Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Friedl Dicker - Brandeisová - didaktické odkazy
Kučerová, Petra ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Základní údaje: Kučerová, Petra: FRIEDL DICKER-BRANDEISOVÁ - DIDAKTICKÉ ODKAZY (diplomová práce) Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Obsah: Teoretická část se zabývá pozůstalostí Friedl Dicker-Brandeisové v souvislostech jednotlivých životních etap. Sledován je umělecký vývoj Brandeisové, principy Bauhausu a didaktika Johannese Ittena. Na základě dochovaných pozůstalostí a historických pramenů je specifikována a doložena podstata metodiky aplikované v Terezíně. Sledovány jsou obsahové souvislosti se současnou didaktikou výtvarné výchovy a možné inspirativní metody. Didaktická část se věnuje otázce současných výchovných a sociálních zařízení, v nichž byla realizována pedagogická praxe a vznikaly v nich fotografie pro výtvarnou část diplomové práce. Klíčová slova: Friedl Dicker - Brandeisová, Johannes Itten, přípravný kurz, Terezín, vzpomínky, volná tvorba, studie, diktát
Typy pravopisných chyb v diktátech u žáků na 2. stupni ZŠ
MOJHOVÁ, Zdeňka
Tématem bakalářské práce jsou typy pravopisných chyb v diktátech u žáků na 2. stupni základní školy. Teoretická část se zaměřuje na pravopis, jeho historický vývoj a dělení. Zabývá se také přehledem typů pravopisných cvičení. Jádrem této části je charakteristika diktátu, rozdělení diktátů, zásady diktovaného textu a hodnocení napsaných diktátů. Praktická část je zpracovaná na základě diktátů a jejich následné analýzy. Cílem práce je zjistit, kterých pravopisných chyb se žáci 9. ročníků dopouštějí nejčastěji, ve kterých jevech nechybují vůbec, popř. se v nich dopouštějí nejméně chyb.
Friedl Dicker - Brandeisová - didaktické odkazy
Kučerová, Petra ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Základní údaje: Kučerová, Petra: FRIEDL DICKER-BRANDEISOVÁ - DIDAKTICKÉ ODKAZY (diplomová práce) Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Obsah: Teoretická část se zabývá pozůstalostí Friedl Dicker-Brandeisové v souvislostech jednotlivých životních etap. Sledován je umělecký vývoj Brandeisové, principy Bauhausu a didaktika Johannese Ittena. Na základě dochovaných pozůstalostí a historických pramenů je specifikována a doložena podstata metodiky aplikované v Terezíně. Sledovány jsou obsahové souvislosti se současnou didaktikou výtvarné výchovy a možné inspirativní metody. Didaktická část se věnuje otázce současných výchovných a sociálních zařízení, v nichž byla realizována pedagogická praxe a vznikaly v nich fotografie pro výtvarnou část diplomové práce. Klíčová slova: Friedl Dicker - Brandeisová, Johannes Itten, přípravný kurz, Terezín, vzpomínky, volná tvorba, studie, diktát
Diktáty v didaktice ČJ na 2. stupni
PRÁŠILOVÁ, Romana
Tématem diplomové práce jsou diktáty a pravopisná cvičení v rámci didaktiky českého jazyka. Práce se skládá z teoretické části, která obsahuje definici pojmu didaktika českého jazyka, její zařazení mezi ostatní vědní disciplíny a jejich vztah. V této části práce se také zaměřuji na pravopis, jehož součástí jsou rovněž diktáty. Jádrem teoretické části je charakteristika diktátu, zásady diktovaného textu a hodnocení a klasifikace napsaných diktátů. Součástí této práce je také kapitola pojednávající o specifických poruchách učení.Praktická část této diplomové práce je věnována analýze učebnic českého jazyka a pravopisných publikací. Podrobně jsou zde popsány jednotlivé formy diktátů, jejichž tématem je interpunkce. V závěru práce je stručné shrnutí a zhodnocení analýzy jednotlivých typů diktátů, popřípadě pravopisných cvičení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.