Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 304 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Díla fanoušků a autorské právo
Macáková, Michaela ; Petrlík, David (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Díla fanoušků a autorské právo Abstrakt Fanouškovská díla jsou autorská díla tvořená fanoušky určitého původního díla, ze kterého jsou přejímány postavy, zápletky a světy, a která jsou šířena především prostřednictvím internetu. Tím však autor-fanoušek může zasáhnout do autorských práv autora původního díla, a to jak do osobnostních, tak majetkových. Diplomová práce Díla fanoušků a autorské právo fanouškovská díla představuje z autorskoprávního hlediska a otvírá diskuzi nad vhodností stávající právní úpravy v době masivního rozvoje internetu a online kreativních fanouškovských komunit. Ačkoliv nelze obecně konstatovat, zda fanouškovská díla zasahují do autorských práv, neboť je nutné vzít v potaz velké množství faktorů (jaké prvky autor-fanoušek z původní díla přebírá, zda náhodou nebyl autorem původního díla k takovému zpracování dán souhlas, jestli neuplynula doba, po kterou se ochrana původnímu dílu poskytuje, případně zda neexistuje zákonná výjimka, která by se na fanouškovské dílo vztahovala), je možné konstatovat, že velká část fanouškovských děl přebírá bez souhlasu autora z děl původních autorskoprávně chráněné prvky, a jelikož v české, potažmo evropské úpravě neexistuje výjimka, která by se na fanouškovská díla dala vztáhnout, k zásahu do autorských práv často dochází. Komplikovanost právní úpravy...
Ochrana eshopů z pohledu práva duševního vlastnictví
Lokvenc, Dominik ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Tato práce si klade za cíl poskytnout základní a praktický přehled prostředků ochrany e-shopů z pohledu práva duševního vlastnictví tak, aby se mohl každý zakladatel či provozovatel e- shopu, jejich zástupce či příslušný zaměstnanec, nebo jakýkoli jiný čtenář, jehož daná problematika zajímá, seznámit s jednotlivými duševněprávními insituty a jejich případnou aplikací na konkrétní e-shop. V první části této práce je vysvětleno základní pojmosloví týkající se jak práva duševního vlastnictví, tak i samotných e-shopů. Kromě toho je v první části rovněž rozebírána charakteristika e-shopů, jakožto prostředku internetového obchodu. Koncept první části by tak měl usnadnit pochopení podrobnějšího rozboru jednotlivých duševněprávních institutů napříč zbývajícími částmi práce. V druhé části je rozebírána ochrana e-shopů z pohledu autorského práva. Dochází k popisu možností autorskoprávní ochrany e-shopu jako celku, jakož i jeho jednotlivých prvků. Jednotlivé aspekty jsou pak posuzovány nejen z pohledu české právní úpravy, ale i z pohledu práva Evropské unie, včetně případného přihlédnutí k německé judikatuře, či judikatuře USA. Rozbor každého e-shopového prvku pak doprovází řada praktických příkladů, pro vytvoření věrné představy o dané problematice na straně čtenáře. V třetí části jsou představeny aspekty ochrany...
Autor a interpret hudebního díla jako subjekty autorskoprávních vztahů v procesu vzniku a exploatace autorského díla
Kletenský, Jan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Resumé Cílem práce je představit autorům a interpretům hudebního díla právní rámec úpravy autorských práv a práv souvisejících s právem autorským. Jedná se o problematiku relativně složitou, a proto je dle mého názoru důležité, aby autoři a interpreti jako umělci měli alespoň základní představu o tom, jaká práva a povinnosti jim vznikají v procesu tvorby a exploatace hudebních děl a jaký právní rámec ochrany jim právo poskytuje. Zároveň je mi toto téma velice blízké, protože jsem sám autorem a interpretem hudebních děl. V první kapitole se zabývám hudebním dílem z hlediska jeho jednotlivých složek, a to jak z pohledu právního, tak i z hlediska hudební teorie. Vzhledem k tomu, že kritérium jedinečnosti autorského díla nevylučuje užití části jiných děl, zabývám se i otázkou legálních způsobů užití cizích děl v procesu vzniku autorských děl a dále i otázkou plagiátorství. V závěru první kapitoly zmiňuji i (pro hudební díla typický) vznik autorského díla spoluprací více autorů. V druhé kapitole představuji autorům katalog jejich osobnostních i majetkových práv se zaměřením na ty složky, které jsou relevantní vzhledem k hudebním dílům, včetně doby trvání jejich práv a postmortální ochrany autorských děl. Třetí kapitola se analogicky ke kapitole předchozí věnuje katalogu práv výkonných umělců a jejich postavení v...
Porušování práv duševního vlastnictví v prostředí počítačových sítí
Jeřábek, Tomáš ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Název: Porušování práv duševního vlastnictví v prostředí počítačových sítí Těžiště předkládané diplomové práce leží v popisu relevantní legislativy, judikatury a v rozboru druhů právních odpovědností. Legislativa je popsána od úrovně mezinárodních smluv, včetně dohody TRIPS a Internetových smluv WIPO, přes evropské směrnice až po české vnitrostátní právo, zejména autorský zákon a další vybrané normy občanskoprávní i trestní. Práce se zabývá také předpisy Francie a Spojených státu amerických, známých tvrdou linií ochrany autorských práv. Krátce je pojednáno o metodickém návodu Nejvyššího státního zastupitelství. Naváže rozbor civilních, správních a trestních odpovědností. Judikatura zahrnuje rozhodnutí Ústavního soudu, Nejvyššího soudu a Nejvyššího správního soudu, dále rozsudek Evropského soudního dvora ve věci Scarlett a několik zahraničních rozhodnutí, zejména nizozemských rozsudků ve věcech profesní asociace BREIN a amerického případu Betamax.
Dokumentární film z hlediska autorského práva
Fořt, Ferdinand ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce s názvem Dokumentární film z hlediska autorského práva je prozkoumat a zhodnotit autorskoprávní specifika dokumentárních filmů. Nejprve je popsán dokumentární film jakožto kulturní fenomén se zvláštním vztahem k realitě - jsou uvedeny jeho možné definice, třídění a nastíněny etické otázky, které nabízí. Poté následuje krátký exkurz do dějin ochrany audiovizuálních děl (jak na území ČR, tak v mezinárodním kontextu), přičemž detailněji jsou rozvedeny části týkající se přímo dokumentárního filmu. V další části se práce věnuje pojmu audiovizuální dílo a autorství audiovizuálního díla podle účinného českého autorského zákona č. 121/2000 Sb. a snaží se vymezit hranice tohoto pojmu a jeho možné výklady zejména ve vztahu k dokumentárním a dalším non- fikčním filmům. Poté následuje kapitola zabývající se právní povahou protagonistů dokumentárního filmu neboli sociálních herců, která se liší od herců v hraném filmu, neboť sociální herci nepředvádějí umělecké výkony ve smyslu autorského zákona. Na tuto kapitolu navazuje část týkající se ochrany osobnosti sociálních herců v dokumentárních filmech, která se řídí obecnou úpravou ochrany osobnosti v zákoně č. 89/2012 Sb. občanském zákoníku, což může při tvorbě dokumentárních filmů vyvolávat značné problémy. Další kapitola se pak...
Vztah známkoprávní a autorskoprávní ochrany v českém právu
Jurášová, Monika ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Císařová, Zuzana (oponent)
Resumé Vztah známkoprávní a autorskoprávní ochrany v českém právu Jak ochranné známky, tak autorská díla jsou nehmotné statky a předměty duševního vlastnictví. Ochranná známka je zakotvena v Zákoně č. 441/2003 Sb., o ochranných známkách jako označení, které se používá k označování zboží neb služeb vytvořených jednou osobou (fyzickou nebo právnickou) a k jejich odlišování od zboží nebo služeb vytvořených osobou odlišnou tak, aby byl spotřebitel schopen rozpoznat původ zboží nebo služeb. V souladu se zákonem takové označení může tvořit jméno, slovo, logo, barva, tvar výrobku nebo jeho obal, písmeno či písmena nebo číslice nebo kombinací výše uvedeného, a musí být vyjádřeno v objektivně vnímatelné podobě. Označení musí být originální, musí mít rozlišující schopnosti a musí být ve vztahu ke zboží nebo službám, které označuje. Označení, které splňuje takové náležitosti, může být registrováno u příslušného Úřadu průmyslového vlastnictví a následně získat certifikát a známkoprávní ochranu. Autorské dílo je chráněno podle Autorského zákona č. 121/2000 Sb., jako jedinečný výsledek tvůrčí duševní činnosti, vyjádřený v objektivně vnímatelné podobě. Autor má výhradní práva ke svému dílu, jež se dělí na práva osobnostní a práva majetková. Zahrnují zejména právo na určení autorství a udělování oprávnění (licence) k užití...
Ochrana počítačových programů, informačních systémů a příbuzných služeb právem duševního vlastnictví
Kalíšek, Jindřich ; Kříž, Jan (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent) ; Pítra, Vladimír (oponent)
Ochrana počítačových programů, informačních systémů Jindřich Kalíšek - Disertační práce a příbuzných služeb právem duševního vlastnictví Strana 1 z 3 Ochrana počítačových programů, informačních systémů a příbuzných služeb právem duševního vlastnictví Abstrakt disertační práce 1) Disertační práce Ochrana počítačových programů, informačních systémů a příbuzných služeb právem duševního vlastnictví se zabývá hlavními i vybranými alternativními přístupy k právní ochraně počítačových programů, informačních systémů a příbuzných softwarových služeb. 2) Cílem práce je zanalyzovat a poskytnout aktuální konzistentní informaci především o dvou hlavních mezinárodně dostupných formách právní ochrany - ochraně právem autorským a průmyslově-právní ochraně počítačových programů, koncizně popsat jejich vývoj, současný stav a klíčové právní normy (mezinárodní, unijní a národní), které je upravují. 3) Disertační práce se skládá z úvodu, devíti kapitol a závěru. Práce se dělí na čtyři celky - úvodní výklad, část autorskoprávní, část průmyslově-právní a část srovnávací a závěrečnou. 4) V úvodu se čtenář seznámí se zkoumanou problematikou a základními teoretickými východisky a tezemi práce, jsou zde popsány její cíle, použité metody a stručně rozvrženo její členění. V kapitole 1 jsou definovány základní pojmy práce (data,...
Autorskoprávní ochrana výtvarných děl
Zajíčková, Zuzana ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Shrnutí v českém jazyce Autorskoprávní ochrana výtvarných děl Tato práce se zabývá problematikou autorského práva se zaměřením na výtvarná díla a moderní podoby současného vizuálního umění. Obsahuje úvod do práva autorského, zejména zařazení do systému práva, vymezení základních principů a pramenů právní úpravy. Dále se zaměřuje na osobnostní a majetková práva autora včetně jejich konkrétních forem. Třetí kapitola pojednává blíže o právním vymezení výtvarného umění, včetně uvedení tradičních i moderních forem. Kapitola následující shrnuje prostředky právní ochrany výtvarných děl, a sice jak soukromoprávní, tak veřejnoprávní. Pátá kapitola předkládá právně filozofické zamyšlení nad ochranou umění ve veřejném prostoru, street artu a graffiti, jako svébytných uměleckých podob, které se dostávají do kolize s právy třetích osob. Šestá kapitola navazuje na kapitolu předchozí a zabývá se úpravou urbanistického umění (street art a graffiti) ve Francii. Sedmá kapitola analyzuje známé judikáty, týkající se sporů o výtvarné umění v našem právním prostředí. V následující kapitole se práce věnuje autorskému právu a jeho pojetí ve Francii, a sice historicko - filozofickému kontextu, definici autorského práva a podmínkám ochrany. Tato kapitola obsahuje také reflexi francouzské odborné veřejnosti nad budoucí podobou...
Internet a autorské právo - rozsah odpovědnosti jednotlivých subjektů a způsob ochrany proti pirátství
Mačenbacher, David ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Hlavním smyslem p edkládané diplomové práce je analýza a zhodnocení sou asného stavu autorského práva s d razem na odpov dnost jednotlivých subjekt v informa ní spole nosti. Nedílnou sou ástí práce je i p ehled právních norem, a to jak mezinárodních a národních, tak zejména komunitárních. Záv r práce se pak zaobírá problematikou porušování autorského práva s návrhy, jak tento zna ný rozsah porušování eliminovat nebo alespo snížit. vodem pro výb r diplomové práce s tématem "Internet a autorské právo - rozsah odpov dnosti jednotlivých subjekt a zp sob ochrany proti pirátství", pro m byl edevším ten, že má profesní specializace je orientována na prost edí po íta a Internetu. Velmi m také zaujal neustálý legislativní vývoj v tomto sm ru, který kontinuáln p ichází s novými zp soby ochrany autorského práva. Práce je d lena do p ti kapitol, které jsou d leny do množství podkapitol. V úvodu a v prvních dvou kapitolách je Internet definován právn i laicky, p emž se asto snažím najít i hlubší souvislosti, které mají sv j p vod v ostatních oblastech práva, zejména v právu ústavním a dále v lidských právech a svobodách. etí kapitola je zam ena na prameny autorského práva. tená e by tento p ehled l informovat o p vodu autorského práva a zárove mu nastínit aktuální právní edpisy s nastín ním budoucího vývoje....
Sport a právo duševního vlastnictví-zejména autorskoprávní aspekty
Zikl, Jan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Sport a právo duševního vlastnictví - zejména autorskoprávní aspekty Duševní vlastnictví ovlivňuje s větší či menší intensitou téměř všechny oblasti lidského života v moderní společnosti, sport nevyjímaje. Vynálezy nových technologií umožňují sportovcům a sportovkyním dosahovat lepších výsledků či soutěžit ve zcela nových sportovních disciplínách. Dopady vysílacích práv a "branding" sportovních týmů, sportovců a jejich sponzorů byly a jsou rozhodujícím faktorem finančního rozmachu sportu a umožnily jeho přetvoření v quasi náboženství mnoha lidí po celém světě. Diváci/obecenstvo se sportovních klání účastní pro potřeby duševního uspokojení a jiné důvody obdobné těm pro které lidé navštěvují divadla. V antickém Řecku soutěžili na olympijských hrách sportovci s básníky, řečníky a jinými umělci. Diplomová práce se zaměřuje zejména na autorskoprávní aspekty "sportu samotného" (termín "sport" je v práci užíván ve smyslu zahrnujícím jednotlivé sportovní pohyby, kombinace pohybů (sportovní komponenty) i celá sportovní klání či zápasy (sportovní události). V Části 1 - "Úvod" je nejprve podrobněji diskutována role duševního vlastnictví ve sportu a posléze role sportu v moderní společnosti. Část 1 obsahuje též definice některých pojmů užívaných dále v této práci. Část 2 - "Sport - autorské dílo?" nejprve...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 304 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.