Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Antičtí bohové v dnešní reklamě
Kohoutová, Alena ; Kepartová, Jana (vedoucí práce) ; Skopek, Robert (oponent)
Resumé Tato bakalářská práce se zabývá vlivem antické mytologie na reklamu, konkrétně použitím jmen významných postav v názvech firem a zboží. Porovnává informace získané z internetových domén, portálů a z vyjádření firem s odbornou literaturou, týkající se starověké řecko-římské mytologie. Jména bohů a hrdinů jsou s vnitřními souvislostmi používána častěji v jejich řecké podobě, než v římské, též jsou často psána bez interpunkce. Běžné je použití akronymů, které mají podobu konkrétního jména, avšak ne vždy se vztahem k dané mytologické látce. Názvy většiny společností opravdu mají dohledatelný vztah k bájím, a to v různém, v práci popsaném rozsahu. Nemalé zastoupení oslovených firem své jméno vybralo náhodně či kvůli jeho libozvučnosti. Výzkum vynesl na světlo množství vhodně použitelných jmen v souvislosti s různými obory podnikání, které doposud zcela využity nebyly, například jméno Herkulovo. Též byla objevena spojení, která nebyla autorům názvu známa, např. vztah Diany a ořechů a další. Přestože nebylo možné obsáhnout veškeré výskyty jmen ve zmiňovaných názvech, podává práce dostačující vhled do problematiky živosti řecko-římské kultury, v závislosti na dnešním trendu rušení výuky klasických jazyků, jíž se toto počínání silně dotýká. I za těchto okolností však zatím zůstávají rámcové příběhy antické...
Antičtí bohové v dnešní reklamě
Kohoutová, Alena ; Kepartová, Jana (vedoucí práce) ; Skopek, Robert (oponent)
Resumé Tato bakalářská práce se zabývá vlivem antické mytologie na reklamu, konkrétně použitím jmen významných postav v názvech firem a zboží. Porovnává informace získané z internetových domén, portálů a z vyjádření firem s odbornou literaturou, týkající se starověké řecko-římské mytologie. Jména bohů a hrdinů jsou s vnitřními souvislostmi používána častěji v jejich řecké podobě, než v římské, též jsou často psána bez interpunkce. Běžné je použití akronymů, které mají podobu konkrétního jména, avšak ne vždy se vztahem k dané mytologické látce. Názvy většiny společností opravdu mají dohledatelný vztah k bájím, a to v různém, v práci popsaném rozsahu. Nemalé zastoupení oslovených firem své jméno vybralo náhodně či kvůli jeho libozvučnosti. Výzkum vynesl na světlo množství vhodně použitelných jmen v souvislosti s různými obory podnikání, které doposud zcela využity nebyly, například jméno Herkulovo. Též byla objevena spojení, která nebyla autorům názvu známa, např. vztah Diany a ořechů a další. Přestože nebylo možné obsáhnout veškeré výskyty jmen ve zmiňovaných názvech, podává práce dostačující vhled do problematiky živosti řecko-římské kultury, v závislosti na dnešním trendu rušení výuky klasických jazyků, jíž se toto počínání silně dotýká. I za těchto okolností však zatím zůstávají rámcové příběhy antické...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.