Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Potenciál land artu pro výtvarnou výchovu s ohledem na aktuální environmentální tendence
Vlčková, Eliška ; Fremlová, Vendula (vedoucí práce) ; Vartecká, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na umělecký směr land art a jeho potenciál ve výuce výtvarné výchovy. Teoretická část představuje zahraniční i české zástupce, jejich charakteristické pojetí land artu a jejich přístup k environmentálním problémům. Práce se dále zaměřuje na současné umělce, aktivní instituce a výběr výstav, které přímo pracují s environmentální problematikou. V následujících kapitolách je zahrnuta environmentální výchova, její cíle a prostředky, které lze aplikovat ve výuce výtvarné výchovy. Obsažen je dětský vývoj z environmentálního hlediska nebo způsoby, jak s dětmi hovořit o klimatických změnách. Praktická část definuje didaktickou transformaci a zahrnuje návrhy didaktických transformací land artových aktivit. Návrhy obsahují obecný a přizpůsobený plán pro okres Kladno.
Rozvoj vizuální gramotnosti u dětí předškolního věku prostřednictvím výtvarné činnosti
LINHARTOVÁ, Kristýna
Moje práce se zabývá rozvojem vizuální gramotnosti v předškolním věku prostřednictvím výtvarné činnosti. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou část. První kapitola se zaměřuje na předškolní věk dětí, jejich tělesný a duševní vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a hru. Druhá kapitola je zaměřená na koncept vizuální gramotnosti. Třetí kapitola se zabývá výtvarnou činností z hlediska jejího přínosu pro osobnost člověka. Čtvrtá kapitola popisuje, jak rozvíjet vizuální gramotnost v praxi prostřednictvím verbální a vizuální interpretace výtvarného umění. V praktické části diplomové práce popisuji čtyři výtvarné projekty, které jsem s dětmi uskutečnila v Mateřské školce. U každé aktivity je uvedeno zadání, průběh činnosti, materiál, výchovný cíl a závěrečné hodnocení. Výsledkem práce je zjištění, že rozvoj vizuální gramotnosti je pro člověka žijícího v 21. století důležitý. Výtvarná činnost představuje možnost, jak vizuální gramotnost rozvíjet.
KRESBA JAKO PROSTŘEDEK POZNÁVÁNÍ TRADIC VÁNOČNÍ ČAS (PŘEDŠKOLNÍ VĚK)
ŠIMKOVÁ ŠTOLCOVÁ, Lenka
Práce je zaměřena na kresbu předškolních dětí. Její význam a využití pro poznávání tradic, konkrétně ve vánočním čase. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení jednotlivých pojmů, jako je kresba a její důležitý význam v předškolním věku. Popisuje tvořivost jako hlavní faktor, který ovlivňuje výtvarnou činnost a potřebu rozvíjet ji. Charakterizuje předškolní věk a jeho vývoj. Poukazuje na nutnost spolupráce rodičů a předškolního zařízení. Dále se zaměřuje na tradice a její aspekty pro lidský život. Jejich spojitost s ročním obdobím a navození tématu vánoční čas pro dětskou výtvarnou tvorbu. Praktická část mé práce je z velké části věnována motivaci a posléze realizaci výtvarné tvorby na téma ?Štědrý den v Betlémě?. Děti v mateřské škole byly motivovány pomocí četby pohádek, biblického příběhu, hry, zpěvu a dramatického ztvárnění. Zadání proběhlo v souladu se zásadami správného vedení výtvarné činnosti. Práce je zakončena ukázkami dětských kreseb a také zpětnou vazbou, která formou dotazů položených dětem s časovým odstupem doplňuje celkové vyhodnocení výtvarného dne.
Dramatické aktivity jako motivace k výtvarnému prožitku a rozvoji tvořivosti dítěte v mateřské škole
RAJKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá dramatickými aktivitami, které jsou motivací k výtvarnému prožitku a rozvoji tvořivosti dítěte v mateřské škole. Důležité pojmy dramatizace, její metody, artefiletika, výtvarné činnosti a její techniky jsou definovány v teoretické části čerpané z uváděné literatury. V následné části byla navrhnuta série integrovaných bloků, která byla aplikovaná na konkrétním vzorku dětí. Pomocí výzkumné metody - Pozorování, pak byla provedena evaluace konkrétních tématických celků. V závěrečné části jsou shrnuty závěry, práce je doplněna fotodokumentací a videonahrávkou.
Motivace k výtvarné činnosti u dětí mladšího školního věku v pedagogice volného času
MARTANOVÁ, Martina
Výtvarný projekt {\clq}{\clq}Čtvero ročních dob`` má za cíl přiblížit dětem mladšího školního věku, přírodu, zvyky, tradice a další zajímavosti jednotlivých ročních období a motivovat je k vlastní výtvarné činnosti a probudit v nich nadšení a tvořivost. Těchto cílů je v projektu dosahováno pomocí literárně - dramatické, estetické, pohybové, enviromentální a zážitkové výchovy. V závěru práce se zmiňuji o jevech, ke kterým došlo, při realizaci projektu a shrnuji svá zjištění a poznatky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.