Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Městská knihovna, Lausanne
Jašek, Jiří ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Hlavním téma při navrhování knihovny v Lausanne bylo prostředí, ve kterém se knihovna nachází. Město se poměrně prudce svažuje od jezera Lac Léman a díky tomu se nabízejí zajímavé pohledy na jezero z mnoha míst ve městě. V tomto systému, kdy jsou pohledy orientovány jižním směrem k jezeru, se nachází území, které se svou strukturou liší od zbytku města. Údolí, ve kterém protékala říčka Flon bylo v 19. století zasypáno a na rovné ploše vzikly průmyslové objekty s racionální strukturou, kterou procházela žleznice.
Městská knihovna, Lausanne
Turčan, Andrej ; Křikavová, Iva (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Projekt novej mestskej knižnice a mediatéky v meste Lausanne vo Švajčiarsku, rieši koncept premeny starej priemyselnej platformy Sévelin, na novú spoločenskú a vzdelávaciu štvrť mesta s metropolitným životom. Dva objekty knižnice a mediatéky mestotvorne ukončujú racionálnu urbanistickú mriežku štvrte a vo svojom strede definujú námestie ako vstupný bod platformy a tiež ako priestor vystúpenia aktivít knižnice do ulíc mesta. Tu je napojená stanica metra ako zdroj života, preto má miesto predpoklady na úspešné fungovanie a život. Koncept knižnice – „dom v dome, mesto v meste“, predstavuje skupinu troch objektov umiestnených pod spoločnou strechu a fasádou. Domy knižnice dospelých, mládeže a administratívy definujú medzi sebou dve átriá, ktoré opticky a funkčne prepájajú život celej knižnice. Preto systém „mesto v meste“. Objekt mediatéky je vysunutý pred objem knižnice a naznačuje nové smerovanie našej kultúry a práce s informáciami.
Koheze a koherence textu komiksových příběhů (Astérix a Obélix).
BEDNAŘÍKOVÁ, Nikola
Tato práce se zabývá analýzou komiksových textů. Cílem práce je analýza vztahů v tomto typu textů, se zaměřením na mimojazykovou (obrazovou) složku a na klasifikaci různých (nalezených) typů anafor. Jako předloha k jejímu vypracování slouží komiksová alba Astérix, vydaná ve francouzském jazyce. Práce je rozdělena na část teoretickou a část analytickou. Teoretická část se dále člení na tři kapitoly, z nichž první se zabývá popisem komiksu jakožto samostatného umění, druhá poté popisem komiksu Astérix a třetí je věnována lingvistickým termínům, které jsou úzce spjaty s touto tematikou. V analytické části jsou na konkrétních ukázkách z komiksu Astérix představeny koreferenční vztahy mezi jednotlivými referenty.
Vizuální a loutkové divadlo pro specifickou skupinu diváků - seniorů
Stará, Markéta ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
Tématem této magisterské práce je senior jako divák a klade si otázku jak pracovat se seniorským divákem. V teoretické části seznamuje s tématikou stáří. Pojem stáří vymezuje z pohledu psychologie. S tématem stáří nastiňuje také pojmy jako je komunikace a paměť. Seznamuje také s divadelními výtvarně konceptuálními projekty, které se stářím zabývaly a organizacemi, které se ve své tvorbě plně věnuji sociálnímu prostředí. Teoretická část se také zabývá divadelní terminologií a zdroji, které vedly ke zvolenému výtvarnému a koncepčnímu řešení. Praktická část obsahuje popis procesu vzniku představení a jeho scénograficko dramaturgickou koncepci. Též hledá řešení do budoucna, jak se zvolenou skupinou pracovat.
Základy vývoje řízeného sekvenčním uměním
Moravec, Martin ; Koubský, Petr (vedoucí práce) ; Tichý, Jan (oponent)
Vytvoření a realizace inovativního a technologicky vyspělejšího výrobku nemusí být zárukou úspěchu, pokud nesplňuje potřeby uživatele. Pro vytvoření takového produktu potřebujete abstraktní a snadno použitelnou komunikační platformu pro cílové uživatele, lidi s rozhodovací pravomocí a vývojáře, která může sloužit i jako model příslušné části reálného světa posunuté případnou inovací, podpůrný nástroj při vytváření myšlenkové mapy a dokumentace, a způsob propagace konečného produktu. Příkladem takové platformy je propracovaný komiks, který je sám příkladem sekvenčního umění. Nejen, že je to na funkce bohatý a intuitivní nástroj pro spolupráci zúčastněných stran s rozdílnou minulostí, dovednostmi a rolemi, ale jelikož v podstatě odráží příslušnou část reálného světa posunutého inovací, je pro nové uživatele snadno a rychle ovládnutelný. I když nástroj není omezen na takové případy, může být viděn jako zvláště užitečný pro projekty založené na modelech crowdsourcing a open source. Tato práce stanoví potřebný teoretický základ vývoje řízeného sekvenčním uměním a nabídne praktické uplatění metody, s otevřenou výzvou k příspěvkům od členů davu, ve formě CC0 licencované komiksové knižní série "Who is Secret Agent X-9?", ukázkové platformy pro špičkové technologie jakými jsou síť Bitcoin a operační systém Nemo Mobile.
Uniformní maska "vnitřního já" ve výtvarném pojetí
FRENCL, Ondřej
Teoretická část této práce se zabývá výkladem vztahu mezi individuálním ? vnitřním Já? a uniformní maskou, pod kterou se skrývá ve společnosti tak, jak je pojat v práci C. G. Junga a E. Goffmana. Praktická část práce je individuální interpretací tématu v plošném a prostorovém ztvárnění, pro které bude výchozím zdrojem forma komiksu. Pro vytvoření jejího konceptu po obsahové a formální stránce rozebírá tematicky příbuzná díla vybraných českých umělců, kteří se zabývali člověkem a jeho vnitřním životem. V těchto rozborech využívá také základní poznatky z teorie umění a psychologie umění.
Vizuální styl zesílené kontinuity ve fil mu Scott Pilgrim proti zbytku světa
Bobreková, Anna ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; BENDOVÁ, Helena (oponent)
Tato práce je zaměřena na způsob vyprávění a vizuální styl ve filmu Scott Pilgrim proti zbytku světa. Důraz je kladen na vliv komiksu, jehož adaptací film je, a rovněž na vliv počítačových her a video-her. Rovněž se zabývá vizuálním stylem, definovaným Davidem Bordwellem jako Zesílená kontinuita. Tento styl zahrnuje práci kamery, jako je ostření a různé její pohyby, střih a délka záběru. Se zřetelem k Bordwellově Zesílené kontinuitě práce rovněž uvádí, jakým způsobem autoři filmu tento styl dále rozvinuli, čímž je výsledný film mnohem dynamičtější.
Příběh Sám proti všem (Beerman) / komiks/
NOVÁK, Jan
Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí a to praktické i teoretické. V teoretické časti se zabývám terminologií komiksu a otázkami, co je to komiks?, a jaká jsou pravidla v komiksu. Následuje využití komiksu ve výtvarné výchově a jak by měl pedagog přistupovat k žákům při výuce komiksu . V další části se zabývám, jaké by měl mít znalosti komiksový kreslíř při tvorbě kresleného seriálu. V každé kapitole zmiňuji důležité osobnosti, které se pohybují ve světě komiksu jak v teoretické, tak i v praktické oblasti. V teoretické části také vysvětluji postupy, které jsem používal při tvorbě komiksu. Praktická část obsahuje soubory skic a anatomických studií a komiksových prací, které jsou vypracovány technikou tuší a poté kolorovány v počítači.
Využití komiksových zpracování literárních textů ve výuce literární výchovy na 2.st. ZŠ
NOVÁKOVÁ, Lenka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou využití komiksových zpracování v hodinách literární výchovy na druhém stupni základních škol. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti literární výchovy, teorie komiksu, teorie adaptace a efektivního vyučování. V rámci praktické části byla vytvořena sada čtyř výukových scénářů využívající komiksová zpracování klasických děl české a světové literatury a akcentující moderní pojetí výuky literární výchovy v souladu s požadavky na vzdělání stanovenými RVP pro základní vzdělávání. Jejich cílem je podporovat zejména rozvoj čtenářské gramotnosti a komunikační kompetence. Tyto výukové scénáře jsou určeny posluchačům vysokých škol, především v rámci didaktiky českého jazyka a literatury, začínajícím pedagogům, ale i pedagogům zkušeným. Kvalita vyučovacích scénářů byla ověřena v praxi.
Knižní ilustrace v kresbě
UNGEROVÁ, Magdalena
Tématem bakalářské práce je ilustrace a její historický vývoj. Bakalářská práce je rozdělena do několika částí. V první části se zabývám ilustrací vědeckou. Ve druhé části popisuji vývoj ilustrace po historické stránce a třetí část je věnována komiksu a čtvrtá část je věnována ilustraci pro děti a mládež. Text je doplněn fotografickou přílohou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.