Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Computational Methods for Comparative Music Performance Analysis
Ištvánek, Matěj ; Róka,, Rastislav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
The availability of digital music content and various interpretations of musical pieces is increasing rapidly. Simultaneously, even though the computational methods of Music Information Retrieval (MIR) are evolving at a quick pace, they are not always reflected in related fields such as Music Performance Analysis (MPA). The main topic of this dissertation is the utilization of computational methods and digital music processing for the goals of MPA. It aims to combine MIR principles to analyze and compare differences in musical performances and their parameters. The thesis examines the limitations of conventional and machine learning-based onset and beat detectors to correctly estimate the ground-truth data under the effect of input audio degradations, sampling rate reductions, or in complex musical structures. Furthermore, this work shows the possibilities of music synchronization, parameter extraction, and feature selection application on novel string quartet data to provide a semi-automated strategy for binary classification of performers’ origin. Finally, it demonstrates a software tool for comparative music analysis by combining a comfortable user environment for playback, navigation, and visualization of music performance data with the computation methods of MIR.
Generování herního prostředí na základě hudby
Vaněk, Jiří ; Fapšo, Michal (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tématem této práce je generování herního prostředí na základě hudby. Zabývám se zde především analýzou hudby. Řeším otázku, jaké informace jsou pro generování hry užitečné a jak je z hudby můžeme získat. Návrh systému pro analýzu hudby, předložený v této práci, vychází z teorie zpracování signálů a statistické klasifikace. Navržená analýza hudby je zaměřená především na detekci rytmu, rozpoznávání hudebních žánrů a segmentaci písně. Druhá část práce se zabývá návrhem hry, která své prostředí generuje na základě dat, získaných při analýze hudby. Implementoval jsem kompletní systém pro analýzu hudby a prototyp hry, na kterém je možné zhodnotit výsledky vytvořené analýzy. Implementaci a dosažené výsledky popisuji v závěru práce.
Automatické generování šipek pro DDR
Skála, František ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je navržení metod vhodných pro automatickou tvorbu souborů šipek z hudebních souborů k taneční počítačové hře DDR. Tento problém je rozdělen na dvě hlavní fáze - detekci beatů, tedy stanovení tempa písničky, a samotnou tvorba šipek. Pro detekci beatů se využívá detekce nárůstů energií v jednotlivých frekvenčních pásmech a následné statistické zarovnání výsledků. Tvorba šipek pracuje obdobně, zaměřuje se však na detekci všech výrazných okamžiků hudby a obsahuje logiku pro rozmísťování šipek do jednotlivých směrů. Testování uživateli ukázalo, že má aplikace potenciál oslovit hráče hledající sadu jednoduchých šipek pro svou oblíbenou písničku. Kvalita detekce beatů dává prostor pro využití těchto postupů i mimo rámec ukázkové aplikace. V práci je též navrženo několik možných vylepšení použitých postupů.
Analýza přesnosti automatického určení parametrů klavírních nahrávek
Kaplan, Josef ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Ištvánek, Matěj (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou přesnosti automatického určení parametrů především klavírních nahrávek. Zadaná problematika je popsána jak z technické, tak i z hudební stránky. Tato práce shrnuje poznatky z oblasti hudební teorie a automatické detekce parametrů, které můžeme získat z hudebních klavírních nahrávek. Z praktického hlediska je práce zaměřena na detekci začátků tónů, dob, taktů, výšky tónů a tempa. Analýza klavírních nahrávek je realizována pomocí programovacího jazyku Python. Výstupem jsou skripty, které provádí detekci parametrů na základě uživatelem zvolených metod, které se pro výpočet parametrů běžně využívají. Výsledkem je také testování přesnosti jednotlivých metod na základě anotací z různých datasetů se zaměřením primárně na klavírní nahrávky. Závěrečná část obsahuje evaluaci na základě vybraných metrik s objektivním porovnáním.
Automatické generování šipek pro DDR
Skála, František ; Glembek, Ondřej (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je navržení metod vhodných pro automatickou tvorbu souborů šipek z hudebních souborů k taneční počítačové hře DDR. Tento problém je rozdělen na dvě hlavní fáze - detekci beatů, tedy stanovení tempa písničky, a samotnou tvorba šipek. Pro detekci beatů se využívá detekce nárůstů energií v jednotlivých frekvenčních pásmech a následné statistické zarovnání výsledků. Tvorba šipek pracuje obdobně, zaměřuje se však na detekci všech výrazných okamžiků hudby a obsahuje logiku pro rozmísťování šipek do jednotlivých směrů. Testování uživateli ukázalo, že má aplikace potenciál oslovit hráče hledající sadu jednoduchých šipek pro svou oblíbenou písničku. Kvalita detekce beatů dává prostor pro využití těchto postupů i mimo rámec ukázkové aplikace. V práci je též navrženo několik možných vylepšení použitých postupů.
Generování herního prostředí na základě hudby
Vaněk, Jiří ; Fapšo, Michal (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tématem této práce je generování herního prostředí na základě hudby. Zabývám se zde především analýzou hudby. Řeším otázku, jaké informace jsou pro generování hry užitečné a jak je z hudby můžeme získat. Návrh systému pro analýzu hudby, předložený v této práci, vychází z teorie zpracování signálů a statistické klasifikace. Navržená analýza hudby je zaměřená především na detekci rytmu, rozpoznávání hudebních žánrů a segmentaci písně. Druhá část práce se zabývá návrhem hry, která své prostředí generuje na základě dat, získaných při analýze hudby. Implementoval jsem kompletní systém pro analýzu hudby a prototyp hry, na kterém je možné zhodnotit výsledky vytvořené analýzy. Implementaci a dosažené výsledky popisuji v závěru práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.