|
Deficit dětských kosterních pozůstatků v funerálních celcích Evropy.
Vejnarová, Rebeka ; Brůžek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Brzobohatá, Hana (oponent)
Tato práce hledá vysvětlení pro deficit nedospělých koster na pohřebištích minulých populací. Nejprve stručně popisuje proces vymírání lidských populací, ve kterém je rozlišeno vymírání v dnešních vyspělých a rozvojových zemích. Právě věkově specifická úmrtnost v rozvojových státech se především výší dětské úmrtnosti nejvíce blíží úmrtnosti minulých preindustriálních populací. Dále jsou nastíněny metody studia dětské úmrtnosti v minulosti a jejich problémy a překážky. Následně jsou uvedeny příčiny, které vedly k vyšší dětské úmrtnosti v minulosti, a z dostupné literatury, v níž jsou použity výše zmíněné metody, je zjištěn interval hodnot, kterých dětská úmrtnost pravděpodobně dosahovala v preindustriálních společnostech. Zvláštní pozornost je pak věnována zastoupení dětských kosterních pozůstatků na pohřebištích. Porovnáním empirických hodnot počtu dětí z dvanácti středoevropských pohřebišť s teoretickými hodnotami bylo zjištěno podhodnocení počtu dětí především v nejnižších věkových kategoriích. Proto se práce následně zabývá vysvětlením tohoto jevu pomocí biologických, kulturních a metodických faktorů. Na základě dostupných zdrojů se práce přiklání k názoru, že biologické a fyzikálně-chemické vlastnosti dětských kostí vedou k horšímu zachování těchto kosterních pozůstatků a univerzálnost těchto vlastností...
|
|
Deficit dětských kosterních pozůstatků v funerálních celcích Evropy.
Vejnarová, Rebeka ; Brůžek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Brzobohatá, Hana (oponent)
Tato práce hledá vysvětlení pro deficit nedospělých koster na pohřebištích minulých populací. Nejprve stručně popisuje proces vymírání lidských populací, ve kterém je rozlišeno vymírání v dnešních vyspělých a rozvojových zemích. Právě věkově specifická úmrtnost v rozvojových státech se především výší dětské úmrtnosti nejvíce blíží úmrtnosti minulých preindustriálních populací. Dále jsou nastíněny metody studia dětské úmrtnosti v minulosti a jejich problémy a překážky. Následně jsou uvedeny příčiny, které vedly k vyšší dětské úmrtnosti v minulosti, a z dostupné literatury, v níž jsou použity výše zmíněné metody, je zjištěn interval hodnot, kterých dětská úmrtnost pravděpodobně dosahovala v preindustriálních společnostech. Zvláštní pozornost je pak věnována zastoupení dětských kosterních pozůstatků na pohřebištích. Porovnáním empirických hodnot počtu dětí z dvanácti středoevropských pohřebišť s teoretickými hodnotami bylo zjištěno podhodnocení počtu dětí především v nejnižších věkových kategoriích. Proto se práce následně zabývá vysvětlením tohoto jevu pomocí biologických, kulturních a metodických faktorů. Na základě dostupných zdrojů se práce přiklání k názoru, že biologické a fyzikálně-chemické vlastnosti dětských kostí vedou k horšímu zachování těchto kosterních pozůstatků a univerzálnost těchto vlastností...
|
|
Změny reprodukčního chování z pohledu druhého demografického přechodu ve vybraných evropských zemích
Polesná, Helena ; Kocourková, Jiřina (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Zm ny reproduk ního chování z pohledu druhého demografického p echodu ve vybraných evropských zemích Abstrakt Cílem práce je analyzovat zm ny v reproduk ním chování v p ti evropských zemích z pohledu druhého demografického p echodu. Mezi analyzované zem pat í eská republika, Estonsko, Nizozemsko, Finsko a Portugalsko. Každá zem reprezentuje jeden model pr b hu druhého demografického p echodu ve vybraném evropském regionu. Na základ prozkoumání teoretické základny druhého demografického p echodu bylo p istoupeno k analýze zvlášt kulturních faktor , které mohou zm ny v daných zemích stimulovat. Pozornost byla zam ena na vývoj hodnotové orientace populací na základ dat European Values Study (EVS) a International Social Survey (ISSP). Tato analýza byla dopln na o rozbor reproduk ního chování v daných zemích. Bylo zjišt no, že zm ny v hodnotové orientaci v postkomunistických zemích nemohly být jediným determinantem zm n v reproduk ním chování a také to, že zm na hodnot dosud probíhá i v zemích, kde druhý demografický p echod za al o t i až ty i desetiletí pozd ji. Poda ilo se identifikovat celoevropský mechanismus diferenciace hodnotových orientací. Nositeli liberálních a individualistických hodnot se stávají spíše více vzd laní, mladí, svobodní a žijící ve v tších m stech. Takto provedené analýzy v mnoha...
|
|
Selected Aspects of Cultural Differences and their Influence on the International Marketing Mix
Svendsen, Anne Sakseide ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Cook, Gina (oponent)
Kultura jako jeden z důležitých aspektů podnikání může rozhodovat o úspěchu či neúspěchu při expanzi firmy na zahraniční trhy. Rozdíly mezi kulturami dvou států nemusí být obrovské nicméně rozhodně by měly být brány v potaz. Z tohoto důvodu by znalost kultury neměla být opomíjena při rozhodnutích společností. Tato diplomové práce se zabývá vybranými aspekty rozdílů mezi rozlišnými kulturami a jejich vlivem na mezinárodní marktetingový mix. Úvodní teoretická část diplomové práce obsahuje popis jednotlivých složek kultury a popisuje výsledky vybraných výkumných prací zabývajících se kulturou (zejména Hofstede a Trompenaars). V teoretické části jsou dále popsány 4P Philipa Kotlera stejně spolu s kulturními elementy, které ovlivňují mezinárodní marketingový mix. Praktická část diplomové práce zahrnuje případovou studii mezinárodního marketingového mixu společnosti Häagen-Dazs na čínském trhu. V této části je obecně popsána tato společnost a její strategie na jejím domácím trhu v USA. Následuje popis základních informací o Číně, čínské historii a kultuře, což je velmi důležité pro pochopení rozdílů v marketingových mixech Häagen-Dazs pro USA a Čínu. V diplomové práci je provedena detailní analýza tohoto mixu a jsou zdůrazněny prvky mixu, které byly upraveny z důvodu kulturních specifik Číny. Praktická část zahrnuje taktéž Hofstedeho analýzu Číny a zkoumá, zda-li je tato analýza v rozporu s marketingovým mixem Häagen-Dazs na čínském trhu. V závěrečné části práce jsou na základě předchozích částí práce firmě dána doporučení pro její marktetingový mix, která vycházejí z důrazu na kulturní aspekty Číny.
|
|
Factors influencing Consumer Behaviour on the Czech Market
Hasan, Maher Mohamad ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Cook, Gina (oponent)
Důležitých problémů pro marketing společnosti v Česká republika jsou jak expozice, faktory, které vedou spotřebitele k rozhodnutí o koupi některých výrobků, a které faktory ovlivňují kupní, Takto lze České marketingové společnosti hluboce pochopit jejich chování spotřebitelů a vydávat vhodných strategií a tak mohou rozvíjet jejich společnosti a celé odvětví více. Cílem studie je: Chcete-li využít faktory, které ovlivňují nákupní rozhodování při nákupu určitého výrobku (voda) u mladých spotřebitelů na českém trhu. Příspěvek na studium Tato práce přispívá k současné akademického výzkumu prostřednictvím; 1. Je schopen identifikovat faktory, které ovlivňují chování spotřebitelů na českém trhu určitého výrobku. 2. To může přispět k další akademický výzkum jako odkaz. 3. Výzkumy mohou využít poznatky získat hluboké porozumění pro rozhodování spotřebitele při nákupu určité kategorie výrobků, Česká republika.
|