Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivní životní styl seniorů
Dušková, Iveta ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Horčic, Josef (oponent)
Název: Aktivní životní styl seniorů Zpracovala: Bc. Iveta Dušková Vedoucí práce: profesor Ing. Václav Bunc CSc. Cíl: Cíl mé diplomové práce je zjistit, zda biologický věk testovaných seniorů odpovídá jejich kalendářnímu věku. Diferenci vůči chronologickému věku budu hodnotit pomocí poměru ECM/BCM z analýzy tělesného složení. Budu zjišťovat vliv dosavadní pohybové aktivity na zpomalení fyziologických změn spojených se stárnutím a vliv pohybové aktivity na stav tukuprosté svalové hmoty a na vznik civilizační choroby. Šetření má zjistit, zda jde aktivní životní styl možné užívat i v seniorském období. Metody: Těžiště práce je tvořeno kvalitativním a kvantitativním průzkumným šetřením mapující naměřené antropometrické parametry pomocí bioimpedanční metody. Funkční hodnoty byly zjištěny pomocí motorického step testu a handgripu. Dále jsem v práce využila metodu rozhovoru (ankety) s možností odpovědi ano/ne pro subjektivní hodnocení kvality života oslovených seniorů Výsledky: Ve výsledcích bioimpedance jsem našla vztah mezi objemem pohybové aktivity v hodinách za týden a velikostí BMI i % tělesného tuku. Dále jsem našla souvislost mezi objemem PA a výsledky dynamometrie a motorického testu. Funkční parametry mužů a žen se lišily. Při hodnocení souvislosti koeficientu ECM/BCM a BV v závislosti na objemu...
Věková struktura, růstový věk a školní úspěšnost dětí (dívek) v prvních a čtvrtých ročnících základních škol.
MATUCHOVÁ, Veronika
Tato práce je zaměřena na hodnocení souvislostí mezi základními tělesnými parametry a školní úspěšností dívek prvních a čtvrtých ročníků základních škol. Cílem práce je zjistit, zda a jak věková struktura a růstový věk ovlivňují školní úspěšnost. Dále pak, jak se odložení školní docházky odráží na prospěchu dívek. Výzkum byl prováděn v roce 2006 na čtrnácti základních školách v Českých Budějovicích a okolí. Zkoumaný vzorek tvoří 220 dívek prvních ročníků a 204 dívek čtvrtých ročníků. Dále byly zjišťovány názory rodičů a učitelů na postavení dětí šestiletých vůči sedmiletým v souvislosti se školní úspěšností a některá fakta ve věci odkladu školní docházky v prvním ročníku základní školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.