Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neither Old, Nor New: The Southern Belle Archetype in Lillian Hellman's Birdie from The Little Foxes and Tennessee Williams's Blanche from A Streetcar Named Desire
Soukupová, Markéta ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza původu ženského ideálu jižanského archetypu a jeho vývoje v průběhu času. V následujících kapitolách se pokusím názorně vysvětlit, jak jižanská elita vnímala, (re)definovala a zachovala osobitou roli jižanské krásky, zatímco jiní její klíčové prvky zaměnili, upravili či zcela zatratili. Práce bude koncipována interdisciplinárně. Z literární teorie se opře především o relevantní definice archetypu, které pak bude ztotožňovat na postavě jižanské krásky. Dále pak bude čerpat zejména z historie, sociologie a kulturních studií. Závěrem přistoupí k oběma zvoleným hrám z pohledu feministických a genderových teorií, na kterých dokáže, jak byl koncept jižanské krásky použit jako společenský konstrukt, sloužící k prosazení mužské authority. Po úvodní kapitole, která představí Americký Jih a jeho obyvatele jako jedinečné entity, kapitola dva okomentuje a zdůvodní základní metodologii a cíle práce společně s klíčovou terminologií, která se v souvislosti s jižanskou kráskou jeví jako nepostradatelná. Kapitola tři se bude zabývat krátkým popisem společensko-historických kontextů, do kterých Tramvaj do Stanice Touha Tennesseeho Williamse a Lištičky Lillian Hellmanové spadají v rámci jejich specifických jižanských krásek. Poté se v kapitole čtyři přistoupí k samotné analýze...
Neither Old, Nor New: The Southern Belle Archetype in Lillian Hellman's Birdie Hubbard from The Little Foxes and Tennessee Williams's Blanche Dubois from A Streetcar Named Desire
Soukupová, Markéta ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza původu jižanského ideálu ženství a jeho vývoje postupem času. V následujících kapitolách bude ukázáno, jak byl tento archetyp (re)definován, nahrazen či zachován v obdobích před a po Občanské válce a éře Nového Jihu. Z literární teorie se práce především opře o relevantní definice archetypu, které pak bude dokazovat na postavě jižanské krásky. Dále pak bude čerpat zejména z historie, sociologie a kulturních studií. Po úvodní kapitole, která představí americký Jih a jeho obyvatele jako jedinečné kulturní entity, kapitola dva okomentuje a zdůvodní základní metodologii a cíle práce společně s klíčovou terminologií, která se v souvislosti s jižanskou kráskou jeví jako nepostradatelná. Kapitola tři se poté bude zabývat krátkým úvodem k jednotlivým konstruktům jižanských krásek v jejich specifických společensko-historických kontextech, tzn. po Občanské válce (Lištičky Lillian Hellmanové) a v éře Nového Jihu (Tramvaj do Stanice Touha Tennesseeho Williamse). Kapitola čtyři pak přistoupí k samotné analýze postav a jejich prvků, jež byly v jednotlivých hrách buď zachovány, nebo zatraceny, a to jak v rámci zevnějšku, tak chování. Pátá kapitola za použití feministických a genderových teorií nastíní, jak jižanský archetyp krásky posiluje - a zároveň podrývá - patriarchální...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.