Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj zdravotní gramotnosti prostřednictvím mateřských center
Hromková, Renata ; Čevela, Rostislav (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Rozvoj zdravotní gramotnosti prostřednictví mateřských center AUTOR: Renata Hromková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: MUDr. Bc. Rostislav Čevela, Ph.D. ABSTRAKT Světová zdravotnická organizace definuje zdravotní gramotnost jako "…poznávací a společenské dovednosti, které určují motivaci a schopnost lidí získávat, pochopit a využít zdravotní informace k podpoře svého zdraví." V současnosti dochází k velkému rozvoji informací i v této oblasti, ale tyto informace bývají často neodborné a protichůdné. Mateřská centra se svými programy jsou vhodným místem pro rozvoj zdravotní gramotnosti. Od roku 1992, kdy u nás vzniklo první mateřské centrum došlo k velkému rozvoji těchto organizací. Nyní zastřešující organizace Síť mateřských center, která má na svých stránkách heslo: "Ruka, která hýbe kolébkou, hýbe celým světem.", sdružuje více než 330 mateřských center. Toto heslo lze přetransformovat v rovině zdravotní gramotnosti "zdravá rodina = zdravá společnost". Klienty mateřských center se stávají často již ženy gravidní a návštěvnost se týká především rodin s malými dětmi přes prarodiče, což je vhodné prostředí pro primární prevenci v oblasti komplexního přístupu ke zdraví. YMCA v České republice má ve svém znaku červený rovnostranný trojúhelník, který symbolizuje rovnováhu a harmonický...
Rozvoj zdravotní gramotnosti prostřednictvím mateřských center
Hromková, Renata ; Čevela, Rostislav (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Rozvoj zdravotní gramotnosti prostřednictví mateřských center AUTOR: Renata Hromková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: MUDr. Bc. Rostislav Čevela, Ph.D. ABSTRAKT Světová zdravotnická organizace definuje zdravotní gramotnost jako "…poznávací a společenské dovednosti, které určují motivaci a schopnost lidí získávat, pochopit a využít zdravotní informace k podpoře svého zdraví." V současnosti dochází k velkému rozvoji informací i v této oblasti, ale tyto informace bývají často neodborné a protichůdné. Mateřská centra se svými programy jsou vhodným místem pro rozvoj zdravotní gramotnosti. Od roku 1992, kdy u nás vzniklo první mateřské centrum došlo k velkému rozvoji těchto organizací. Nyní zastřešující organizace Síť mateřských center, která má na svých stránkách heslo: "Ruka, která hýbe kolébkou, hýbe celým světem.", sdružuje více než 330 mateřských center. Toto heslo lze přetransformovat v rovině zdravotní gramotnosti "zdravá rodina = zdravá společnost". Klienty mateřských center se stávají často již ženy gravidní a návštěvnost se týká především rodin s malými dětmi přes prarodiče, což je vhodné prostředí pro primární prevenci v oblasti komplexního přístupu ke zdraví. YMCA v České republice má ve svém znaku červený rovnostranný trojúhelník, který symbolizuje rovnováhu a harmonický...
Výchova ke zdraví v oblasti adekvátního pohybového režimu pro ženy v menopauze na základě Pilatesovy metody
HROMKOVÁ, Renata
V současné společnosti je kladen značný důraz na mládí, krásu a především výkonnost. Zároveň nynější civilizovaná žena prožije až jednu třetinu života s deficitem pohlavních hormonů. Menopauza s sebou přináší řadu změn v oblasti fyzické ale i psychické. Tento involuční proces je neodvratitelný, ale výchova ke zdraví pomocí edukačního programu využívající komplexního přístupu Pilatesovy metody může napomoci těmto ženám k snadnější akceptaci této životní fáze Pro tuto práci jsem využila DVD materiálu, který jsem vypracovala již pro svoji bakalářskou práci Pilatesova metoda pro seniorskou populaci a zároveň jsem vytvořila nový náročnější edukační program.
Komparace účinků aerobikových a jógových aktivit na kardiovaskulární systém vysokoškolských studentek s důrazem na prevenci zdraví a optimalizaci životního stylu
KOKEŠ, Radim
Cílem práce je zjištění a komparace úrovně tělesné zdatnosti u vysokoškolských studentek ve vztahu k aerobikovým a jógovým aktivitám a jejich účinků na kardiovaskulární systém organismu žen aoptimalizace adekvátního pohybového zatížení pozitivně ovlivňující zdravotní aspekty životního stylu a zdraví. Výzkumné šetření bylo provedeno celkem u 237 studentekJihočeské univerzity v Českých Budějovicích ve věkovém rozpětí 20-23 let, které byly podle svých zájmů rozděleny do dvou souborů s aplikací dvousemestrálních intervenčních pohybových programů - Intervenční pohybový program aerobikový a jógový. Ke komparaci výsledků intervenčních pohybových programů byly použity antropometrické a motometrické metody a dotazníkové šetření - BMI, Ruffierova zkouška, T-test, Spearmanův korelační koeficient, dotazník cirkadiánních rytmů a životního stylu, emočního stavu a sebepojetí. Statistická analýza získaných dat obou sledovaných souborů poukazuje na signifikantní pozitivní změny v Ruffierově indexu tělesné zdatnosti vlivem aplikace intervenčních pohybových programů u obou sledovaných experimentálních souborů na hladině významnosti p<0,001. Tyto výsledky potvrzují hypotézy H1, H3 a skutečnost, že aerobikový a jógový intervenční pohybový program má pozitivní vliv na tělesnou zdatnost vysokoškolských studentek. Signifikantní změny byly taktéž prokázány u hodnot BMI experimentálního souboru aerobik na hladině významnosti p<0,01. Tento výsledek potvrzuje hypotézu H2 azjištění, že aerobikový intervenční pohybový program má pozitivní vliv na hodnotu BMI u ESa.Uexperimentálního souboru jóga změny prokázány nebyly a tím hypotéza H4 nebyla potvrzena. Z analýzy výsledků dotazníkového šetření v oblasti cirkadiánních rytmů je zřejmé, že díky psychické zátěži jsou studentky vystaveny četnějším depresivním stavům. Získané výsledky poukazují na nízkou úroveň kardiovaskulárních ukazatelů ve vstupních měřeních a signifikantní zlepšení při pravidelné intencionální aplikaci adekvátního pohybového režimu, a to jak u aerobikových, tak u jógových cvičení, což je významné pro prevenci zdraví a aktivní životní styl žen v období vysokoškolského studia.
Adekvátní pohybový režim pro seniory s použitím Pilatesovy metody
HROMKOVÁ, Renata
V současné společnosti se mění demografické složení obyvatelstva. Stoupá počet ekonomicky neaktivních, a to především obyvatel starších 60 let. Stárnoucí populace je nejen ekonomicko ? sociální problém, ale také problém přístupu celé společnosti k těmto jedincům. Involuční proces je neodvratitelný, ale je vhodné podporovat aktivity seniorů směřující k aktivnějšímu životnímu stylu života. Pro budování komplexní zdatnosti stárnoucí populace můžeme využít mnoho strategií, které směřují k efektivitě potřeb seniorských občanů. Jednou z možných cest je využití Pilatesovy metody pro starší cvičence. Hlavní myšlenkou bylo použití uceleného působení této metody na jedince. Cvičící seniory jsem si rozdělila do tří skupin dle jejich schopností a dovedností a vypracovala pro ně cvičební program. V praktické části jsou rozpracovány jednotlivé cviky, ve svých variantách, které lze použít pro různě zdatné jednice. Celý tento program je převeden obrazově a zvukově na výukové DVD. Ve výzkumné části jsem zkoumala vliv pravidelného cvičení Pilatesovy metody u jednotlivých skupin starších cvičenců.
Výchovně zdravotní edukace v oblasti adekvátního pohybového režimu u dospělých žen. Analýza preferovaných pohybových aktivit, výukový materiál
REISCHLOVÁ, Renata
Tato bakalářská práce se zabývá výchovně zdravotní edukací v oblasti adekvátního pohybového režimu u dospělých žen ve věkovém rozpětí 35 ? 50 let. Cílem práce je analyzovat problematiku adekvátního pohybového režimu a sestavení intervenčního programu tak, aby ženy po jeho absolvování uměly zařadit adekvátní pohybový režim natrvalo do svého životního stylu. Zároveň jsou v této práci s důrazem na adekvátnost analyzovány preferované pohybové aktivity. Výzkumná část přináší poznatky o pozitivním vlivu zpětné vazby intervenčního programu adekvátních pohybových aktivit ve vztahu k fyzickému, mentálnímu a sociálnímu zdraví žen. Ve statistickém vyhodnocení naměřených dat jsou analyzovány a porovnány výsledky a z nich vyvozeny závěry a doporučení pro naplánování adekvátního režimu, pro edukaci a autoedukaci v běžném životě. Bylo zjištěno, že ženy jsou schopny naplánovat adekvátní pohybové aktivity a zařadit je do svého životního stylu. V počáteční fázi lze doporučit edukaci žen odborníkem, který by pomohl s jejich naplánováním a dohlédl na správné technické provedení a dovedl je až k trvalému osamostatnění.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.