Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Je Leonardo DiCaprio dobrá investice?
Kopecký, Daniel ; Melzochová, Jitka (vedoucí práce) ; Čermáková, Klára (oponent)
Práce zkoumá filmové tržby na základě dat o 905 filmech promítaných v kinech v období 2005 až 2015 ve Spojených státech amerických a Kanadě, jaký má vliv na tržby konkrétní herec Leonardo DiCaprio a jaký vliv hvězdní herci obecně. Výsledky, odhadnuté pomocí metody nejmenších čtverců, říkají, že hvězdní herci mají pozitivní vliv na tržby. Přítomnost finančně úspěšného herce souvisí s 12% zvýšením tržeb. V případě oskarových herců byl vliv nižší. Hypotéza o vlivu Leonarda DiCapria se nepodařila potvrdit ani vyvrátit. Další zkoumané faktory byly například rozpočet, hodnocení, filmové pokračování, režisér a další. Jako proměnná s nejvyšším pozitivním vlivem vychází rozpočet a poté filmové pokračování.
Zkoumání vlivu recenzí na tržby filmů v USA
Zrůbek, Dalimil ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Klesla, Arnošt (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem recenzí na tržby filmů ve Spojených státech v letech 2008-2010. Odpovídá na otázku, zda vůbec takový vliv existuje a jak se mění jeho síla v závislosti na době promítání, strategii pokračování, strategii vysokých rozpočtů a volbě žánru. K nalezení odpovědí práce využívá klasický lineární regresní model odhadnutý metodou vážených nejmenších čtverců. Z výsledků modelu vyplývá, že recenze mají vliv na celkové tržby filmů. V různých týdnech promítání má vliv recenzí na tržby různou sílu. Filmová pokračování snižují vliv recenzí na tržby. Schopnost vysokého rozpočtu eliminovat vliv recenzí nebyla prokázána. Vliv recenzí na tržby má různou sílu u jednotlivých žánrů. Nejsilněji se projevuje u komedií, nejméně recenze ovlivňují tržby hororů. Výsledky modelu práce pokud možno porovnává s literaturou zabývající se těmito tématy.
Analýza výnosnosti 3D ve filmu
Tesař, Tomáš ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Bartoň, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá hypotézou, že filmy promítané v kinech ve 2D i ve 3D verzi zároveň mají vyšší tržby ze vstupenek do kin než filmy promítané pouze ve 2D. K tomu byl vytvořen model dvou simultánních rovnic, který na datovém souboru filmů vydaných mezi roky 2009 a 2011 v USA ukazuje, že 3D nemá v prvním týdnu po premiéře žádný vliv, avšak v dalších týdnech je významně spojen s nižším počtem promítacích sálů nejspíše z důvodu nižší kapacity technologicky vybavených promítacích sálů a také významně zvyšuje tržby ze vstupenek do kin. Kromě tohoto faktoru model zahrnuje další důležité a významné faktory ovlivňující tržby a práce porovnává výsledky se současnou literaturou zabývající se tímto tématem.
Role hollywoodského filmového průmyslu v průběhu hospodářského cyklu první dekády 21. století
Hanáčková, Michaela ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Hřebík, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je prozkoumat vztah mezi průběhem hospodářského cyklu a cyklu filmového hollywoodského průmyslu. V úvodní části jsou nastoleny teoretické přístupy k hospodářskému cyklu, jež se snaží objasnit příčiny úpadku hospodářské činnosti, a srovnává jejich odlišná doporučení. Následně se práce věnuje objasnění specifik filmového průmyslu a poskytuje lepší porozumění netransparentních pochodů uvnitř odvětví. V analytické části je testována kauzální závislost mezi hospodářskou situací hollywoodských studií a ekonomických subjektů na vzorku 90 pozorování pomocí testu Grangerovi kauzality a VAR modelu. Před empirickým testováním je poskytnuta komplexní analýza cyklů filmového průmyslu od jeho zárodku až po současnost a konfrontována s ekonomickou aktivitou země. Závěrem je potvrzení či vyvrácení závislosti a výsledek je porovnán s ekonomickou teorií.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.