|
Metody výuky počátečního čtení a psaní na základních školách v Anglii
Marešová, Helena ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z aspektů výuky počátečního čtení a psaní na základních školách v Anglii. Tímto aspektem jsou metody, které jsou při výuce počátečního čtení a psaní používány. Teoretická část diplomové práce přiblíží čtenáři vzdělávací systém v Anglii jako celek, popíše Národní kurikulum a blíže čtenáře seznámí s kurikulem předškolního a primárního vzdělávání, kde bude kladen důraz na informace související s výukou anglického jazyka. Dále budou čtenáři předloženy programy výuky počáteční gramotnosti a blíže popsány jednotlivé metody výuky počátečního čtení a psaní. Praktická část diplomové práce je založena na výzkumu provedeném na komunitní základní škole "Dale Community Primary School". Výzkum byl proveden několika metodami: dotazníkovým šetřením, pozorováním a řízeným pozorováním. Dotazníky a pozorováním byly zjištěny metody počáteční gramotnosti, které jsou na dané škole používány. Dále byly zrealizovány a následně reflektovány dvě modelové lekce, jež byly odučeny metodami počáteční gramotnosti. Poznatky získané z diplomové práce je možné použít při výuce anglického jazyka, ale mohou být i inspirací pro výuku počáteční gramotnosti na českých školách. Klíčová slova Předškolní ročník První ročník základní školy Národní kurikulum Metody výuky počáteční...
|
|
Žáci s odkladem povinné školní docházky v prvním ročníku základní školy
Masejtková, Dagmar ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Téma žáci s odkladem školní docházky v prvním ročníku základní školy je velmi aktuální a celá diplomová práce je tedy věnována této problematice. V teoretické části jsou rozebírány základní pojmy a termíny, které popisují a charakterizují školní zralost a připravenost, odklad školní docházky, povinnou předškolní docházku v mateřských školách a přípravných ročníkách základních škol, práci učitele se žáky v přípravném ročníku a v posledním povinném předškolním ročníku mateřské školy. Praktická část rozebírá a analyzuje kvalitu přípravy žáků mateřských škol a přípravných tříd do prvního ročníku. Je zde sledován způsob a metody práce v jednotlivých výchovně- vzdělávacích činnostech. Pro získávání potřebných informací je využita práce s odbornou literaturou, pozorování, rozhovor, analýza výsledků činnosti a praxe v mateřské škole i v přípravném ročníku. Cílem je zjistit a analyzovat připravenost žáků nastupujících do prvního ročníku, průběžné zvládání a celkové zvládnutí prvního ročníku v závislosti na pedagogickou podporu. Záměrem není stavět proti sobě mateřské školy a přípravné ročníky, ale poukázat na kvalitu přípravy žáků do prvních ročníků a případnou nutnost pedagogické podpory na počátku školní docházky. Pro získávání dat a informací z praxe je využito informací, které poskytla ZŠ a MŠ Praha 3,...
|
|
Metody výuky počátečního čtení a psaní na základních školách v Anglii
Marešová, Helena ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z aspektů výuky počátečního čtení a psaní na základních školách v Anglii. Tímto aspektem jsou metody, které jsou při výuce počátečního čtení a psaní používány. Teoretická část diplomové práce přiblíží čtenáři vzdělávací systém v Anglii jako celek, popíše Národní kurikulum a blíže čtenáře seznámí s kurikulem předškolního a primárního vzdělávání, kde bude kladen důraz na informace související s výukou anglického jazyka. Dále budou čtenáři předloženy programy výuky počáteční gramotnosti a blíže popsány jednotlivé metody výuky počátečního čtení a psaní. Praktická část diplomové práce je založena na výzkumu provedeném na komunitní základní škole "Dale Community Primary School". Výzkum byl proveden několika metodami: dotazníkovým šetřením, pozorováním a řízeným pozorováním. Dotazníky a pozorováním byly zjištěny metody počáteční gramotnosti, které jsou na dané škole používány. Dále byly zrealizovány a následně reflektovány dvě modelové lekce, jež byly odučeny metodami počáteční gramotnosti. Poznatky získané z diplomové práce je možné použít při výuce anglického jazyka, ale mohou být i inspirací pro výuku počáteční gramotnosti na českých školách. Klíčová slova Předškolní ročník První ročník základní školy Národní kurikulum Metody výuky počáteční...
|