Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Slovní zásoba českých profesionálních sportovců v zahraničním angažmá
MENDEL, Dušan
Tématem této práce je slovní zásoba českých profesionálních sportovců v zahraničním angažmá. Hlavní náplň spočívá ve zmapování slovní zásoby anglicky mluvících fotbalových a hokejových komentátorů a sportovců. Zároveň se také věnuje profesionálním hráčům pocházejícím z České republiky a jejich zkušenostem se sportovním slangem. Spolu s osmi vybranými fotbalisty a hokejisty, kteří prožili alespoň část své kariéry v zahraničí, probírám otázky týkající se cizího, v tomto případě anglického, jazyka. V teoretické části cílím kromě postavení anglického jazyka ve světě a současné slovní zásoby také na téma profesionálního sportu a jazyka. Zaměřuji se na sportovní slang, fotbalovou a hokejovou terminologii a porovnávám českou a anglickou sportovní mluvu. V praktické části zkoumám formou videozáznamů slovní zásobu fotbalových a hokejových komentátorů a hráčů. Prostřednictvím rozhovorů s vybranými českými profesionálními sportovci následně zjišťuji, jakým způsobem se v zahraničních klubech dorozumívali či jak velkou pro ně cizí jazyk představoval překážku. Sestavuji s nimi také tabulku, která odpovídá na otázku, zda sportovci rozumí základní fotbalové a hokejové terminologii.
Průřezové téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech ve výuce anglického jazyka
VLÁŠEK, Vladimír
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS) v hodinách anglického jazyka. Teoretická část nejdříve obecně představuje výchovu k myšlení v evropských a globálních souvislostech, dále se zabývá jejím místem v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia (RVP G) a následně i ve Školním vzdělávacím programu (ŠVP) Gymnázia Český Krumlov, kde se uskutečnil projekt v rámci této práce. Další část mapuje využívání VMEGS v ostatních předmětech, zabývá se metodikou a představuje některé dostupné metodické příručky a výukové materiály. Praktická část nás seznamuje s projektem výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech integrované do hodin anglického jazyka, který se zabývá tématy globalizace a evropanství a je vypracován pro využití ve dvou devadesátiminutových hodinách. V této části jsou v rámci projektu detailně popsány charakteristika, struktura, cíle a metody jednotlivých hodin, jejich příprava, průběh a reflexe. Poslední část je věnována hodnocení studentů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.