Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ženy v roli kandidátky na úřad prezidenta: případ Radičové, Tymošenkové a Grybauskaité
Martinovská, Veronika ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Gelnarová, Jitka (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zaměřuje na ženy v politice, konkrétně pak na případy, kdy žena kandidovala na post prezidenta. Pro účely práce byly ke srovnání vybrány celkem tři kandidátky na tento post: Radičová, Tymošenková a Grybauskaite, tedy dvě neúspěšné a jedna úspěšná kandidátka. Příklady byly vybrány záměrně z prostoru postkomunistických zemí, kde se dá očekávat role předsudků k ženám v politice, zvláště pak na nejvyšším postu hlavy státu. Tato práce má za cíl porovnat jednotlivé případy ženských kandidátek na prezidentku, zkoumat příčiny úspěchu či neúspěchu jednotlivých kandidátek na základě podmínek panujících v dané zemi a předsudků voličů. Práce se bude tedy zaměřovat na vedení kampaně u jednotlivých kandidátek, jejich stranickou příslušnost a jejich celkové působení na voliče.
Přímá volba?: mediální obraz kandidátek na českou prezidentku v roce 2013.
Vránová, Hana ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Cílem této práce je kriticky se zamyslet nad způsobem zobrazování kandidátek na prezidentku v roce 2013 v českých médiích a posoudit, zdali se nějak lišil od zobrazování kandidátů. Prezidentská volba byla milníkem v historii České republiky, kdy hlava státu byla volena přímo občany. Zajímá mě, jestli tato volba byla i v reflexi médií volbou rovnou a "přímou" (tedy zobrazující kandidáty_ky realisticky), či podtrhovala genderové stereotypy. Osou práce je tematika zobrazování genderu v médiích, především v souvislosti s ženami na vysoko postavených místech v politice či političek o tato místa usilujících. Tento obraz budu nahlížet optikou feministické kritiky médií. Teoretická část je doplněna úvodem do politické komunikace, českými a zahraničními studiemi v této oblasti a informacemi o současném stavu zastoupení žen v české politice. Dále představím metodologii práce. V analytické části se pak pomocí kvantitativní obsahové analýzy zaměřím na prezentaci kandidátek_ů v pěti českých denících. Nebude chybět ani kvalitativní rozbor vybraných zajímavých článků z genderové perspektivy. Klíčová slova Prezidentka, prezident, volby, gender, genderové stereotypy, feminismus, média, mediální obraz
Prezidentské volby v ČR v roce 2013 z hlediska genderu
Pidrmanová, Tereza ; Gelnarová, Jitka (vedoucí práce) ; Kotábová, Věra (oponent)
Téma práce bude zaměřeno na první přímé prezidentské volby v České republice v roce 2013 z hlediska genderové rozdělení rolí kandidátek a kandidátů. Práce bude analyzovat, jak se aktéři volebního klání sebeprezentují a jak je prezentují jednotlivá média. Cílem diplomové práce bude analyzovat z genderového pohledu průběh volební kampaně. Práce bude zaměřena na prezidentské kandidátky a kandidáty, jak se prezentují z hlediska genderu. Taktéž se zaměřím na vybraná média a budu analyzovat, jak média prezentují kandidátky a kandidáty z genderového hlediska. Analýza bude provedena na příkladu veřejných událostí a jejich mediálních reprezentací. Budu analyzovat data shromážděná po dobu volební kampaně, mediální výstupy a prohlášení aktérů sledovaných veřejných událostí. Důraz bude kladen na sledování chování a sebeprezentaci prezidentských kandidátek a kandidátů a na média. Cílem diplomové práce je předložit ucelený náhled, zda, popřípadě jak jednotliví kandidáti a kandidátky prezentují svůj gender a jak na ně z hlediska genderu pohlíží média.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.