Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza strategického řízení a plánování na ústřední úrovni veřejné správy ČR se zaměřením na Ministerstvo pro místní rozvoj a Ministerstvo vnitra
Nováková, Magdalena ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Zápotocká, Veronika (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem strategického řízení a plánování na ústřední úrovni veřejné správy České republiky, kde stěžejní pozornost je věnována konkrétně dvěma resortům, jmenovitě Ministerstvu pro místní rozvoj a Ministerstvu vnitra. Hlavním cílem práce je na základě analýzy sekundárních dat a provedených polostrukturovaných rozhovorů s ministerskými úředníky a experty na veřejnou správu identifikovat současný stav strategického řízení a plánování obou vybraných ministerstev. Těžiště zkoumání je položeno do analýzy kapacity (disponibility) těchto resortů v oblasti rozvoje a posilování strategického řízení a plánování ve veřejné správě. Pozornost je věnována i konkrétním bariérám, které oběma ministerstvům brání v uplatňování strategické činnosti. Za tímto účelem je v rámci diplomové práce provedena kvalitativní analýza, jež se v dané souvislosti postupně zaměřuje na oba zkoumané případy. Dílčím záměrem práce je na základě provedeného zjištění a analýzy výchozího stavu vyvodit teoretické a praktické předpoklady a s nimi související doporučení, týkající se strategického vládnutí České republiky.
Analýza strategického řízení a plánování na ústřední úrovni veřejné správy ČR se zaměřením na Ministerstvo pro místní rozvoj a Ministerstvo vnitra
Nováková, Magdalena ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Zápotocká, Veronika (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem strategického řízení a plánování na ústřední úrovni veřejné správy České republiky, kde stěžejní pozornost je věnována konkrétně dvěma resortům, jmenovitě Ministerstvu pro místní rozvoj a Ministerstvu vnitra. Hlavním cílem práce je na základě analýzy sekundárních dat a provedených polostrukturovaných rozhovorů s ministerskými úředníky a experty na veřejnou správu identifikovat současný stav strategického řízení a plánování obou vybraných ministerstev. Těžiště zkoumání je položeno do analýzy kapacity (disponibility) těchto resortů v oblasti rozvoje a posilování strategického řízení a plánování ve veřejné správě. Pozornost je věnována i konkrétním bariérám, které oběma ministerstvům brání v uplatňování strategické činnosti. Za tímto účelem je v rámci diplomové práce provedena kvalitativní analýza, jež se v dané souvislosti postupně zaměřuje na oba zkoumané případy. Dílčím záměrem práce je na základě provedeného zjištění a analýzy výchozího stavu vyvodit teoretické a praktické předpoklady a s nimi související doporučení, týkající se strategického vládnutí České republiky.
Veřejné zakázky
Železníková, Petra ; Jarolímek, Jan (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Práce je tematicky zaměřena na problematiku veřejných zakázek a je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se problematiky veřejných zakázek, zejména druhy veřejných zakázek, druhy zadávacích řízení, dozor nad zadáváním veřejných zakázek, dále je zde popsán historický vývoj zadávání veřejných zakázek, problematika elektronického zadávání veřejných zakázek a samostatná kapitola je věnována IT zakázkám. Pojmy z teoretické části jsou dále využity a detailně rozpracovány v praktické části, která je zaměřena na vývoj veřejných zakázek v České republice v letech 2006 - 2015. Praktická část je dále rozčleněna na jednotlivé podkapitoly, první je věnována obecně vývoji zadávání veřejných zakázek v ČR včetně výsledků činnosti Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v letech 2006 - 2015. Druhá podkapitola se zabývá vývojem zadaných IT zakázek v České republice v letech 2008 - 2015. Třetí podkapitola je zaměřena na vývoj zadávání veřejných zakázek prostřednictvím elektronických tržišť a poslední kapitola je věnována vývoji zadaných veřejných zakázek v letech 2010 - 2015 u vybraných subjektů na jednotlivých úrovních veřejné a státní správy. V praktické části jsou zhodnoceny změny a vývoj veřejných zakázek ve zvoleném období a využity metody k dosažení výsledků práce, zejména komparace a analogie k porovnání jednotlivých vývojových trendů. V praktické části jsou také využity bazické a řetězové indexy z indexní analýzy a predikce trendu z analýzy časových řad. Z výsledků praktické části je zřejmé, že problematika veřejných zakázek je velmi složitá a je potřeba zajistit striktní úpravu, která by tuto problematiku zastřešovala a zajistila co největší transparentnost. Neustálé novelizace zákona způsobují v mnoha případech problémy jak na straně zadavatelů tak dodavatelů, kteří se poté snaží úmyslně či neúmyslně zákon obcházet.
Dědické řízení se zaměřením na vybranou problematiku výdajů v právní teorii a praxi
Kroupová, Michaela ; Pikola, Pavel (vedoucí práce) ; Jaromír, Jaromír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou dědického řízení se zaměřením na vybranou problematiku výdajů v právní teorii a praxi. Nejmarkantnější změny v rámci dědického práva se uskutečnily 1. 1. 2014. Tímto dnem vstoupil v účinnost Nový občanský zákoník. V rámci pohřebnictví je velmi významná novela zákona o pohřebnictví, jenž je momentálně v průběhu schvalování. Smrt je nedílnou součástí života každého z nás. Každý z nás někdy zemře, což bychom si měli uvědomit a myslet na své poslední rozloučení. Dědické řízení je velmi rozsáhlý a složitý proces. V případě, kdy není nikdo, kdo by byl ochotný vypravit pohřeb, přijde na řadu sociální pohřeb. Tyto pohřby vypraví obec, ve které došlo k úmrtí. Tělo zemřelého se nejčastěji zpopelňuje a umístí na nejbližší místo k tomu určené. Avšak v některých případech obec šetří a nechává si dokonce urny na úřadě. Pohřeb je vystrojen s vynaložením co nejnižších výdajů. Analytická část se zaměřuje především na sociální pohřby a s nimi spojené výdaje ve vybraných městech České republiky: Českém Krumlově, Říčanech a Šternberku. Následně je provedena analýza počtu sociálních pohřbů společně s výdaji ve vybraných městských částech Prahy. Bohužel ne ve všech, jelikož údaje poskytly pouze některé městské části. Sociální pohřeb se neprovádí pouze v případě, kdy pozůstalí nemají finanční prostředky. Sociální pohřeb proběhne i v případě, kdy rodina odmítne vystrojit pohřeb z nejrůznějších důvodů. Jednou z možností pro osoby bez finančních prostředků, by mohl být pohřeb svépomocí. Ovšem pohřeb svépomocí je velmi náročná a sporná problematika. Pohřební služby o pohřbech svépomocí nechtějí ani slyšet, jelikož by jim ubylo práce.
Systém kontroly hospodaření organizačních složek státu
Moravcová, Štěpánka ; Svoboda, Michal (vedoucí práce) ; Prokůpková, Danuše (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá kontrolou a ověřováním účetních závěrek organizací veřejného sektoru. V první části je vymezena charakteristika veřejného sektoru a také je zde popsán systém kontrol a ověřování účetních závěrek těchto organizací. Praktická část je věnována Ministerstvu pro místní rozvoj.
Analýza vývoje sociálních pohřbů v rámci města Brna v letech 2002-2012
ZOUFALÁ, Eliška
Práce se zabývá vypravováním sociálních pohřbů, kde je vypravitelem obec. Tedy Statutární město Brno, které je rozděleno na městské části. Jednotlivé městské části vykonávají na Úřadech sociálních odborech agendu sociálních pohřbů. V bakalářské práci charakterizuji pojmy související s agendou sociálních pohřbů, popisuji jaké jsou možnosti pohřbívání v současné době, způsob a proces pohřbení u sociálního pohřbu. V praktické části se snažím odpovědět na otázku, zda klesá, nebo stoupá vypravování sociálních pohřbů v městě Brně. Zvolila jsem kvantitativní výzkum a metodu dotazníkového šetření.
Teorie dobývání renty a veřejné zakázky v České republice v letech 1993 až 2011
Krejčová, Jana ; Zeman, Karel (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat vývoj právního rámce a institucionálního zajištění veřejných zakázek v České republice v letech 1993 až 2011 a na základě této analýzy určit jejich vliv na vytváření prostoru pro dobývání renty v oblasti veřejných zakázek. V práci jsou dále rozebrány též hlavní problémy veřejných zakázek v ČR. Proces zadávání a realizace veřejných zakázek je velmi aktuálním tématem. Prostřednictvím veřejných zakázek je v ČR každoročně vydáno z veřejných prostředků několik set miliard korun. V současné době navíc probíhají intenzivní diskuze o dopadu a významu novely zákona o veřejných zakázkách. Teoretická část práce se zabývá obecnou teorií dobývání renty a poskytuje základní charakteristiku veřejných zakázek včetně popisu jejich ekonomických aspektů. Analytická část práce je pak zaměřena na vývoj právního rámce veřejných zakázek od roku 1993 až do roku 2011. Hlavní důraz je kladen na vymezení prostoru pro dobývání renty při zadávání, realizaci a následné kontrole veřejných zakázek. Dále je v této části práce rozebrán vývoj institucionálního zajištění veřejných zakázek v ČR, jmenovitě činnost ÚOHS, NKÚ a MMR. Popsány jsou zde i hlavní problémy veřejných zakázek v ČR včetně návrhu jejich možného řešení. Práce využívá metodu komparace různých právních úprav veřejných zakázek, které vznikly v ČR v letech 1993 až 2011, včetně komparace jejich institucionálního zajištění s cílem odhalit jejich pozitivní a negativní vlivy na vytváření prostoru pro dobývání renty v oblasti veřejných zakázek.
Ministerstvo pro místní rozvoj - působnost, organizace, pravomoc
Galiová, Kateřina ; Svoboda, Karel (vedoucí práce) ; Král, Jaroslav (oponent)
Ministerstvo pro místní rozvoj je velmi zajímavý fenomén dnešní doby. Nejenom z důvodu, že jeho název je diskutabilní, ale také jeho působnosti tvoří na první pohled velmi nesourodé uskupení, a dokonce se diskutuje o jeho zrušení, čímž by se MMR stalo jedním z ústředních správních úřadů v České republice s velmi krátkou dobou trvání. Cílem mé diplomové práce je nejprve popsat vznik, působnost, organizaci a pravomoc MMR, což jsou základní atributy fungování každé instituce, a tím zjistit, zda MMR je organizace s názvem odpovídajícímu jeho činnosti a zda jeho působnosti spolu logicky souvisí či nikoliv. V ideálním případě se pokusím nalézt alespoň jednu oblast působnosti MMR, která se všemi ostatními souvisí, a tak je sdružuje. Na tuto působnost bych se blíže zaměřila v poslední kapitole mé diplomové práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.