Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,309 záznamů.  začátekpředchozí1175 - 1184dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Problematika integrace dětí azylantů a imigrantů žijících v ČR
HODOUŠOVÁ, Jana
Tématem této diplomové práce je: Problematika integrace dětí azylantů a imigrantů žijících v ČR. Zvolila jsem si toto téma, protože si myslím, že je velmi zajímavé a zároveň aktuální a týká se všech občanů České republiky. V teoretické části jsem se zaměřila na objasnění pojmů, jako je azylant, imigrant, cizinec, uprchlík, nezletilý bez doprovodu, integrace a další. Cílem práce je zjistit překážky bránící integraci dětí azylantů a imigrantů žijících v České republice. Pro realizaci výzkumné části práce jsem zvolila kvalitativní typ výzkumu, metodu dotazování, techniku rozhovor. Jako doplňkovou metodu jsem zvolila sociometrický test. Výzkum probíhal v zařízení pro děti cizince ? Permon, v období od ledna do března 2011. Výzkumný soubor č. 1 tvořily děti imigranti ve věku 7-18 let (max. 21 let u studujících), kterých bylo 10. S dětmi azylanty výzkum umožněn nebyl. Zařízení je povinno tyto děti chránit a neposkytuje o nich žádné informace. Výsledky jsem zpracovala formou případových studií. Integraci jsem si pro potřeby realizace výzkumu rozdělila do pěti oblastí (jazyk, kultura, bydlení, sociální vztahy, potřeby). Další samostatnou oblast tvořil doplňující dotazník, který navrhl doc. PhDr. Kovařík a Prof. Dunovský. V oblasti jazyka se ukázalo, že děti imigranti komunikují převážně českým jazykem, který se naučily od svých rodičů, výjimečně v zařízení pro zajištění cizinců. Nejčastějším problémem v této oblasti je psaní (pravopis). V oblasti kultury se ukázalo, že málokterý respondent dodržuje v České republice zvyky z původní země, i když tu možnost má. Zvyky a tradice jsou v každé zemi odlišné, ale ani to není překážkou v integraci dětí imigrantů. Pokud jde o oblast bydlení, tak všichni respondenti bydlí v zařízení pro děti ? cizince. Domů, pokud domov mají, jezdí pouze na víkendy nebo dle možností rodičů. Až na dva respondenty se všem doma líbí. V oblasti sociálních vztahů se ukázalo, že pokud respondenti potřebují s něčím pomoci, např. s učením, které je nejčastějším problémem, obracejí se převážně na učitele a vychovatele, ale také na kamarády a rodiče. V poslední oblasti, a to oblasti potřeb, se ukázalo, že nejčastější potřebou je být s rodinou a potřeba získat větší volnost. Z doplňujícího dotazníku pro děti vyplynulo, že respondenti mají největší strach z toho, že už nikdy neuvidí svou rodinu, naopak se nejvíce těší na víkendy strávené s rodinou a na odchod ze zařízení. Je možné uvést, že respondenti berou zařízení jako bariéru, která jim brání v jejich integraci do většinové společnosti a bere jim jejich volnost. Sociometrický test byl realizován na jedné střední škole a na jedné základní škole ve městě Písek, v období od února do března 2011. Výzkumný soubor č. 2 tvořili studenti tříd různého stupně, ve věku 7-18 let (včetně cizinců). Celkem byl realizován v pěti třídách. Výsledky ukázaly, že děti cizinci s integrací žádný problém nemají. Na základě výsledků sociometrického testu lze uvést předpoklad, že původ dětí není překážkou v komunikaci s ostatními. Tento předpoklad může být základem pro rozsáhlejší výzkum. Uvedenou diplomovou práci je možné využít jako podklad pro případný kvantitativní výzkum, ale může posloužit i široké veřejnosti ke zvýšení informovanosti o této problematice.
TÝRANÉ DĚTI V ČESKÉ REPUBLICE - PRÁVNÍ ASPEKTY FENOMÉNU TÝRANÝCH DĚTÍ
HOFBAUER, Michal
Téma: Týrané děti v české republice ? právní aspekty fenoménu týraných dětí Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na syndrom CAN. Práce má dvě části, teoretickou a výzkumnou. V teoretické části popisuji syndrom CAN, jeho možný dopad na celkový vývoj dítěte a v neposlední řadě také na to, co nabízí legislativa jako řešení tohoto problému. V části výzkumné jsem formou interview zjišťoval za pomoci vzorku 200 osob, jak je veřejnost o tomto fenoménu informována, jaké postoje k němu zaujímá a jaká by dovedla vymyslet řešení. Výsledky šetření vyjadřuje popis a grafy.
Využití ošetřovatelského standardu "očkování" v primární péči o dítě
MÁCOVÁ, Veronika
Využití ošetřovatelského standardu ?očkování? v primární péči o dítě. Očkování je stále diskutovaným tématem, již od svého počátku. Je jednou z nejdůležitějších součástí prevence vzniku infekčních onemocnění. Díky očkování známe dnes již některá infekční onemocnění pouze z historických pramenů. Historie očkování není příliš dlouhá, ale za tu dobu pomohlo očkování zachránit mnoho dětských životů. I přes nediskutovatelný přínos očkování se dnes stále častěji objevují odpůrci očkování, jejichž argumenty jsou velmi často nepodložené, nebo vytržené z kontextu. V zemích, kde s některými očkováními přestali, se rozmohly nemoci, které byly, díky očkování, již téměř vymícené. Proto je očkování tak důležité. V dnešní době je na trhu mnoho vakcín, stále vznikají nové očkovací látky a s postupným rozvojem vědy a proočkovanosti dětí se mění také povinná a nepovinná očkování. Ve své diplomové práci předkládám ucelený přehled informací o očkování dětí a postupech při očkování. Cílem této práce bylo zjistit jaký je současný stav a jaké jsou postupy v očkování dětí v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost. Dalším cílem bylo vytvořit ošetřovatelský standard pro očkování dětí a zjistit jeho využitelnost v praxi. K naplnění těchto cílů je práce rozdělena na část teoretickou, kde jsou přehledné informace týkající se minulosti i současnosti očkování a postupů při očkování dětí. V praktické části je tato diplomová práce zaměřena na kvantitativní zjištění současné situace, postupů při očkování a získávání informací o novinkách v očkování v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost. Data byla zjišťována pomocí dotazníkového šetření, který byl distribuován do 130 ordinací praktických lékařů pro děti a dorost v kraji Vysočina a v Jihočeském kraji. Z těchto 130 dotazníků bylo vhodných ke zpracování 93 dotazníků. V praktické části je dále zpracován audit a anketa na vytvořený ošetřovatelský standard, který byl proveden v 6 ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost. Dotazník, audit i anketa byly prováděny anonymně. Oba stanovené cíle byly splněny. Z výsledků vyplývá, že v jednotlivých ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost jsou rozdíly jak v postupech při očkování, tak v přístupech k očkování dětí. Rozdíly jsou i v personálním zajištění očkování dětí. Výsledky šetření také poukazují na to, že informace o očkování jsou sice dostatečné, avšak nepřehledné. Výsledkem auditu a ankety bylo zjištěno, že vypracovaný standard je možno využít v praxi a pro sestry je přínosem. Tyto výsledky dokazují, že sestra se na procesu očkování vždy podílí, proto je důležité aby měla o očkování dětí a úkonech souvisejících s tímto procesem, dostatek informací a aby byla schopná očkování dítěte a s tím související administrativu provést. Využití této práce vidím především v tom, že jsou v ní ucelené a přehledné informace o očkování dětí. Proto může být tato práce použita jak v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost, tak pro účely výuky. Samozřejmě s přihlédnutím k aktuálním novelám ministerstva zdravotnictví týkajících se očkování.
Edukační proces zaměřený na hygienické návyky romských dětí.
LUKEŠOVÁ, Renata
Edukační proces zaměřený na hygienické jávaky romských dětí Název této diplomové práce zní: Edukační proces zaměřený na hygienické návyky romských dětí. Téma této diplomové práce se může mnohým lidem zdát poněkud kontroverzní nebo snad odvážné. Za jistých okolností jím však skutečně je. V dnešní době ho ale naopak můžeme považovat za velmi užitečné a aktuální. Zvláště pro zdravotníky. Právě u nás, v České Republice patří romská populace mezi nejpočetnější minoritu. Ze zdravotního hlediska jsme se zaměřili na hygienu romských dětí. Pro tuto práci bylo stanoveno celkem 5 cílů a z nich se odvíjejících 5 výzkumných otázek. Prvním cílem bylo zjistit, co si občané romské populace ve věku do 15-ti let představují pod pojmem hygiena. Druhým cílem bylo zjistit, kdo poskytl informace o způsobu provádění hygieny romským osobám ve věku do 15-ti let. Dalším, v pořadí třetím cílem, bylo zjistit míru účasti rodičů v péči o hygienu romských dětí ve věku do 15-ti let. Čtvrtým cílem naší práce bylo zjistit, jak provádí hygienu romští občané ve věku do 15-ti let. A protože součástí této diplomové práce byla i aplikace individuálních edukačních plánů v oblasti hygieny konkrétním respondentům, poslední cíl zněl: Zjistit změnu v hygienické péči po zavedení individuálního edukačního plánu u osob romské národnosti ve věku do 15-ti let. Na základě těchto cílů bylo stanoveno 5 výzkumných otázek. První otázka zněla: Co si občané romské populace ve věku do 15-ti let představují pod pojmem hygiena? Druhá otázka: kdo poskytuje informace o způsobu provádění hygieny romským osobám ve věku do 15-ti let? Třetí otázka: Do jaké míry se podílejí rodiče na hygieně romských dětí ve věku do 15-ti let? Čtvrtá otázka: Jak provádí hygienu romští občané ve věku do 15-ti let? Pátá otázka: K jaké změně v hygienické péči došlo po zavedení individuálního edukačního plánu u osob romské národnosti ve věku do 15-ti let? Výzkum byl proveden ve třech etapách. V první etapě byly pomocí nestandardizovaného rozhovoru shromážděny informace o hygienických návycích. Ve druhé etapě byly vytvořeny a aplikovány individuální edukační plány, na téma hygiena, vybraným respondentům. Ve třetí etapě byla provedena kontrolní návštěva, pro zjištění změn v hygienické péči na základě proběhlé edukace. Všechny cíle byly splněny a výzkumné otázky zodpovězeny. Jak je všeobecně známo, děti jsou v romských rodinách považovány za velké štěstí a oproti českým rodinám je jejich počet několikanásobně vyšší. Vzhledem k tomu, že romská populace patří v ČR mezi nejrozšířenější minoritu, bylo na místě, zjistit, způsob péče o jejich zdraví, v níž hraje hygiena nezastupitelnou roli.
Komunitní péče versus sestry v primární pediatrické péči
VAŇKOVÁ, Soňa
Mezi poskytovatele primární zdravotní péče v dětské populaci patří pediatričtí lékaři ve spolupráci s dětskými sestrami. Sestry zaujímají klíčovou úlohu v rámci primární péče a jejich pozice se bude dále upevňovat v rámci zvyšujících se nároků na zdraví. Výzkum probíhal jako kombinace kvantitativního a kvalitativního šetření. Byl vytvořen dotazník pro sestry i pro rodiče a připraven rozhovor pro sestry. Výzkumný soubor tvořilo 102 sester v primárních pediatrických ordinací a 112 rodičů. 5 sester se zúčastnilo rozhovoru. V diplomové práci bylo stanoveno šest cílů. Prvním cílem bylo zjistit, zda sestry v primárních pediatrických ordinacích pracují pomocí ošetřovatelského procesu. Na první cíl byla postavena hypotéza: Sestry v primárních pediatrických ordinacích nepracují formou ošetřovatelského procesu, která se na základě získaných odpovědí potvrdila. Druhým cílem bylo zjistit, zda sestry mají vlastní sesterskou dokumentaci. Byla stanovena druhá hypotéza: Sestry v primárních pediatrických ordinacích nemají vlastní sesterskou dokumentaci, tato hypotéza se také potvrdila. Třetím cílem práce bylo zjistit, zda sestry v primární pediatrické péči provádějí návštěvní službu v rodinách. Pro tento cíl byla stanovena hypotéza: Sestry v primární pediatrické péči provádějí návštěvní službu v rodinách, která se na základě výzkumného šetření potvrdila. Čtvrtým cílem bylo zjistit, zda sestry sledují děti v rodinách se špatnou socioekonomickou situací. Stanovily jsme hypotézu: Sestry sledují děti v rodinách se špatnou socioekonomickou situací, která se taktéž potvrdila. V pátém výzkumném cíli jsme zjišťovaly, zda sestry mají informace o komunitní péči. Byla stanovena pátá hypotéza: Sestry v primární pediatrické péči nemají informace o komunitní péči, ta se na základě získaných odpovědí nepotvrdila. Šestým cílem bylo zjistit rozsah povědomí rodičů o komunitní péči. Stanovily jsme šestou a sedmou hypotézu: Rodiče nemají povědomí o komunitní péči, která se nám nepotvrdila a Rodičům postačuje péče poskytovaná pediatry a dětskými sestrami, která byla potvrzena. V rámci kvalitativního výzkumného šetření a na základě čtyř výzkumných otázek je možné stanovit dvě hypotézy. První hypotéza zní: Dětské sestry pracující v primární pediatrické péči se domnívají, že práce v komunitní péči je nutná a potřebná z hlediska zajištění dětí z rodin se sníženým socioekonomickým statusem. Druhá hypotéza zní: Dětské sestry z primárních pediatrických praxí se domnívají, že je nutná spolupráce s ostatními sestrami pracujícími v terénu a je nezbytné se soustředit na výchovu ke zdraví. Sestry by si měly uvědomit jaké postavení mají ve zdravotnických systémech, nejsou jen pouhé poskytovatelky péče a vykonavatelkami příkazů lékaře. Mají své další role, které by se měly naučit využívat, např. manažerky, výzkumnice, obhájkyně práv, poradkyně, edukátorky aj.
Astma bronchiale u dětí a jeho zdravotně sociální dopad
JANDOVÁ, Martina
Astma bronchiale patří mezi onemocnění, které postihuje významnou část celosvětové populace. Je nejčastější chronickou nemocí dětského věku a představuje nezanedbatelnou medicínskou, sociální i ekonomickou zátěž jak pro nemocné dítě, jeho rodinu, ale i pro celou společnost, a to jak z hlediska absence dětí ve škole, absence rodičů v zaměstnání v době ošetřování nemocného dítěte, tak z hlediska přímých nákladů na léčebně-preventivní péči. Cíl práce: Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit konkrétní dopad onemocnění, astma bronchiale, pro rodinu dítěte s tímto onemocněním ve věkové kategorii předškolních dětí a dětí mladšího školního věku a informovanost rodičů o onemocnění svého dítěte. Hypotézy: 1.) Rodiče jsou dostatečně informováni o onemocnění svého dítěte. 2.) Astma bronchiale negativně ovlivňuje psychosociální stránku dítěte a jeho rodiny K ověření hypotéz byla zvolena forma kvantitativního výzkumu. Sběr dat probíhal pomocí dotazníků rozdaných v ordinaci lékaře pneumologa a alergologa v Jindřichově Hradci. Dotazník obsahoval 41 otázek zaměřených na psychickou a zdravotně sociální stránku astma bronchiale. Výzkumný soubor dotazníkového šetření tvořily matky, jejichž děti jsou v těchto ordinacích dispenzarizované. Konečný soubor tvořil 61 respondentek. Sběr dat: Z výsledků této bakalářské práce lze usoudit, že toto onemocnění velmi ovlivňuje rodinu jak po stránce zdravotní, psychické, ekonomické tak sociální. Cíl této práce byl splněn. Z výsledků provedeného výzkumu vyplynulo, že hypotézy 1 a 2 byly potvrzeny. Závěr: Měli bychom si uvědomit, že astma bronchiale je velmi častým onemocnění dětského věku a že jde o chronické onemocnění s dlouhodobými riziky, které nelze podceňovat. V posledních padesáti letech prevalence dětí s astma bronchiale neustále stoupá, proto časná diagnóza a časná léčba mají příznivý vliv na snížení nemocnosti, úmrtnosti, zlepšují kvalitu života, snižují ekonomické náklady a sociální zátěž pacienta a jeho rodiny.
Současná informovanost rodičů o možnostech očkování
ZEMAN, Jaroslav
V současné době se množí otázky, zda-li není očkování zbytečné a zda-li neexistují jiné formy prevence a povinnost očkování by se měla zrušit. Současně lidé často chodí na očkování z povinnosti a nezajímají se o bližší informace. Očkování, ale také zaznamenává vzestup do povědomí, díky novým očkovacím možnostem, mediálně známé očkování proti pneumokokům, či často se skloňující očkování proti rakovině děložního čípku. Má bakalářská práce na téma Obecné povědomí o možnostech očkování, popisuje současnou situaci v Českých Budějovicích a Litvínovicích, především povědomí maminek ve stáří 20 až 50 let. Jako metoda výzkumu byl užit kvantitativní výzkum. Metoda dotazování, technika sběru dat byl proveden dotazník. Dotazník byl umístěn v ordinacích preventivních lékařů, krajské hygienické správě, v mateřských školách a na obecním úřadě. Cíl byl zjistit stav povědomí o očkování na venkově, konkrétně v Litvínovscích a stav ve městě Českých Budějovicích, dále zda-li se názory na očkování liší ve městech a na vesnicích a jestli je to také ovlivněno vzděláním. V mém výzkumu se potvrdily hypotézy, že lidé na venkově méně odmítají očkování a neusilují o zrušení povinnosti očkování. Lidé ve městech jsou více proti očkování a více usilují o zrušení povinnosti. Dále bylo zjištěno, že maminky s vyšším vzděláním spíše hledají alternativní způsoby prevence na místo očkování. Má práce prokázala, že maminky jsou často nedostatečně informovány o očkování a nebo, že jejich informace jsou zkreslené.Neorientují se v možnostech využití příspěvků na očkování pojišťovnami. Doporučil bych více informačních letáků a větší informovanost v mediích. Práce bude využita přímo lékaři, k vytvoření letáků, které by zodpověděly všechny otázky vyplývající z mé práce. Dále pro pojišťovny, aby zlepšily své služby a zpřehlednily možnosti doplácení na očkování. A také pro studenty ke studiu.
Typy výchovy
MRABET KRAJÁNKOVÁ, Nikola
Má bakalářská práce se zabývá výchovou, především výchovnými typy, procesy a metodami, které se uplatňují v rodinách s dětmi. Podle jednotlivých autorů popisuji a srovnávám typy výchovy podle kritérií a dopadu na rozvoj osobnosti dítěte. Dále tyto typy podrobněji popisuji nejen co se týče jejich obecné charakteristiky, ale také pozitivních a negativních stránkách. V historické části hledám kořeny typů výchovy, které do dnešní doby ovlivňují samotný proces. Po té se poukouším vytvořit vlastní novou typologii, podle srovnání jednotlivých typů výchovy. Nakonec popisuji podle vybranných příruček ideální přístupy ve výchově v rodinách a pozitivní faktory pro formování osobnosti dítěte. Mým cílem je zmapovat jednotlivé typy a přístupy a určit nejvhodnější z nich pro výchovu dětí, aby se z nich vyvinul dobrý a silný jedinec.
Rodina a výchova
STOSZKOVÁ, Denisa
Tato práce se zabývá vlivem rodiny a mateřské školy na výchovu a vývoj dítěte a je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola Dítě je zaměřena na přirozené lidské potřeby, na etapy dětství, respektive na etapu předškolního věku. V kapitole Rodina je tento pojem vysvětlen několika autory. Další kapitola se zabývá výchovou a výchovnými styly, vlivem výchovy na chování dítěte. V poslední kapitole je dokázána nezbytnost docházky do mateřské školy, její pozitivní či negativní vliv na dítě, úskalí při vstupu dítěte do školky. Praktická část obsahuje výzkum, který využívá metod dotazníkového šetření a rozhovoru. Cílem výzkumu bylo zjistit obecné i konkrétní informace o rodině, zda se rodiče dostatečně věnují svým dětem, jak tráví společný volný čas, jaké využívají metody, zda jsou děti i rodiče spokojeni s mateřskou školou. Výzkum je obohacen o srovnání odpovědí rodičů a odpovědí dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,309 záznamů.   začátekpředchozí1175 - 1184dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.