Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 438 záznamů.  začátekpředchozí291 - 300dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hovory s Jindřiškou Křivánkovou
Fröhlichová, Marie ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Cílem této práce je zachytit principy tvorby Jindřišky Křivánkové, profesně starší a zkušenější divadelní performerky a konfrontovat její způsob myšlení a kreativity s vlastními názory na uměleckou tvorbu, stejně jako dovednostmi, získanými během studia na HAMU. Text se nejprve věnuje stručnému přehledu aktivit Jindřišky Křivánkové od počátku dodnes. Poté se snaží specifikovat Jindřiščin divadelní vývoj, okolnosti a hlavní aspekty jejího uměleckého zrání, podobně též vliv konkrétních osobností, které pomohly utvářet její svébytný pohled na divadlo. Následuje debata o nejrůznějších aspektech umělecké tvorby a tvůrčího procesu, ve vzájemné konfrontaci nás dvou, v němž se dotýkáme nejen obecných věcí týkající se kultury a divadla, ale také přístupu k němu.
Naplnovanie nádoby
Debnárová, Barbora ; HORÁK, Roman (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Abstrakt: Táto práca poukazuje na jeden spôsob špecifikovania vzťahu témy a obsahu v súčasnom mimickom divadle. Zaoberá sa predo všetkým nachádzaním, vytváraním a funkciou telesnej výrazovej formy. Vychádza z analýzy môjho absolventského predstavenia Uroboros a na základe rozboru inscenácie pomenováva niektoré princípy, s ktorými pracuje súčasné pohybové divadlo.
Umělecká škola Brno
Scholzová, Simona ; ing.arch. Lukáš Ležatka, Ph.D (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Sobotka, Jindřich (vedoucí práce)
Na základě studie, vytvořené v předmětu AG32 z druhého ročníku, je zpracována následující bakalářská práce, která studii dále rozvádí do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Tématem práce je Umělecká škola Brno, místo stavby bylo zadáno na Kraví Hoře v Brně, Veveří. V blízkosti řešeného území se nachází park na Kraví hoře, Hvězdárna a planetárium Brno, plavecký bazén na Kraví hoře, zahrádkářské kolonie v sousedství ze severní a východní strany a objekty tenisu, tenisových hal a baseballu při jižní hranici pozemku. Pozemek je svažitý, což mělo vliv na ztvárnění stavby. Hlavní myšlenkou bylo vytvořit stavbu pro širší veřejnost nabízející volnočasové aktivity v oblasti umění. Konceptem se staly kruhové výseče se stejným středem, obklopující amfiteátrum s pódiem a začleněný do stávajícího terénu. Výsledkem se stal dvoupodlažní objekt s prostornou terasou. Fasáda je rytmizována dřevěnými lamelami podpořena kontrastní tmavě šedou fasádou v kombinaci s prosklenými plochami. Veřejný prostor v okolí školy má parkovou úpravu. Škola se tak stává součástí velkého parku s veřejnosti přístupným amfiteátrem pro posezení. Objekt má funkci kulturně vzdělávací, s přidruženou komerční funkcí, kterou zastupuje kavárna a pronajímatelný sál. Celkový výraz působí organickým, ale i racionálním dojmem.
Vzduchotechnika divadla
Lenhart, Marek ; Vlček, Petr (oponent) ; Blasinski, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je rozdělena do třech částí: teoretické, výpočtové, projektové. Teoretická část práce je zaměřena na systémy zpětného získávání tepla ve vzduchotechnice. Výpočtová a projektová část se zabývá návrhem teplovzdušného větrání, vytápění a klimatizaci divadla.
Marketingova strategie Kulturniho domu Rubin v Brne
Varmužová, Romana ; Urbánek,, Jiří (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je popis a komplexní zhodnocení fungování Kulturního domu Rubín v Brně Žabovřesky v kontextu čtvrti a města a vytvoření doporučení pro jeho další rozvoj. Práce se zabývá marketingem kultury, popisuje fungování Kulturního domu, jeho program a nabídku služeb, návštěvníky a klienty a definuje jeho postavení v rámci města. Obsahuje také charakteristiku hlavních konkurentů v kulturním kontextu a stanovuje hypotézy pro praktické šetření. Dotazníková část se sestává z kvantitativní ho šetření formou dotazníku mezi cílovou skupinou. Závěr práce obsahuje shrnutí poznatků z teoretické části a praktického výzkumu a jejich zapracování do celkové marketingové strategie Kulturního domu Rubín.
Experience Grand-Guignol: popis projektu z hlediska dramaturga
Kebrtová, Helena ; HANČIL, Jan (vedoucí práce) ; SCHEJBAL, Milan (oponent)
Diplomová práce popisuje projekt Expérience Grand-Guignol, jehož součástí byl výzkum materiálu pařížského divadla Grand-Guignol (1897 – 1963) a absolventská inscenace v Divadle DISK, která představovala čtyři hry z repertoáru tohoto slavného divadla hrůzy, zasazené do rámce strašidelného domu. Projekt Expérience Grand-Guignol se prakticky zabýval možnými přístupy k historické látce Grand-Guignolu v dnešním kontextu. Zkoumal limity žánru a inscenační postupy, které jsou výhodné pro působení Grand-Guignolu dnes. Práce je rozdělena na tři části. V první je představen fenomén divadla Grand-Guignol, jeho stručná historie a teorie žánru čerpaná z dostupných pramenů. Druhá část je věnována detailnímu popisu příprav a realizace projektu. Jsou představeny čtyři uváděné inscenace i výtvarně-dějový rámec, do které jsou zasazeny. V poslední části se nalézá úvaha nad strachem jako součástí účinku divadelního představení, shrnutí postřehů o inscenování Grand-Guignolu, které se vyjevily na základě praktického výzkumu, a zhodnocení projektu.
Pantomimické etudy v tvorbě Henryka Tomaszewského
Svoboda, Vojtěch ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; HYVNAR, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá osobností a uměleckou tvorbou polského mima, režiséra a divadelníka Henryka Tomaszewského.
Symbol a mimické divadlo
Votočková, Kateřina ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; BENČIK, Juraj (oponent)
Cílem diplomní práce je zmapovat souvislosti mezi základními pojmy jako symbol, archetyp, příběh v souvislosti s jejich využitím v mimickém divadle. Symbol sám o sobě je více vizuální nežli verbální, a proto právě v nonverbálním divadle funguje jako jeden ze základních stavebních prvků inscenace. Od vymezení obecných, v širším kontextu viděných definic spojených se pojmy mimického divadla, ať už je to mimésis, znak, symbol, archetyp práce směřuje k podstatě dramatického neverbálního díla, totiž zápletce a příběhu. Propojení zkoumaných pojmů a celkové koncepce inscenace sleduji na příkladu projektu Uroboros Barbory Debnárové.
Setkání dvou světů
Křížková, Karolína ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; CAPKO, Štefan (oponent)
Cílem bakalářské práce je přiblížení divadelní tvorby bratří Formanů a její přenesení zatypických divadelních prostor na oficiální kamenné scény. Na inscenacích La Belle et la Bête / Kráska a Zvíře, Dobře placená procházka, Čarokraj a Jeníček a Mařenka se dokládá funkčnost setkání těchto dvou světů.
Bratia Fratellini
Vanacká, Anna ; CAPKO, Štefan (vedoucí práce) ; SOPROVÁ, Jana (oponent)
Cieľom tejto bakalárskej práce je priblíženie života a tvorby známej klaunskej trojice bratov Fratellini. Na tvorbu tria je nahliadané i v kontexte celkovej potreby klauna v spoločnosti a jeho veľkého vplyvu na ďalšie generácie umelcov, ako napríklad na Voskovca a Wericha.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 438 záznamů.   začátekpředchozí291 - 300dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.