Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika začleňování žáků cizinců se zaměřením na zemi jejich původu
Exnerová, Marie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
EXNEROVÁ, Marie. Problematika začleňování žáků cizinců se zaměřením na zemi jejich původu. Praha, 2014. Diplomová práce. UK, PedF. Cílem této diplomové práce je analyzovat a vyhodnotit aktuální stav integrace v českém školství se zaměřením na problematiku a specifika začleňování žáků cizinců a posouzení vlivu země jejich původu na tento proces. Teoretická část mimo jiné rozebírá důvody pro integraci cizinců, z jakých důvodů a odkud do České republiky přicházejí. Zachycuje aktuální legislativu a práva cizinců, kteří se chtějí trvale usadit v ČR. Zabývá se také rozborem různých způsobů vzdělávání žáků se speciálními potřebami, rozložením žáků cizinců na českých základních školách a interkulturními rozdíly, které mohou mít na jejich integraci vliv. V praktické části je tato práce zaměřena na porovnání dostupných teoretických znalostí v konfrontaci s denní realitou českých učitelů, kteří žáky cizince přímo učí a mohou tak vycházet ze své každodenní praxe. Na základě porovnání teoretických a praktických poznatků autorka v závěru shrnuje svůj pohled na problematiku integrace žáků cizinců a navrhuje řešení, která by mohla pomoci překonat některé zjištěné nedostatky. Klíčová slova Integrace, žák cizinec, azylant, vyrovnávací vzdělávací plán, odlišný mateřský jazyk, země původu, hodnocení žáka cizince,...
Postoje studentů českých vysokých škol k uprchlíkům
SOUKUPOVÁ, Edita
Bakalářská práce se zabývá problematikou uprchlictví a současnými postoji studentů a studentek českých vysokých škol k této problematice. Práce je rozdělena na část teoretickou, která je zpracována na základě odborných zdrojů, a která obsahuje vymezení důležitých pojmů, které je důležité si vysvětlit pro správné pochopení. Tato část má čtenářům objasnit problematiku uprchlictví. Zabývá se také důležitou českou i mezinárodní legislativou týkající se tohoto tématu. Dále se zabývá tím, čím vším si uprchlík prochází při příchodu do cílové země. Praktická část je zpracována formou kvantitativního výzkumu, kdy byla využita technika dotazník. Dotazník zjišťuje názory a postoje vysokoškolských studentů a studentek v České republice k uprchlíkům a současné migrační krizi, a jaké faktory mají vliv na dané postoje. Data byla získávána prostřednictvím dotazníku, který se rozesílal v elektronické podobě po dobu 20 dnů během února 2017. Ke zpracování dat byla použita mnohorozměrná korespondenční analýza (CCA) v programu Canoco 5. Dotazník byl rozesílán studentům a studentkám českých vysokých škol v České republice. Dotazník byl dobrovolný a anonymní. V úvodu byli respondenti seznámeni s tím, že dotazník bude použit pouze pro potřeby výzkumu v bakalářské práci. Byli také seznámeni s tím, o jakou bakalářskou práci se jedná. Otázky byly formulovány tak, aby vypovídaly o tom, jaký mají studenti a studentky českých vysokých škol postoj k uprchlíkům. Otázky byly kladeny na to, zda by je přijali do ČR, poskytli by jim pomoc, a jestli z nich mají obavy. Důležité pro výzkum bylo i to, zda se vůbec orientují v důležitých pojmech, jako je "uprchlík" a "migrant". Byla stanovena hypotéza: "Studenti českých vysokých škol, kteří již pracují a živí se sami, zaujímají vstřícný postoj k uprchlíkům." Tato hypotéza byla na základě kvantitativního výzkumu potvrzena. Studenti, kteří nejsou finančně podporováni svými rodiči při studiu, by přijali uprchlíky do ČR a poskytli by jim nějakou pomoc. Také nemají žádné obavy z uprchlíků a zajímají se o současnou situaci migrační krize. Druhá hypotéza "Studenti českých vysokých škol, kteří absolvovali studijní pobyt v zahraničí, zaujímají vstřícný postoj k uprchlíkům." Byla rovněž na základě kvantitativního výzkumu potvrzena. Studenti, kteří během svého studia absolvovali studijní pobyt v zahraničí, by přijali uprchlíky do ČR, poskytli by jim nějakou pomoc, nemají z uprchlíků obavy a zajímají se o současné dění týkající se migrační krize.
Problematika začleňování žáků cizinců se zaměřením na zemi jejich původu
Exnerová, Marie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
EXNEROVÁ, Marie. Problematika začleňování žáků cizinců se zaměřením na zemi jejich původu. Praha, 2014. Diplomová práce. UK, PedF. Cílem této diplomové práce je analyzovat a vyhodnotit aktuální stav integrace v českém školství se zaměřením na problematiku a specifika začleňování žáků cizinců a posouzení vlivu země jejich původu na tento proces. Teoretická část mimo jiné rozebírá důvody pro integraci cizinců, z jakých důvodů a odkud do České republiky přicházejí. Zachycuje aktuální legislativu a práva cizinců, kteří se chtějí trvale usadit v ČR. Zabývá se také rozborem různých způsobů vzdělávání žáků se speciálními potřebami, rozložením žáků cizinců na českých základních školách a interkulturními rozdíly, které mohou mít na jejich integraci vliv. V praktické části je tato práce zaměřena na porovnání dostupných teoretických znalostí v konfrontaci s denní realitou českých učitelů, kteří žáky cizince přímo učí a mohou tak vycházet ze své každodenní praxe. Na základě porovnání teoretických a praktických poznatků autorka v závěru shrnuje svůj pohled na problematiku integrace žáků cizinců a navrhuje řešení, která by mohla pomoci překonat některé zjištěné nedostatky. Klíčová slova Integrace, žák cizinec, azylant, vyrovnávací vzdělávací plán, odlišný mateřský jazyk, země původu, hodnocení žáka cizince,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.