| |
| |
|
Využití Open Source platforem v rámci vzdělávání v oboru Grafický design
Lukáš, David ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na možnosti využití Open Source grafických editorů ve výuce na středních odborných školách v rámci oboru Grafický design. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a uvedeny dostupné výukové zdroje a materiály věnující se problematice výuky práce v grafických editorech. Jsou zde popsána specifika oboru Grafický design v kontextu střední odborné školy a cílů vzdělávání definovaných v RVP. Postihuje nároky na grafické editory, jejich dostupnost a možnosti jejich využití jako legitimního prostředí k osvojení potřebných dovedností a zkušeností žáků a pro jejich další pracovní uplatnění. Praktická část je věnována průzkumu způsobů výuky práce v grafických editorech a možnostem využití alternativních grafických editorů na jednotlivých středních školách nabízejících studium oboru Grafický design. Obsahuje rozbor časových dotací odborných předmětů definovaných v ŠVP, dotazníková šetření a rozhovory s pedagogy. Zkoumaná je i situace v reálné praxi dotazníkovým šetřením a rozhovory se zaměstnavateli a praktiky z oboru. Z následné analýzy vyplývají problematické momenty spojené s aplikací alternativních grafických editorů do výuky a praxe. Jsou zde shrnuta možná východiska a podmínky jejich řešení.
|
| |
|
Využití CNC obráběcí stavebnice ve výuce
MOJŽÍŠOVÁ, Denisa
Bakalářská práce se v první části zabývá obecnými pojmy o CNC stojích, vysvětlením jejich funkcí a základním rozdělením. Naleznete zde kapitolu o G - kódu, podle kterého CNC zařízení vykonává svou práci. Dále je vysvětleno jak pracovat se softwarem LiteFire, grblControl a popsáno jak funguje textový editor Inkscape. V druhé části je vypracováno pět jednotlivých úloh, které se zaměřují na bližší seznámení s CNC strojem. Tyto úlohy jsou určeny pro žáky druhého stupně základní školy. Na konci této práce je vypracováno všech pět úloh, krok za krokem.
|
|
Materiály pro výuku vektorové grafiky pomocí nástroje Inkscape
TAKÁCS, František
Cílem této práce je vytvoření sady obrázkových úloh využitelných pro výuku vektorové grafiky na základních školách. Jelikož dnešní učebnice pracující s tímto typem grafiky jsou orientovány především k využití produktů, jako jsou Callisto a Corel, které patřili v době zadání této práce mezi hrazené produkty, tak se tato práce zaměřuje na tvorbu výukových materiálů ve volně šiřitelném produktu Inkscape. Hlavním výstupem těchto úloh jsou vektorové obrázky s dokumentací obsahující zadání k jednotlivým úlohám. V případě, že jsem v produktu Inkscape nenalezl určitý nástroj oproti produktu Callisto, s kterým učebnice, podle které jsou úlohy v Inkscape tvořeny pracuje, tak práce obsahuje možnost nahrazení daného nástroje jiným. Dále se práce zabývá zjištěním, zda lze převádět vektorové obrázky mezi zmíněnými produkty, a to buď přímo, nebo za využití jiných produktů určených pro práci s vektorovými obrázky.
|