Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Společenská odpovědnost obchodního podniku
JEŽKOVÁ, Zdeňka
Cílem mé bakalářské práce bylo popsat aktuální přístupy a opatření obchodních podniků v oblasti společenské odpovědnosti podniku a provést průzkum vlivu těchto opatření na nákupní chování. Teoretickou část jsem zaměřila na vymezení pojmu společenská odpovědnost a jeho začlenění do firmy. Fakt, že společenská odpovědnost je pro firmu důležitá, je podtržen přínosy, které taktéž uvádím v teoretické části. Rovněž zmiňuji příklady činností a aktivit, které by firma měla vytvářet ať už v environmentální, sociální či ekonomické oblasti. Tyto teoretické poznatky jsem se snažila zakomponovat do dotazníku, který byl součástí mé praktické části. Stanovila jsem takové otázky pro respondenty, abych zjistila, jestli vůbec znají pojem společenská odpovědnost, co si pod tímto pojmem představí a jestli si myslí, že by právě tento koncept měli firmy zastávat při svém podnikání. Mimo jiné měli respondenti příležitost sami vlastními slovy popsat činnosti (aktivity), které si právě oni myslí, že by firma měla vytvářet, pokud se chová společensky odpovědně. Následně měli uvést příklad firmy, která se tímto konceptem zabývá. Po ukončení sběru dat pomocí dotazníkového šetření jsem nejprve rozebírala každou otázku zvlášť a popisovala jednotlivé výsledky z nich vyplývající. V další části jsem vymezila závislosti některých otázek a popisovala souvislosti mezi nimi. Pro zhodnocení jednotlivých závislostí jsem použila kontingenční tabulky a ve dvou případech i test shody neboli Paersonův chí-kvadrát test, pomocí kterého jsem zjišťovala významnost statistické závislosti. Na závěr jsem navrhla opatření, které by mohly přispět k přiblížení pojmu společenská odpovědnost veřejnosti.
CSR a její využití ve firmách v ČR
Koubková, Karolína ; Hadrabová, Alena (vedoucí práce) ; Remtová, Květa (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémem společenské odpovědnosti firem neboli konceptem CSR, a to především v environmentální oblasti. Jedním z hlavních cílů je vyhodnotit přístup firem k CSR a zjistit odpověď na klíčovou otázku této práce - proč se firmy uvedeným konceptem zabývají a jaké jsou dopady uplatňování konceptu CSR na jejich činnost. Teoretická část popisuje, co vlastně společenská odpovědnost firem znamená a jakých oblastí činnosti se dotýká. V této části jsou rovněž rozebírány jednotlivé přínosy konceptu CSR pro zkoumané firmy. Dále následuje výčet jednotlivých norem, týkajících se CSR, včetně připravované normy ISO 26000. Praktická část se věnuje popisu společensky odpovědného chování několika vybraných firem. Nejdříve jsou rozebírány jejich společensky odpovědné aktivity v oblasti životního prostředí a následně je vyhodnoceno, jak firmy vnímají celkový přínos CSR pro jejich činnost. Dalším cílem této části je posoudit, zda má smysl koncept CSR normalizovat a proto významným bodem jsou názory firem na vytvoření norem v CSR. V závěru jsou vyhodnoceny všechny dosažené poznatky, získané v průběhu psaní práce a je zodpovězena klíčová otázka -- jaké důvody vedou firmy k tomu, aby se konceptem CSR zabývaly a využívaly ho při své činnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.