Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika požadavků letové způsobilosti civilních letadel
Lipták, Matúš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa venuje problematike procesu osvedčovania letovej spôsobilosti lietadiel. Dôraz je kladený na základné postupy získavania osvedčenia letovej spôsobilosti ako hlavného dokumentu pre povolenie prevádzkovať lietadlo v civilnom letectve. Komplexne sú spracované legislatívne dokumenty špecifikujúce požiadavky, ktoré je pre získanie a zachovanie takéhoto osvedčenia nevyhnutné splniť. Príslušné dokumenty sú analyzované z pohľadu národnej legislatívy a legislatívy EÚ. Tento dokument je spracovaný s úmyslom využiť ho pre vzdelávanie a teoretickú prípravu v danej oblasti.
Současné UAS a možnosti jejich aplikace do komerčního prostoru v Evropě
Fridrich, Jan ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá charakterizováním legislativy pro moderní letecké bezpilotní systémy (UAS), jejich komerční využití v Evropě a předpokládaný vývoj do budoucnosti v období 3–5 let. V první části jsem se věnoval důvodu, proč vznikla kategorie bezpilotních systémů a popsal jsem, jak vzniká legislativa a jednotlivé nařízení pro státy Evropské unie a Evropské agentury pro bezpečnost v letectví. Následně jsem vybral a shrnul nejdůležitější platnou legislativu pro kategorii bezpilotních systémů. Zároveň jsem vysvětlil podmínky pro registrace a létání s UAS a definoval vzdušný prostor pro UAS, který se nazývá U-Space. Informace jsem čerpal z elektronických verzí jednotlivých nařízení, které byly vydány v Úředním věstníku Evropské unie. V další části jsem se zabýval technologiemi CNS, které budou muset mít UAS, aby mohly komunikovat s řídícím letového provozu (ATC). Následně jsem definoval cíle a možnosti komerčního využití UAS v Evropě. Práce může být použita jako kvalifikovaná pomůcka při studování legislativní problematiky ohledně UAS nebo při teoretické výuce oboru Profesionální pilot.
Implementace nových požadavků JAR-FCL 1 v teoretické přípravě dopravních pilotů v oblasti letecké meteorologie.
Kotoučková, Michaela ; Imriš, Pavel (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává přehled legislativních změn pro výuku dopravních pilotů z hlediska letecké meteorologie. Obsahuje změny v závazných osnovách výuky a změny, které je třeba upravit ve stávajících učebnicích.
Současné UAS a možnosti jejich aplikace do komerčního prostoru v Evropě
Fridrich, Jan ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá charakterizováním legislativy pro moderní letecké bezpilotní systémy (UAS), jejich komerční využití v Evropě a předpokládaný vývoj do budoucnosti v období 3–5 let. V první části jsem se věnoval důvodu, proč vznikla kategorie bezpilotních systémů a popsal jsem, jak vzniká legislativa a jednotlivé nařízení pro státy Evropské unie a Evropské agentury pro bezpečnost v letectví. Následně jsem vybral a shrnul nejdůležitější platnou legislativu pro kategorii bezpilotních systémů. Zároveň jsem vysvětlil podmínky pro registrace a létání s UAS a definoval vzdušný prostor pro UAS, který se nazývá U-Space. Informace jsem čerpal z elektronických verzí jednotlivých nařízení, které byly vydány v Úředním věstníku Evropské unie. V další části jsem se zabýval technologiemi CNS, které budou muset mít UAS, aby mohly komunikovat s řídícím letového provozu (ATC). Následně jsem definoval cíle a možnosti komerčního využití UAS v Evropě. Práce může být použita jako kvalifikovaná pomůcka při studování legislativní problematiky ohledně UAS nebo při teoretické výuce oboru Profesionální pilot.
Problematika požadavků letové způsobilosti civilních letadel
Lipták, Matúš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa venuje problematike procesu osvedčovania letovej spôsobilosti lietadiel. Dôraz je kladený na základné postupy získavania osvedčenia letovej spôsobilosti ako hlavného dokumentu pre povolenie prevádzkovať lietadlo v civilnom letectve. Komplexne sú spracované legislatívne dokumenty špecifikujúce požiadavky, ktoré je pre získanie a zachovanie takéhoto osvedčenia nevyhnutné splniť. Príslušné dokumenty sú analyzované z pohľadu národnej legislatívy a legislatívy EÚ. Tento dokument je spracovaný s úmyslom využiť ho pre vzdelávanie a teoretickú prípravu v danej oblasti.
Implementace nových požadavků JAR-FCL 1 v teoretické přípravě dopravních pilotů v oblasti letecké meteorologie.
Kotoučková, Michaela ; Imriš, Pavel (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává přehled legislativních změn pro výuku dopravních pilotů z hlediska letecké meteorologie. Obsahuje změny v závazných osnovách výuky a změny, které je třeba upravit ve stávajících učebnicích.
Optimalizace personálního zajištění služby a technického vybavení hasičského záchranného sboru podniku Jihočeské letiště České Budějovice a.s.
KREJČOVÁ, Alena
Současně s vývojem nových letadel a stále větším počtem přepravovaných osob, musí zákonitě docházet ke zdokonalování vybavení letišť a vybavení letištních hasičských záchranných sborů tak, aby byla zajištěna co možná největší bezpečnost jak cestujících, tak všech zaměstnanců letiště. Předkládaná diplomová práce se zabývá vybavením hasičského záchranného sboru podniku Jihočeské letiště České Budějovice a.s. a personálním zajištěním služby na tomto letišti. Jejími cíli je za prvé zhodnocení stávající úrovně tohoto vybavení a za druhé navržení optimalizace tohoto vybavení. Letiště v Plané u Českých Budějovic patří mezi letiště, která disponují vlastním hasičským záchranným sborem. Kromě Českých Budějovic jsou hasičské jednotky umístěny na letištích v Brně, Karlových Varech, Ostravě, Pardubicích a Praze Ruzyni. Teoretická část práce se zabývá letišti obecně, jejich technickým vybavením, uvádí seznam veřejných mezinárodních letišť a veřejných vnitrostátních/neveřejných mezinárodních letišť v ČR. Pozornost je věnována i historii letištních hasičských jednotek. Důležitou oblastí teoretické části práce je rozbor Leteckého předpisu L14. Teoretická část práce dále obsahuje popis jednotlivých vybraných letišť v České republice, především popisuje jejich historii a současnou charakteristiku, zmíněny jsou i letecké nehody českých a zahraničních strojů na území ČR od roku 2008 do roku 2012. Pro diplomovou práci byla stanovena hypotéza: "Pro kategorii letiště 4C je současné vybavení hasičského záchranného sboru a personální zabezpečení služby na dostačující úrovni". Pro potvrzení nebo vyvrácení této hypotézy bylo v praktické části práce vybavení českobudějovického letiště podrobeno srovnání s vybavením ostatních vybraných letišť v České republice a posouzeno na základě studia předpisů, především Leteckého předpisu L14. Podrobné informace o vybavení těchto letišť jsou samostatnou kapitolou praktické části práce a v diskuzi je dostatečnost tohoto vybavení zhodnocena i na základě srovnání s leteckými předpisy. Protože o vybavení jednotky hasičského záchranného sboru Letiště Pardubice se nepodařilo získat potřebné informace a Letiště Václava Havla v Praze je s ostatními letišti co do vybavenosti, velikosti, počtu odbavených letadel apod. nesrovnatelné, byla pro závěrečné srovnání a posouzení úrovně technického a personálního zabezpečení Letiště České Budějovice vybrána letiště v Brně, Karlových Varech a Ostravě. Přestože hypotéza, "Pro kategorii letiště 4C je současné vybavení hasičského záchranného sboru a personální zabezpečení služby na dostačující úrovni" byla potvrzena, byla na základě výsledků této práce navržena optimalizace vybavení jednotky HZS Letiště České Budějovice tak, aby byla zajištěna dostatečná připravenost letiště na mimořádné události přímo na letišti nebo v jeho okolí, přičemž hlavní důraz je kladen především na záchranu lidských životů. Optimalizace byla provedena pomocí metod operační analýzy, přitom bylo přihlíženo k současnému vybavení letiště v Českých Budějovicích. Při výběru nových vozidel k zakoupení nebyla jediným kritériem pro výběr cena vozidla, ale i jeho vybavení. Výstupem optimalizace je doporučení pro zakoupení moderního vozidla s kompletní výbavou, a to s možností výběru ze tří vozidel umístěných na prvních třech místech provedené analýzy. Jedná se o vozidla Panther HRET 6x6 KHA62, Panther 6x6 CA5 ECE a Mercedes - Benz Actross 3360 A42 6x6. V závěru práce je konstatováno potvrzení výše uvedené hypotézy a jsou vyjmenována konkrétní vozidla doporučená jihočeskému letišti a jeho hasičům k zakoupení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.