Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova ve volném čase ve 21. století a dříve
KOLÁŘOVÁ, Tereza
Práce se zaměřuje na trávení volného času dětí a adolescentů, bez řízené činnosti a dospělého dozoru. Teoretická část charakterizuje volný čas, výchovu ve volném čase, mimo vyučování, životní styl, rodinu a její vliv na děti, specifika prožívání volného času dětí a mládeže a s nimi spojené socializační problémy. Praktická část popisuje trávení volného času dětí a adolescentů v nákupním centru. Jak tam vyplňují svůj volný čas. Zároveň porovnává generace, rozdíly mezi nimi a vývoj nákupních center.
Informovanost žáků druhého stupně základní školy v Trhových Svinech o zdravotních a sociálních aspektech sebepoškozování
TOURKOVÁ, Lucie
Problematika sebepoškozování patří do sociálně-patologického chování, které se často objevuje na základních školách. Já sama jsem se s touto problematikou osobně setkala během absolvování základní školy u svých spolužáků a cítila jsem chybějící informace v rámci preventivních programů a přednáškových akcí. Cílem mé práce je zjistit informovanost žáků druhého stupně základní školy v Trhových Svinech o zdravotních a sociálních aspektech sebepoškozování, následně popsat jejich dosavadní znalosti, které o této problematice mají. Chci také zjistit, zda žáci devátého ročníku vědí více než žáci ročníku šestého. Pro potvrzení či vyvrácení stanovené hypotézy o informovanosti žáků základní školy v Trhových Svinech, byla použita metoda kvantitativního výzkumu pro sběr dat formou dotazníkového šetření. Byla použita technika dotazníků, které byly určeny pro žáky 6. a 9. třídy. Přínosem mé bakalářské práce je ujasnění si základních orientačních schopností v problematice záměrného sebepoškozování z rozcházejících se definic. Poukázání na opomíjení této problematiky na základních školách v preventivní činnosti, která by měla být zaměřena na péči o duševní, psychické a emocionální zdraví. Využitelnost mé práce shledávám v tom, že z ní mohou načerpat potřebné informace rodiče, vyučující, ale i ti, kteří chtějí znát důvody, příčiny a rozhodli se odložit veškeré předsudky spojované s touto problematikou. Práce bude jistě nápomocna i sebepoškozujícím se mladistvým, kteří zde naleznou techniky, jimiž se mohou pokusit odvrátit sebepoškozující akt, a rady, jak najít odhodlání k vyřešení svého problému v podobě sociálních, krizových či anonymních služeb.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.