Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití metody párového srovnání ve volebním výzkumu
Lišková, Kristýna ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Krejčí, Jindřich (oponent)
Diplomová práce na základě provedeného šetření zkoumá schopnost metody párového srovnání predikovat výsledky v prezidentských volbách v lednu 2018 v prvním a ve druhém kole. Metoda párového srovnání je založena na posuzování jednotlivých stimulů v kombinacích (párech), kde proti sobě vždy stojí dva kandidáti (soudce je porovnává ve všech kombinacích). Autorka provedla šetření pomocí tří standardizovaných dotazníků, kde v prvním dotazníku aplikovala metodu párového srovnání a ve zbývajících dvou zjišťovala reálnou volbu dotázaných respondentů. Kompletního dotazníkového šetření se zúčastnilo 392 respondentů, jejich odpovědi byly následně podrobeny analýzám a porovnávány s jejich výsledky z párového srovnání. V práci se dále zjišťuje přesnost metody a vhodnost aplikace, dále pak schopnost predikovat výsledky u nerozhodnutých voličů. Na základě výsledků analýz se zde dochází ke zjištění, že metoda párového srovnání nedokázala určit přesně výsledky prvního kola prezidentských voleb, ale dokázala odhadnout výsledky kola druhého. Autorka zde dochází k závěru, že metodu párového srovnání je vhodné využít ve více kolových typů voleb nebo takových, kde proti sobě stojí dva kandidáti. Jsou zde rovněž zkoumány nevýhody a rizika metody.
Využití metody párového srovnání ve volebním výzkumu
Lišková, Kristýna ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Krejčí, Jindřich (oponent)
Diplomová práce na základě provedeného šetření zkoumá schopnost metody párového srovnání predikovat výsledky v prezidentských volbách v lednu 2018 v prvním a ve druhém kole. Metoda párového srovnání je založena na posuzování jednotlivých stimulů v kombinacích (párech), kde proti sobě vždy stojí dva kandidáti (soudce je porovnává ve všech kombinacích). Autorka provedla šetření pomocí tří standardizovaných dotazníků, kde v prvním dotazníku aplikovala metodu párového srovnání a ve zbývajících dvou zjišťovala reálnou volbu dotázaných respondentů. Kompletního dotazníkového šetření se zúčastnilo 392 respondentů, jejich odpovědi byly následně podrobeny analýzám a porovnávány s jejich výsledky z párového srovnání. V práci se dále zjišťuje přesnost metody a vhodnost aplikace, dále pak schopnost predikovat výsledky u nerozhodnutých voličů. Na základě výsledků analýz se zde dochází ke zjištění, že metoda párového srovnání nedokázala určit přesně výsledky prvního kola prezidentských voleb, ale dokázala odhadnout výsledky kola druhého. Autorka zde dochází k závěru, že metodu párového srovnání je vhodné využít ve více kolových typů voleb nebo takových, kde proti sobě stojí dva kandidáti. Jsou zde rovněž zkoumány nevýhody a rizika metody.
Posouzení nákupní atmosféry vybraných prodejen obchodních řetězců Albert a Billa
Šarlovský, Martin ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Komůrková, Lenka (oponent)
Cílem práce je posoudit nákupní atmosféru dvou vybraných prodejen Albert a jedné prodejny Billa a navrhnout možnosti zlepšení případných nedostatků. Zvolenými metodami je osobní návštěva supermarketů a online dotazování. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá vymezením teoretických pojmů nákupní atmosféra, nákupní prostředí a obchodní jednotka. Druhá kapitola popisuje vybrané obchodní řetězce Albert a Billa, jejich organizační strukturu, vlastnické poměry a vnitřní i vnější design vybraných maloobchodních jednotek. Třetí kapitola je praktická a posuzuje vlastní nákupní atmosféru prodejen a to pomocí SWOT analýzy, párovým srovnáním a vlastním online průzkumem. Neopomíjí ani zhodnocení výsledků a návrh možných řešení na zlepšení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.