Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fyzikální principy relativistického lineárního urychlovače pro radiologické asistenty
VODVÁŘKA, Marek
Jako vybraná teorie přenosu poznatků z vědecké radiologické fyziky (v oblasti fyzikálních základů relativistického lineárního urychlovače) ke studentům radiologických oborů byla použita teorie kurikulárního procesu. Tato teorie byla ve světě formulovaná např. M. Paschem, T. G. Gardnerem, M. Certonem, M. Gaylovou, v České a Slovenské republice např. J. Průchou, J. Brockmeyerovou, P. Tarábkem, P. Záškodným. Na základě teorie kurikulárního procesu lze také v oblasti radiologické fyziky definovat kurikulární proces jako posloupnost transformací T1-T5 variantních forem kurikula: "Konceptuální kurikulum" jako sdělitelný vědecký systém radiologické fyziky (první variantní forma kurikula jako výstup transformace T1 od vědeckého systému ke sdělitelnému vědeckému systému). "Zamýšlené kurikulum" jako vzdělávací systém radiologické fyziky (druhá variantní forma kurikula jako výstup transformace T2 od sdělitelného vědeckého systému ke vzdělávacímu systému). "Projektové kurikulum" jako vzdělávací projekt radiologické fyziky (třetí variantní forma kurikula jako výstup transformace T3 od vzdělávacího systému k výukovému projektu). "Implementované kurikulum-1" jako připravenost pedagoga na vzdělávání v radiologické fyzice (čtvrtá variantní forma kurikula jako první výstup transformace T4 od výukového projektu k realizaci výuky). "Implementované kurikulum-2" jako výsledky vzdělávání v radiologické fyzice (pátá variantní forma kurikula jako druhý výstup transformace T4 od výukového projektu k realizaci výuky). "dosažené kurikulum" jako použitelné výsledky vzdělávání v radiologické fyzice (šestá variantní forma kurikula jako výstup transformace T5 od realizace výuky k uplatnění dosažených výsledků výuky).[1] V bakalářské práci byly v oblasti fyzikálních základů relativistického lineárního urychlovače použity transformace mezi zamýšleným kurikulem, projektovým kurikulem, implementovaným kurikulem-1 a implementovaným kurikulem-2. Tyto transformace byly uskutečněny prostřednictvím vazeb mezi edukačním textem, experimentální výukou, přípravou na experimentální výuku a položením edukačního testu studentům radiologických oborů ke zjištění výsledků experimentální výuky v oblasti fyzikálních základů relativistického lineárního urychlovače. K ověřování hypotéz bakalářské práce byly použity vedle metod deskriptivní statistiky také metody statistiky matematické: neparametrické testování a dvojvýběrový t-test. Neparametrické testování bylo použito pro test normality znalostí dosažených experimentální výukou. Dvojvýběrový t-test byl použit k porovnání znalostí z oblasti fyzikálních základů relativistického lineárního urychlovače u studentů prezenčního a kombinovaného studia. Bakalářská práce vycházela z ověřování dvou hypotéz: a) přiměřený edukační text v oblasti fyzikálních základů relativistického lineárního urychlovače lze vytvořit aplikací kurikulárního procesu b) znalosti studentů v oblasti fyzikálních základů relativistického lineárního urychlovače získané na základě vypracovaného edukačního textu budou mít normální rozdělení Obě tyto hypotézy byly následně potvrzeny statistickým zpracováním výsledků, které byly získány experimentální výukou a položením edukačního testu studentům. Rovněž byla potvrzena dílčí hypotéza, že mezi znalostmi studentů prezenčního a kombinovaného studia nebude na hladině statistické významnosti 0,05 statisticky významný rozdíl.
Analyticko - syntetické modelování edukačního procesu v předmětu "integrovaný záchranný systém"
MENDLOVÁ, Ludmila
Mezi hlavní složky Integrovaného záchranného systému (IZS) patří Hasičský záchranný sbor (HZS), Policie České republiky (PČR) a Zdravotnická záchranná služba (ZZS). Systém vzdělávání těchto složek není však jednotný a tudíž se pak vyskytují určité problémy, které z této nesjednocenosti vyplývají. Jedním z mnoha takových důsledků je např. neznalost kompetencí při řešení krizových situací a při provádění záchranných a likvidačních prací. Cílem této práce bylo zanalyzovat systém vzdělávání pracovníků základních složek IZS a navrhnout určité opatření, které by eliminovalo některé problematické body. Na základě podrobné analýzy byly zjištěny určité nedostatky. Nejzávažnější nedostatek v systému vzdělávání pracovníků hlavních složek byla nesjednocenost tématických náplní v rámci vzdělávání jednotlivých složek. Důsledkem toho, nejsou pak pracovníci hlavních složek IZS vzděláni v některých, pro ně stěžejních, disciplínách (legislativa IZS a krizového řízení, toxikologie nebo radiační ochrana). Proto byl navržen sjednocující vzdělávací kurz pro všechny pracovníky hlavních složek IZS, který poskytuje ucelené informace, jež tito pracovníci potřebují. Výuka je navíc rozčleněna do dvou modulů. První modul je tématicky zaměřen na disciplíny, které jsou společné pro všechny hlavní složky IZS. Zahrnuje nejen legislativu a organizaci IZS, ale např. také psychologii. Modul druhý je pak zaměřen na potřeby jednotlivých hlavních složek a zahrnuje např. základy toxikologie a základy radiační ochrany. Navržený sjednocující kurz je možné převést na kurz celoživotního vzdělávání, který bude pod patronací nějaké univerzity nebo vysoké školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.