Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezinárodně právní ochrana bezpečnosti civilního letectví
Štěpánková, Mirka ; Ondřej, Jan (vedoucí práce) ; Balaš, Vladimír (oponent)
Mezinárodněprávní ochrana bezpečnosti civilního letectví. Tato práce vychází z myšlenky, že povinnost států chránit civilní letectví před protiprávními činy, zejména teroristickými útoky, má své meze. Omezení vyplývají z toho, že státy jsou nejen subjekty mezinárodních smluv, které chrání civilní letectví, ale i mezinárodních smluv, které chrání jednotlivce a jejich lidská práva. Oba druhy závazků by státy měly dodržovat. V dnešní době bohužel dochází k tomu, že státy nerespektují závazky a principy zakotvené v mezinárodních úmluvách o lidských právech a pod záminkou boje proti terorismu do lidských práv velmi citelně zasahují. Tyto zásahy se nejmarkantněji projevují ve vztahu k právu na zachování lidské důstojnosti, právu na respektování soukromého života a právu na ochranu osobních údajů, zasažena jsou ale i práva jiná, například právo na svobodu pohybu nebo ochranu zdraví. V mé práci se snažím analyzovat dopad některých takových opatření na lidská práva a poukázat na rozpory s požadavky, které jsou stanoveny pro limitování těchto práv. Vycházím zejména z ustanovení Mezinárodního paktu o občanských a politických právech a Evropské úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod. V závěru práce se zabývám otázkou, zda je možné, a popřípadě za jakých okolností zasáhnou do kogentními normami mezinárodního...
Mezinárodně právní ochrana bezpečnosti civilního letectví
Štěpánková, Mirka ; Ondřej, Jan (vedoucí práce) ; Balaš, Vladimír (oponent)
Mezinárodněprávní ochrana bezpečnosti civilního letectví. Tato práce vychází z myšlenky, že povinnost států chránit civilní letectví před protiprávními činy, zejména teroristickými útoky, má své meze. Omezení vyplývají z toho, že státy jsou nejen subjekty mezinárodních smluv, které chrání civilní letectví, ale i mezinárodních smluv, které chrání jednotlivce a jejich lidská práva. Oba druhy závazků by státy měly dodržovat. V dnešní době bohužel dochází k tomu, že státy nerespektují závazky a principy zakotvené v mezinárodních úmluvách o lidských právech a pod záminkou boje proti terorismu do lidských práv velmi citelně zasahují. Tyto zásahy se nejmarkantněji projevují ve vztahu k právu na zachování lidské důstojnosti, právu na respektování soukromého života a právu na ochranu osobních údajů, zasažena jsou ale i práva jiná, například právo na svobodu pohybu nebo ochranu zdraví. V mé práci se snažím analyzovat dopad některých takových opatření na lidská práva a poukázat na rozpory s požadavky, které jsou stanoveny pro limitování těchto práv. Vycházím zejména z ustanovení Mezinárodního paktu o občanských a politických právech a Evropské úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod. V závěru práce se zabývám otázkou, zda je možné, a popřípadě za jakých okolností zasáhnou do kogentními normami mezinárodního...
Mezinárodněprávní ochrana bezpečnosti civilního letectví (zejména před činy ohrožujícími bezpečnost letectví)
Sendlerová, Ilona ; Ondřej, Jan (vedoucí práce) ; Balaš, Vladimír (oponent)
Mezinárodněprávní ochrana bezpečnosti civilního letectví (zejména před činy ohrožujícími bezpečnost letectví). Tato práce se zabývá otázkami aktuální působnosti současných mezinárodněprávních prostředků ochrany bezpečnosti civilního letectví vůči činům, které bezpečnost letecké dopravy bezprostředně ohrožují. Práce vychází z teze, že prostřednictvím dostupných mezinárodněprávních instrumentů nelze bezpečnost civilní letecké dopravy zajistit. Zdá se, že v praxi náležitá oprávnění přebírá Rada bezpečnosti OSN, která svými rezolucemi stanoví příslušné sankce vůči státům, jež se dopouští podpory terorismu. Rada Bezpečnosti OSN svými rezolucemi č. 731, 748, 883 a 1192 vytvořila precedens pro vyvarování se jakýchkoliv vyjednávání s teroristy, tak jak bylo stanoveno v Montrealské úmluvě. Prostřednictvím článku 24 Charty OSN je tak Rada bezpečnosti OSN oprávněna přijímat rezoluce, které staví zavedené multilaterální protiteroristické úmluvy do pozadí. Mezinárodněprávní ochrana bezpečnosti civilního letectví je roztříštěná a zcela nevyhovuje podmínkám civilního letectví v atmosféře 21. století. Optimálním řešením by bylo, aby státy vytvořily s konečnou platností univerzálně přijímanou definici terorismu, jejíž součástí by se stal i terorismus v letecké dopravě. Zdá se, že právě neexistence jednotné definice takového...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.