Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Architektonická kresba jako východisko rekonstrukce projekčního záměru z doby kolem roku 1700: jezuitský kostel Panny Marie Sněžné v Olomouci
Martinelli, Dominik ; Langerová, Lucie (oponent) ; Šopák, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práca obsahuje metodiku rekonštrukcie barokového kostola z prelomu 17 a 18 storočia. Z pôvodného zámeru sa zachoval neoznačený pôdorys. Na tomto základe sa procesom aplikovania vedomostí, odbornej literatúry, komparácie, bádania v archívoch a osobnej obhliadky podobných stavieb vytváral hypotetický model kostola s jeho kompletnou dokumentáciou. V procese rekonštrukcie sa objavovalo množstvo otázok, na ktoré sa nachádzali odpovede. Výsledkom práce je návrh hypotetického kostola. Súčasne si autor osvojoval princípy a zákonitosti navrhovania stavieb v období baroka vzhľadom na ich vtedajšie myslenie, vedomosti a technické možnosti.
Architektonická kresba jako východisko rekonstrukce projekčního záměru z doby kolem roku 1700: jezuitský kostel Panny Marie Sněžné v Olomouci
Martinelli, Dominik ; Langerová, Lucie (oponent) ; Šopák, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práca obsahuje metodiku rekonštrukcie barokového kostola z prelomu 17 a 18 storočia. Z pôvodného zámeru sa zachoval neoznačený pôdorys. Na tomto základe sa procesom aplikovania vedomostí, odbornej literatúry, komparácie, bádania v archívoch a osobnej obhliadky podobných stavieb vytváral hypotetický model kostola s jeho kompletnou dokumentáciou. V procese rekonštrukcie sa objavovalo množstvo otázok, na ktoré sa nachádzali odpovede. Výsledkom práce je návrh hypotetického kostola. Súčasne si autor osvojoval princípy a zákonitosti navrhovania stavieb v období baroka vzhľadom na ich vtedajšie myslenie, vedomosti a technické možnosti.
Přehled jevištních interpretací chóru v Sofoklově tragedii Oidipús Tyrannos na českém jevišti
Mrázek, Vít ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Práce se pokouší na základě detailní analýzy vybraných inscenací Sofoklovy tragedie Oidipús Tyrannos vytvořit panoramatický přehled interpretačních možností antického chóru v kontextu vývoje českého divadla od konce 19. století do počátku 21. století. Chronologický přehled interpretací sleduje vývojové tendence od původní podoby sboru starců, převažující v první polovině 20. století, přes varianty antikizujícího lidu, nastupující od padesátých let minulého století, k metaforické transformaci chóru, kterou přinesly některé režijní koncepce z počátku 21. století.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.