|
Implementation of digital sound synthesizer in VST technology
Paukeje, Ján ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
This thesis is focused on synthesis of audio signals and algorithm implementation by the help of technology designed for real-time processing. Analyzing individual methods of sound synthesis, the MIDI communication protocol and procedure of real-time signal processing. It is developed an appropriate software simulation ,on ground of studying these aspects, implemented by using C++ language. A result of this work is sound generator supporting MIDI protocol as a plug-in module designed for Windows platforms.
|
| |
|
GrooveSpired - aplikace pro trénování hry na bicí
Štrba, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je navrhnúť a implementovať mobilnú aplikáciu pre výuku hry na bicie nástroje. Hlavnou náplňou aplikácie je zobrazovať notovú osnovu rytmov rôznych hudobných žánrov, prehrávať audio ukážky a taktiež analyzovať hru na bicie nástroje a upozorňovať na nedostatky. K spracovaniu audio signálu bicích nástrojov bola použitá analýza diskrétnou vlnkovou transformáciou. True value rate pri detekcii rytmu bola nad 96%.
|
|
Redukce šumu ve zvukovém signálu pomocí hlubokého učení
Pacal, Tomáš ; Záviška, Pavel (oponent) ; Mokrý, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá odstraňováním šumu v audio signálu za použití hlubokého učení. Jsou zde popsány základní typy neuronových sítí a jejich využití v této oblasti. Možnosti implementace neuronových sítí jsou otestovány v prostředí Matlab a Python. Následně je navržen model neuronové konvoluční sítě, podle kterého jsou realizovány čtyři různé architektury konvolučních sítí, které byly poté trénovány a testovány na různých typech šumů. Na základě těchto testů byla vybrána jedna architektura, která byla společně s~metodou redukce šumu využívající vlnkové transformace podrobena srovnávacímu testu na nahrávce řeči a poté na hudební nahrávce. Výsledky jsou vyhodnoceny jak pomocí objektivních metrik kvality zvuku tak pomocí neformálního poslechového testu. Neuronová síť dosáhla lepších výsledků dle všech použitých metrik a v poslechovém testu.
|
| |
|
GrooveSpired - aplikace pro trénování hry na bicí
Štrba, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je navrhnúť a implementovať mobilnú aplikáciu pre výuku hry na bicie nástroje. Hlavnou náplňou aplikácie je zobrazovať notovú osnovu rytmov rôznych hudobných žánrov, prehrávať audio ukážky a taktiež analyzovať hru na bicie nástroje a upozorňovať na nedostatky. K spracovaniu audio signálu bicích nástrojov bola použitá analýza diskrétnou vlnkovou transformáciou. True value rate pri detekcii rytmu bola nad 96%.
|
|
Implementation of digital sound synthesizer in VST technology
Paukeje, Ján ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
This thesis is focused on synthesis of audio signals and algorithm implementation by the help of technology designed for real-time processing. Analyzing individual methods of sound synthesis, the MIDI communication protocol and procedure of real-time signal processing. It is developed an appropriate software simulation ,on ground of studying these aspects, implemented by using C++ language. A result of this work is sound generator supporting MIDI protocol as a plug-in module designed for Windows platforms.
|