Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Portrayal of the Female Experience of the Second World War in Sarah Waters's The Night Watch
Fialová, Lucie ; Topolovská, Tereza (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá vyobrazením zkušeností žen za druhé světové války v románu Noční Hlídka (2006) od současné britské spisovatelky Sarah Waters. Teoretická část popisuje společensko-historické pozadí románu se zvláštním zřetelem k ženské zkušenosti za druhé světové války v různých oblastech, jako je jejich rodinný život, pracovní příležitosti a každodenní život během bombardování Londýna. Zvláštní pozornost je také věnována popisu ženské zkušenosti s interrupcí během války a životního stylu leseb. Práce dále představuje teoretické vymezení neo-historického žánru, jehož je román představitelem, a stručně uvádí román v kontextu dalších děl Sarah Waters, za účelem vytvoření teoretického základu pro analýzu. Praktická část se opírá o část teoretickou a zkoumá, jak fiktivní zobrazení ženské zkušenosti koresponduje s nastíněnou realitou. Zároveň se práce zamýšlí nad tím, jak Sarah Waters využívá druhou světovou válku ve svém fiktivním příběhu a které prvky se rozhodla vyzdvihnout. Dále rozebírá důvody, které Waters ke zdůraznění těchto prvků v románu vedou a jak to odpovídá neo- historickému žánru. KLÍČOVÁ SLOVA Sarah Waters; Noční Hlídka; Ženská zkušenost; Druhá světová válka; Blitz; Velká Británie; Neo-historický žánr; Interrupce; Homosexualita
Female Gothic in Sarah Waters' Fingersmith and The Little Stranger
Gajdošíková, Veronika ; Topolovská, Tereza (vedoucí práce) ; Higgins, Bernadette (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá dvěma romány autorky Sarah Waters, Zlodějkou (2002) a Malým vetřelcem (2009), které zkoumá z pohledu dvou rozdílných teorií ženské gotiky, subžánru gotické literatury. V obou knihách se u ženských postav hojně vyskytuje pocit uvěznění v domě, ve kterém žijí, temno a nadpřirozeno. Všechny tyto prvky jsou pro definování ženské gotiky zásadní. Na romány budou postupně aplikované dvě teorie. Autorkou první je Anne Williams, která ženskou gotiku staví do opozice k mužské. Tyto módy rozlišuje podle formy vypravěče, přístupu k nadpřirozeným elementům a závěru děje. Druhým konceptem bude pohled Ellen Moers, která do ženské gotiky řadí všechny gotické knihy napsané ženami, avšak klade také důraz na prostředí, ve kterém se příběh odehrává, a na pocity, které v ženských postavách vzbuzuje. Předmětem následné interpretace budou vypravěč, nadpřirozené prvky a zakončení každého z románů Pozornost bude dále soustředěna na domy a blázince, které se ve Zlodějce a Malém vetřelci vyskytují, a pocity uvěznění, beznaděje, pochmurna a temna, které v ženských postavách vyvolávají. Cílem této práce je zjistit, zda podle Williams Zlodějka a Malý vetřelec spadají spíše do ženské nebo do mužské gotické literatury, a ověřit, zda je možné obě díla zařadit do ženské gotické literatury tak, jak ji...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.