Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u lidí s diagnózou deprese
TŘÍSKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá kresebným zpracováním barevné modifikace Warteggova kresebného testu u lidí s emoční poruchou, konkrétně depresí. Cílem práce je deskripce odlišností ve zpracování kresby WZT v porovnání mezi dvěma skupinami - u lidí s diagnózou deprese a bez depresivního onemocnění. V teoretické části jsou popsána východiska pro výzkum. Jedná se o rešerši odborné literatury, která se vztahuje k dané problematice. Jedná se o popis projektivních metod, zejména projektivních technik a projekce. Hlavní popis je věnován charakteristice Warteggova kresebného testu a jeho historii. Dále práce obsahuje kapitolu se zaměřením na depresi. Je zde popsána samostatně nemoc, její příznaky, příčiny a projevy v kresbě. V praktické části se práce zabývá zkoumáním a deskripcí diferenciací v kresebném projevu ve zpracování u lidí s diagnózou deprese a bez deprese. Se zaměřením na charakteristické rysy v kresbě u lidí s diagnózou deprese.
Vývoj výtvarného zpracování prvního pole Warteggova kresebného testu v souvislosti s arteterapeutickým procesem
KLINKOVÁ, MARKÉTA
Bakalářská práce se zaměřuje na vývoj výtvarného zpracování prvního pole barevné modifikace Warteggova kresebného testu (WZT) v souvislosti s průběhem arteterapeutického procesu probíhajícího v rámci studia studijně výcvikového bakalářského oboru arteterapie v Ateliéru arteterapie na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Cílem výzkumu je deskripce formálních a obsahových charakteristik vývoje výtvarného zpracování prvního pole WZT a jejich interpretačního potenciálu v oblasti arteterapie. Teoretická část přibližuje problematiku projektivních metod, grafických projektivních technik, Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace, výtvarného projevu a jeho ontogenetického vývoje a arteterapie se zaměřením na tzv. rožnovské pojetí arteterapie. Empirická část je věnována popisu formální a obsahové stránky zpracování prvního pole WZT a jejich možného praktického využití v arteterapii.
Porovnání zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u studentů psychologie a přírodovědných oborů
ULRICHOVÁ, Tereza
Bakalářská práce pojednává o zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu (WZT) učiteli 2. stupně základních škol. Cílem práce je porovnání způsobu zpracování WZT učiteli humanitních a přírodovědných oborů (aprobací). V teoretické části je uvedena charakteristika projektivních metod a charakteristika WZT a jeho barevné modifikace. Teoretická část dále popisuje symboliku barev a definuje profesi učitele. Empirická část se zabývá popisem rozdílů a shod 28 zpracování WZT učiteli humanitních oborů a 28 zpracování WZT učiteli přírodovědných oborů. Klíčová slova: projektivní metody, Warteggův kresebný test, barevná modifikace Warteggova kresebného testu, učitel 2. stupně základní školy, humanitní obor, přírodovědný obor.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u dětí mladšího školního věku v ČR a Finsku
FABEROVÁ, Simona
Bakalářská práce se zaměřuje na zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu dětmi mladšího školního věku z České republiky a z Finska. Cílem práce je zjistit, zda a popřípadě jak se liší české a finské děti mladšího školního věku ve zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu a popsat v testu se vyskytujících charakteristické znaky u této věkové skupiny. V teoretické části je prostřednictvím analýzy odborné literatury podán popis projektivních metod a specifik jejich použití u dětí, grafických projektivních metod a Warteggova kresebného testu. Další kapitoly jsou věnovány mladšímu školnímu věku a dětské kresbě, jakožto jednomu z grafických projevů. V empirické části byl popsán výzkum a jeho výsledky, zaměřené na zjištění typických znaků u dětí mladšího školního věku a také na nalezení rozdílů ve zpracování záznamových archů českými a finskými dětmi. Zmíněné rozdíly a charakteristické znaky kreseb této věkové kategorie po formální i obsahové stránce byly zpracovány do grafů a shrnuty v závěru výzkumu.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s autismem
KRAFTOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce je zjistit charakteristické zpracování Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace autistickými dětmi. Teoretická část se podrobně zabývá projektivními technikami, charakteristikou dětské kresby, symbolikou motivů a barev, v neposlední řadě se zaměřuje na Warteggův kresebný test a jeho základní aspekty a na téma autismu. Empirická část se věnuje výzkumu, formální a obsahové stránce zpracovaných polí autistickými dětmi, dále charakteristice a významným zjištěním v polích, která se vztahují k autistickým rysům a projevům.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s vývojovými poruchami
SAMKOVÁ, Dominika
Bakalářská práce se zabývá barevnou modifikací Warteggova kresebného testu u dětí s Aspergerovým syndromem. Teoretická část je zaměřena na problematiku dětské kresby, její vývoj a použití v projektivních metodách a v diagnostice. Dále je v teoretické části zobrazena problematika Aspergerova syndromu a jeho diagnostiky. Důležitou součástí je také charakteristika Warteggova kresebného testu. Empirická část je zaměřená na specifické projevy dětí s Aspergerovým syndromem do Warteggova kresebného testu. Bakalářská práce se snažila zjistit, jak se Aspergerův syndrom promítne do Warteggova kresebného testu a zda-lije možné tuto projektivní metodu u tohoto postižení vůbec použít.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u adolescentních žáků základní praktické školy
KLINKOVÁ, MARKÉTA
Bakalářská práce se zaměřuje na kresebné zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu adolescentními žáky základních praktických škol. Cílem této práce je popis znaků typických pro zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu adolescenty s diagnózou lehké mentální retardace a následné shrnutí do typologie charakteristik provedení doplňování začatých kreseb, respektive předtištěných podnětů. Teoretickou část tvoří rešerše odborné literatury, která přibližuje problematiku projektivních metod, zejména grafických projektivních technik, specifika využití grafických projektivních technik u dětí a jejich výtvarným projevem. Jádrem této části je charakteristika Warteggova kresebného testu, jeho barevné modifikace a mentální retardace se zaměřením na lehkou mentální retardaci a její typické rysy a projevy. V empirické části se následně věnuji popisu formální a obsahové stránky zpracování formulářů Warteggova kresebného testu a zároveň se zabývám charakteristikou a významnými znaky jednotlivých polí testu.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí předškolního věku
SKUHROVCOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá kresebnou produkcí dětí předškolního věku ve Warteggově kresebném testu. V teoretické části práce je prostřednictvím analýzy odborné literatury podán pohled na problematiku projektivních metod, grafických projektivních metod, výtvarného projevu dětí, předškolního období v ontogenezi člověka a školní zralosti. Jádrem této části je charakteristika Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace. V empirické části jsou analyzovány kresby předškolních dětí získané pomocí Warteggova kresebného testu, a to z pohledu obsahového a formálního. Cílem bakalářské práce bylo popsat charakteristické znaky kresby předškolních dětí ve Warteggově testu a vytvořit typologii pro tuto věkovou kategorii. Snahou bylo také zjistit odlišnosti zpracování školsky zralých a nezralých dětí v tomto testu pomocí porovnání výsledků s Jiráskovým Orientačním testem školní zralosti.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí žijících mimo vlastní rodinu
ŠUSTOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá deskripcí typických projevů dětí z dětských domovů v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. Teoretická část práce byla zpracována analýzou odborné literatury. Poskytuje informace o projektivních metodách a jejich užití, o dětské kresbě, rodině, emočním vývoji v mladším školním věku, neadekvátní péči o dítě. Dále jsou uvedeny kapitoly poskytující náhled na náhradní rodinnou péči a ústavní výchovu. Cílem teoretické části je charakteristika Warteggova kresebného testu, jeho barevné modifikace a cílové skupiny. V empirické části nalezneme analýzu kreseb dětí žijících v dětských domovech, které byly získány barevnou modifikací Warteggova kresebného testu. V práci nalezneme popis jednotlivých znaků z obsahového a formálního hlediska a analýzu jednotlivých polí. Cílem práce je deskripce charakteristických znaků barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí žijících mimo vlastní rodinu.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u adolescentů
HRUDKOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá kresebnou produkcí adolescentů v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. Teoretická část na základě analýzy odborné literatury podává informace o projektivních metodách, podrobněji o grafických projektivních technikách. Jádrem je bližší seznámení se s Warteggovým kresebným testem a jeho barevnou modifikací. Zároveň se věnuje dětské kresbě, vývojovému období adolescence a jeho specifikům. Empirická část si klade za cíl najít a popsat typické prvky vyskytující se ve zpracování barevné modifikace WZT adolescenty. Metodou je kvalitativní analýza získaných kreseb z hlediska obsahu i formy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.