Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Selfpublishing v českém prostředí a změny na knižním trhu s ním spojené
Blažek, Radek ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Jedna z prvních českých prací na téma selfpublishing. Ačkoliv si nepochopení, zakázaní a jinak omezení autoři v minulosti mohli vydat knihu vlastním nákladem, fenomén selfpublishingu, který spisovatelům s pomocí některého ze specializovaných portálů umožňuje zařídit publikaci díla během několika kliknutí a velice levně, je poměrně nový. Větší rozmach začíná zhruba od poloviny první dekády 21. století - a to jak v zahraničí, tak v Česku. Jak ale tato práce ukazuje, následný rozvoj se v USA, které jsou považovány za kolébku této technologie, a v tuzemském prostředí liší. První kapitola mapuje historii samopublikování a dává selfpublishing do kontextu samizdatu, vydávání knih vlastním nákladem a vydání přes klasického nakladatele, snaží se selfpublishing charakterizovat. V druhé kapitole se čtenář seznámí s technologiemi, které umožnily nástup a rozšíření selfpublishingu. Třetí kapitola analyzuje projevy selfpublishingu na knižních trzích v ČR a v USA, dává je do kontextu a porovnává také nejvýznamnější poskytovatele těchto služeb - a to jak ty americké, tak české. Stav, kdy se na veřejnost dostávají díla amatérských autorů, mnozí odborníci i zavedení spisovatelé kritizují, tato práce proto neignoruje ani kritiku, jež k selfpublishingu směřuje. Popsány jsou rovněž vzácné příklady selfpublikujících...
Vývoj konceptu strategie "Modrých oceánů"
Šimek, Bohuslav ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Chovanec, Jan (oponent)
Strategický koncept "modrých oceánů" patří v současné době bezesporu mezi nezajímavější a nejčastěji skloňované strategické koncepty. Práce se proto věnuje zmapování vývoje tohoto strategického konceptu v čase a to na základě předchozí publikační činnosti autorů, v níž byly představeny nástroje a rámce, které se později staly součástí konceptu strategie modrých oceánů. V práci jsou také uvedeny i jiné publikace, které buďto myšlenku konceptu vkládají do svých rámců anebo na ní nějakým způsobem dále staví. Dále se práce věnuje popsání samotného strategického konceptu, tedy představení jednotlivých analytických rámců a nástrojů s důrazem na doplňující kontext a zjištění z části věnované zmapování vývoje konceptu. Klíčovou součástí práce je aplikace konceptu ex post na tři služby -- Knihovnička.cz, Prezi a Steam a zhodnocení těchto nástrojů s přihlédnutím k závěrům, jež byly učiněny při zmapování vývoje konceptu a při jeho aplikaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.