Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Traffic flow modelling
Ježková, Jitka ; Opluštil, Zdeněk (oponent) ; Kisela, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis presents an issue of the traffic flow and its modelling. It speaks especially about a couple of LWR models which are analysed and for which the solution is searched. It is known in general that solutions are not defined everywhere for all the initial problems, but it is defined only for some neighbourhood of the initial curve. Therefore the general method for finding the extent of the neighbourhood is derived and extended on particular models. The theoretical analysis of the LWR models and the solution to the initial problems are demonstrated on some examples with illustrating models' behaviour.
Simulace silniční infrastruktury
Bilan, Martin ; Hynčica, Ondřej (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce byla vytvořena jako rešeršní studie pro projekt GA 102/09/1897 Bezpečnost automobilové dopravy - BAD, který se mj. zabývá testováním plynulosti dopravy při dynamicky aktualizované navigaci. Hlavním cílem projektu je vytvoření simulátoru silniční infrastruktury. Simulátory jsou vytvořeny dva. Jeden simulátor vyhodnocuje dopravní toky na větší síti silnic a křižovatek. Druhý simulátor modeluje chování automobilů při průjezdu křižovatkou. V tomto projektu je také rozebrána teorie o dopravním provozu a je zde uvedeno na jakých teoretických základech jsou vytvořeny oba simulátory.
Model dopravního toku s překážkou
Kovařík, Adam ; Janovský, Vladimír (vedoucí práce) ; Vejchodský, Tomáš (oponent)
Název práce: Model dopravního toku s překážkou Autor: Adam Kovařík Katedra (ústav): Katedra numerické matematiky Vedoucí diplomové práce: prof. RNDr. Vladimír Janovský, DrSc. e-mail vedoucího: janovsky@karlin.mff.cuni.cz Abstrakt: Tématem této práce je mikroskopický dopravní model typu follow-the-leader s překážkou popisující pohyb aut po kruhové dráze. Předpokládáme, že všichni řidiči mají stejné vlastnosti a že se nesmí vzájemně předjíždět. Představíme část z bohaté dyna- miky tohoto modelu včetně tzv. Hopfovy a Neimarkovy-Sackerovy bifurkace. Zavedeme tzv. POM a kvazi-POM řešení a ukážeme postup, jak je nalézt. Hlavním úkolem práce je pak zjistit, jaký vliv bude mít na OV-model s překážkou tzv. agresivní chování řidičů. Prozkoumáme i efekt proměnných reakčních dob na řešení a působení obou zmíněných faktorů současně. Pomocí numerických simulací zjistíme, že agresivita a rychlejší reakce mají pozitivní účinek na dopravní tok. Na závěr probereme ještě model s dvěma překáž- kami a model s jedním výjimečným řidičem. Klíčová slova: dynamický systém, obyčejné dif. rovnice, dopravní tok, překážka, agresivita. 1
Aktivní prvky bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích
Bláha, Karel
Bakalářská práce na téma Aktivní prvky bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích je zaměřena na problematiku prvků aktivní bezpečnosti v provozu, zejména pak na součásti pozemních komunikací usměrňující a regulující provoz. Uvedené je aplikováno v konkrétní lokalitě, tedy ve městě Moravská Třebová, a to jak na místních komunikacích, tak na silnicích II. tříd, tedy komunikacích spravovaných Pardubickým krajem. Předpokladem bakalářské práce je návrh řešení nebezpečných úseků pozemních komunikací za pomoci aktivních bezpečnostních prvků a zklidnění, případné usměrnění dopravy na místních komunikacích. Cílem práce je dosáhnout bezpečného dopravního prostoru nejen na určených komunikacích, ale v celých lokalitách města v návaznosti na aspekty, které dopravu v daných čtvrtích ovlivňují. Výstupem je bezpečné město v ohledu ke všem účastníkům provozu na pozemních komunikacích, na kterých jsou bezpečně provozovány dopravní prostředky a v provozu bezpečně se pohybující chodci, cyklisté, děti a další.
Model dopravního toku s překážkou
Kovařík, Adam ; Janovský, Vladimír (vedoucí práce) ; Vejchodský, Tomáš (oponent)
Název práce: Model dopravního toku s překážkou Autor: Adam Kovařík Katedra (ústav): Katedra numerické matematiky Vedoucí diplomové práce: prof. RNDr. Vladimír Janovský, DrSc. e-mail vedoucího: janovsky@karlin.mff.cuni.cz Abstrakt: Tématem této práce je mikroskopický dopravní model typu follow-the-leader s překážkou popisující pohyb aut po kruhové dráze. Předpokládáme, že všichni řidiči mají stejné vlastnosti a že se nesmí vzájemně předjíždět. Představíme část z bohaté dyna- miky tohoto modelu včetně tzv. Hopfovy a Neimarkovy-Sackerovy bifurkace. Zavedeme tzv. POM a kvazi-POM řešení a ukážeme postup, jak je nalézt. Hlavním úkolem práce je pak zjistit, jaký vliv bude mít na OV-model s překážkou tzv. agresivní chování řidičů. Prozkoumáme i efekt proměnných reakčních dob na řešení a působení obou zmíněných faktorů současně. Pomocí numerických simulací zjistíme, že agresivita a rychlejší reakce mají pozitivní účinek na dopravní tok. Na závěr probereme ještě model s dvěma překáž- kami a model s jedním výjimečným řidičem. Klíčová slova: dynamický systém, obyčejné dif. rovnice, dopravní tok, překážka, agresivita. 1
Traffic flow modelling
Ježková, Jitka ; Opluštil, Zdeněk (oponent) ; Kisela, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis presents an issue of the traffic flow and its modelling. It speaks especially about a couple of LWR models which are analysed and for which the solution is searched. It is known in general that solutions are not defined everywhere for all the initial problems, but it is defined only for some neighbourhood of the initial curve. Therefore the general method for finding the extent of the neighbourhood is derived and extended on particular models. The theoretical analysis of the LWR models and the solution to the initial problems are demonstrated on some examples with illustrating models' behaviour.
Simulace silniční infrastruktury
Bilan, Martin ; Hynčica, Ondřej (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce byla vytvořena jako rešeršní studie pro projekt GA 102/09/1897 Bezpečnost automobilové dopravy - BAD, který se mj. zabývá testováním plynulosti dopravy při dynamicky aktualizované navigaci. Hlavním cílem projektu je vytvoření simulátoru silniční infrastruktury. Simulátory jsou vytvořeny dva. Jeden simulátor vyhodnocuje dopravní toky na větší síti silnic a křižovatek. Druhý simulátor modeluje chování automobilů při průjezdu křižovatkou. V tomto projektu je také rozebrána teorie o dopravním provozu a je zde uvedeno na jakých teoretických základech jsou vytvořeny oba simulátory.
Základní principy v modelování dopravních toků
Šimáně, Čestmír ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Kořenář, Václav (oponent)
Zkoumáním dopravních toků se výzkumní pracovníci zabývali již ve třicátých letech dvacátého století. Ovšem v té době bylo vozidel na silnicích minimum. Když však začalo ke konci padesátých let minulého století vozidel přibývat, bylo potřeba najít sofistikované nástroje k jejich sledování. Proto se o teorii dopravních toků začalo zajímat více inženýrů, kteří zkoumali interakce, které probíhají mezi vozidly na silnicích a následně toto chování začali popisovat pomocí teorií a modelů. V dnešní době vozidel stále přibývá a výzkum v oboru dopravních toků i nadále pokračuje. Cílem této práce je seznámit čtenáře se základními pojmy, veličinami, přístupy a modely v teorii dopravních toků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.