Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání kritérií únavového porušení při pulzujícím namáhání v krutu
Roh, Marek ; Slámečka, Karel (oponent) ; Horníková, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá určením použitelnosti kritérií pro předpověď životnosti zkušebního vzorku namáhaného pulzujícím krutem. V první části je pojednáváno o únavovém poškození, cyklickém zatěžování a smykovém napětí. V části druhé se určí materiálové charakteristiky zkušebního vzorku nezbytné k samotnému řešení a porovnání vybraných kritérií a určení nejvhodnějšího kritéria.
Porovnání kritérií únavového porušení při pulzujícím namáhání v krutu
Roh, Marek ; Slámečka, Karel (oponent) ; Horníková, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá určením použitelnosti kritérií pro předpověď životnosti zkušebního vzorku namáhaného pulzujícím krutem. V první části je pojednáváno o únavovém poškození, cyklickém zatěžování a smykovém napětí. V části druhé se určí materiálové charakteristiky zkušebního vzorku nezbytné k samotnému řešení a porovnání vybraných kritérií a určení nejvhodnějšího kritéria.
Problematika symbolických funkcí v estetice Nelsona Goodmana
MAJER, Karel
Bakalářská práce se zabývá možností symbolizace ve výtvarném umění. Jako hlavní teoretický nástroj slouží rozlišení základních typů symbolických funkcí, tak jak je ve svých knihách rozpracoval Nelson Goodman. Práce tedy nejprve představí základní motivy Goodmanovy filozofie umění a následně je pokusí využít pro interpretaci vybraných děl Vasilije Kandinského.
Hudba jako znak
JAROLÍMOVÁ, Jana
Práce se zabývá problematikou hudebního znaku. Jakým způsobem lze hovořit o hudebním znaku a jaké prvky hudebního materiálu se mohou stát znakem? To jsou základní otázky, kterými se budeme zabývat. Práce je rozdělena do tří částí. První se věnuje obecné teorii znaku. Pomocí historického přehledu stěžejních příspěvků filosofů a myslitelů odhalíme základní pojmy a problémy sémiotiky. Ve druhé části se podíváme na historickou reflexi hudebního znaku s cílem zjistit, jakým způsobem se v jednotlivých vývojových obdobích evropské hudby zacházelo s hudbou a hudebním znakem. Ve třetí části se zaměříme jednak na hudební sémiotiku, ale přihlédneme také k určitým problémům hudební estetiky a psychologie. Na závěr přehledně shrneme odpovědi na výše položené otázky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.