Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Robustní řízení elektrických pohonů
Pohl, Lukáš ; Prokop, Roman (oponent) ; Brandštetter, Pavel (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je prozkoumat nové možnosti návrhu robustních regulátorů střídavých elektrických motorů a navrhnout nejvhodnější metodu pro řízení reálných synchronních a asynchronních motorů. Robustní metoda představená v této práci využívá nelineární závislosti proudových rovnic na otáčkách motoru ke konstrukci samo nastavujícího se LPV regulátoru. Výhodou tohoto přístupu k regulaci proudů elektrických motorů je dosažení značné robustnosti proudové regulace bez ztráty rychlosti proudové smyčky. Rychlá a na otáčkách nezávislá odezva proudového regulátoru umožňuje použití robustního H nekonečno regulátoru otáček ve vnější smyčce kaskádní regulační struktury. Hlavním účelem robustního H nekonečno regulátoru otáček je potlačit vliv zatěžovacího momentu na dynamické vlastnosti regulace otáček. Požadované vlastnosti kaskádní regulační struktury s LPV regulátorem proudu a H nekonečno regulátorem otáček jsou verifikovány na platformě reálného času dSPACE ds1103. Výsledky simulací pro synchronní a asynchronní motory potvrzují, že navržená metoda řízení elektrických pohonů je robustní pro celý rozsah pracovních otáček motoru a zároveň dokáže velmi dobře potlačit vliv zatěžovacího momentu.
Trends of modernization of the technologies intended for flight control in vicinity of an aerodrome
Buľák, Marián ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with technologies intended for flight control during approach and landing. The main focus is on perspective approach systems, including differential technology systems. The thesis is to serve as a study aid for pilots and students of Air Traffic study programme. The main aim of this thesis is to create a qualified whole of perspective and used approach systems. Individual systems include basic characteristics and assessment of their future use. The thesis also includes an analysis of the possibility of implementing the DGNSS system at the airport with multiple runways. Prague-Ruzyně airport was chosen for this purpose. The implementation of this system is compared to other precision approach systems.
Zavedení postupů navigace podle požadavků PBN (Performance Based Navigation) na regionálním letišti
Veselý, Petr ; Soldán,, Vladimír (oponent) ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Kevický, Dušan (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na řešení problematiky postupů v koncových řízených oblastech (TMA) regionálních letišť. Cílem práce je poskytnout komplexní studii možnosti zavedení postupů pro přístrojové přílety, odlety a přiblížení podle požadavků navigace založené na výkonnosti (PBN) na vybraném regionálním letišti v ČR (letiště Kunovice). Součástí práce je simulační ověření dopadů navrhovaných změn na provoz v TMA Brno a CTR Kunovice. Závěrečná část práce je věnována sestavení jednoduché metodiky, která popisuje proces při návrzích postupů PBN a jejich následném ověřování.
Model systému automatického řízení přesného přiblížení a přistání civilního dopravního letadla za použití informací DGNSS
Hvězda, Michal ; Jalovecký, Rudolf (oponent) ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
V současné době jsou v České Republice publikována přiblížení LPV, jejichž použití umožňuje evropské rozšíření družicového navigačního systému EGNOS. Publikované výšky rozhodnutí ale zatím neumožňují jejich ekvivalenci k přesným přiblížením ILS CAT I. Ověřování modelu automatického přesného řízení přiblížení letadla prezentovaného v rámci této práce ukazuje, že je možné splnit požadavky leteckých předpisů na provedení přiblížení LPV pro výšky rozhodnutí nižší než dosud publikované. Model je vytvořen na základě nejmodernějších metod vývoje založeném na modelování v nástroji umožňujícím současné zpracování spojitých a diskrétních signálů. Architektura modelu sice kopíruje osvědčený systém ILS ve volbě souřadného systému a v oddělení směrů, ve kterých je vedení letu prováděno, ale umožňuje navíc přiblížení po křivce. Použití digitálních dat družicového navigačního systému otevírá další možnosti jeho použití, rozšiřování a vylepšování. Udržování kurzu, odchylky polohy a výšky letu je ověřeno ve scénářích, které zahrnují podrobné cíle práce vytvořené na základě definice procesu přesného přiblížení letadla a které zahrnují výpadek navigačního signálu, vliv větru, různé sestupové úhly a přiblížení po křivce. Analýza chování regulované soustavy ve scénářích umožňuje vývoj jednotlivých modulů automatického systému řízení přesného přiblížení až do aplikované úrovně, totiž konkrétních simulací zdařených přiblížení.
Model systému automatického řízení přesného přiblížení a přistání civilního dopravního letadla za použití informací DGNSS
Hvězda, Michal ; Jalovecký, Rudolf (oponent) ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
V současné době jsou v České Republice publikována přiblížení LPV, jejichž použití umožňuje evropské rozšíření družicového navigačního systému EGNOS. Publikované výšky rozhodnutí ale zatím neumožňují jejich ekvivalenci k přesným přiblížením ILS CAT I. Ověřování modelu automatického přesného řízení přiblížení letadla prezentovaného v rámci této práce ukazuje, že je možné splnit požadavky leteckých předpisů na provedení přiblížení LPV pro výšky rozhodnutí nižší než dosud publikované. Model je vytvořen na základě nejmodernějších metod vývoje založeném na modelování v nástroji umožňujícím současné zpracování spojitých a diskrétních signálů. Architektura modelu sice kopíruje osvědčený systém ILS ve volbě souřadného systému a v oddělení směrů, ve kterých je vedení letu prováděno, ale umožňuje navíc přiblížení po křivce. Použití digitálních dat družicového navigačního systému otevírá další možnosti jeho použití, rozšiřování a vylepšování. Udržování kurzu, odchylky polohy a výšky letu je ověřeno ve scénářích, které zahrnují podrobné cíle práce vytvořené na základě definice procesu přesného přiblížení letadla a které zahrnují výpadek navigačního signálu, vliv větru, různé sestupové úhly a přiblížení po křivce. Analýza chování regulované soustavy ve scénářích umožňuje vývoj jednotlivých modulů automatického systému řízení přesného přiblížení až do aplikované úrovně, totiž konkrétních simulací zdařených přiblížení.
Trends of modernization of the technologies intended for flight control in vicinity of an aerodrome
Buľák, Marián ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with technologies intended for flight control during approach and landing. The main focus is on perspective approach systems, including differential technology systems. The thesis is to serve as a study aid for pilots and students of Air Traffic study programme. The main aim of this thesis is to create a qualified whole of perspective and used approach systems. Individual systems include basic characteristics and assessment of their future use. The thesis also includes an analysis of the possibility of implementing the DGNSS system at the airport with multiple runways. Prague-Ruzyně airport was chosen for this purpose. The implementation of this system is compared to other precision approach systems.
Zavedení postupů navigace podle požadavků PBN (Performance Based Navigation) na regionálním letišti
Veselý, Petr ; Soldán,, Vladimír (oponent) ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Kevický, Dušan (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na řešení problematiky postupů v koncových řízených oblastech (TMA) regionálních letišť. Cílem práce je poskytnout komplexní studii možnosti zavedení postupů pro přístrojové přílety, odlety a přiblížení podle požadavků navigace založené na výkonnosti (PBN) na vybraném regionálním letišti v ČR (letiště Kunovice). Součástí práce je simulační ověření dopadů navrhovaných změn na provoz v TMA Brno a CTR Kunovice. Závěrečná část práce je věnována sestavení jednoduché metodiky, která popisuje proces při návrzích postupů PBN a jejich následném ověřování.
Robustní řízení elektrických pohonů
Pohl, Lukáš ; Prokop, Roman (oponent) ; Brandštetter, Pavel (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Cílem této disertační práce je prozkoumat nové možnosti návrhu robustních regulátorů střídavých elektrických motorů a navrhnout nejvhodnější metodu pro řízení reálných synchronních a asynchronních motorů. Robustní metoda představená v této práci využívá nelineární závislosti proudových rovnic na otáčkách motoru ke konstrukci samo nastavujícího se LPV regulátoru. Výhodou tohoto přístupu k regulaci proudů elektrických motorů je dosažení značné robustnosti proudové regulace bez ztráty rychlosti proudové smyčky. Rychlá a na otáčkách nezávislá odezva proudového regulátoru umožňuje použití robustního H nekonečno regulátoru otáček ve vnější smyčce kaskádní regulační struktury. Hlavním účelem robustního H nekonečno regulátoru otáček je potlačit vliv zatěžovacího momentu na dynamické vlastnosti regulace otáček. Požadované vlastnosti kaskádní regulační struktury s LPV regulátorem proudu a H nekonečno regulátorem otáček jsou verifikovány na platformě reálného času dSPACE ds1103. Výsledky simulací pro synchronní a asynchronní motory potvrzují, že navržená metoda řízení elektrických pohonů je robustní pro celý rozsah pracovních otáček motoru a zároveň dokáže velmi dobře potlačit vliv zatěžovacího momentu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.