Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv reklamy na stravovací návyky dětí a mladistvých
NIMRICHTROVÁ, Valentýna
Tato bakalářská práce se věnuje vlivu reklamy na děti a mladistvé a na jejich stravovací návyky. Stravování je totiž zásadní pro jejich zdravý vývoj, a tak můžou reklamy na potraviny nést podíl na budoucím zdravotním stavu těchto jedinců. Děti a mladiství totiž nemají dostatek kognitivních schopností se vlivu reklamních sdělení ubránit. Cílem práce je shrnout praktiky, kterých je v rámci reklamní komunikace užíváno a poukázat na riziko plynoucí z reklam na nezdravé potraviny v souvislosti s dětmi a mladistvými. Následně je pozornost věnována regulaci potravinové reklamy a tomu, jak je reklama regulována na úrovni EU pomocí směrnic a zároveň na území několika jednotlivých států EU v rámci jejich legislativy a na úrovni samoregulace. Nakonec dojde k porovnání těchto regulací s těmi, jež fungují na území České republiky.
Dítě jako spotřebitel a jeho vliv na rozhodovací procesy dospělých
Otipka, Michal ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Vysekalová, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem reklamy a jejím působením na spotřebitelské chování dětí. Ty nejsou na rozdíl od dospělých schopny rozlišit mezi fikcí a realitou, tedy rozlišit, zda si reklamovaný předmět koupit pouze chtějí, nebo jej potřebují. Teoretická část práce přináší informace o tom, jakým způsobem se dnes reklama nejčastěji šíří, jak na zákazníka působí a na základě čeho se zákazníci ke koupi produktu rozhodují, jaké faktory ovlivňují zákaznické chování a jak reklamu vnímají jednotlivé věkové skupiny dětí. Informuje také o tom, jaká jsou specifika reklam určených dětem a jaké jsou aktuální trendy ve spotřebním chování dětí. Cílem práce je zjistit, jak televizní reklama ovlivňuje reálné spotřebitelské chování dětí v kontextu s tím, zda pochází z vícečlenné rodiny, v závislosti na tom, kolik času jim rodiče věnují, jakým způsobem jsou vychovávané apod. Zjišťováním těchto skutečností se zabývá praktická část diplomové práce.
Vliv sdělovacích prostředků a internetu na formování zdravého životního stylu
VENKRBCOVÁ, Klára
Abstrakt Média a jejich obsah jsou předmětem zkoumání již od doby jejich vzniku. Mnoho vědců se zabývá jejich vlivem na formování člověka a společnosti. Pojem média se v současné době velmi skloňuje. Sociologové, psychologové, politici i novináři píší a mluví často o médiích v nejrůznějších souvislostech. Masová média hrají v moderní společnosti jedinečnou a nezastupitelnou roli v zajišťování sociální soudržnosti, podporují rozdělení moci a společenskou komunikaci. Hodnocení role masových médií se různí dle toho co touto rolí přinášejí pro jednotlivce a pro společnost, poněvadž to co můžeme hodnotit z jednoho pohledu jako žádoucí, z jiné perspektivy se může jevit jako nežádoucí. Masová média slouží k udržení a zajištění stability demokratické společnosti a podporují stávající rozložení moci. Většina každodenní komunikace je interpersonální nebo skupinová, což znamená, že je pevně zakotvena v situačním a kulturním kontextu. Naše existence ve společnosti není určena pouze geograficky, ale převážně ve smyslu kulturních vzorů chování a zvyklostí a jistých společenských vztahů. Cílem mé práce bylo: {\clqq}Zmapovat vliv sdělovacích prostředků a internetu na formování zdravého životního stylu u studentů středních a vysokých škol a zmapovat rozdíly mezi středoškolskými a vysokoškolskými studenty.`` Cíl práce byl splněn. Hypotéza 1: Média mají větší vliv na životní styl středoškoláků než vysokoškoláků nebyla potvrzena. Hypotéza 2: Média mají větší vliv na redukci hmotnosti u žen na střední škole než u studentek vysokých škol byla potvrzena. Hypotéza 3: Středoškoláci čtou více livestylové časopisy oproti vysokoškolákům nebyla potvrzena.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.