Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uplatnění zdravotnického záchranáře ve zdravotnickém zařízení.
ŠTĚPÁNEK, Marek
Název bakalářské práce zní: Uplatnění zdravotnického záchranáře ve zdravotnickém zařízení. V teoretické části práce se zaměřuji na možné uplatnění zdravotnického záchranáře, tedy přednemocniční a nemocniční péči. Déle se zabývám vzděláním, kompetencemi a celoživotním vzděláváním zdravotnických záchranářů a všeobecných sester. V neposlední řadě se také zmiňuji o motivaci. V praktické části byla, využita kvalitativní metoda výzkumu. Sběr dat byl proveden pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo deset absolventů oboru Zdravotnický záchranář z oddělení vybraných nemocnic. Rozhovory byly zaměřeny na motivaci absolventů při nástupu do zdravotnického zařízení, možností jejich uplatnění a na to, s jakými problémy se potýkali. Cílem práce bylo zjistit, jaké je uplatnění absolventů na pozicích zdravotních záchranářů, s jakými problémy se při nástupu a během praxe ve zdravotnických zařízeních potýkají a nakonec, jaká byla jejich motivace pro výkon tohoto povolání. Déle bylo třeba zjistit, co je motivuje k nástupu do zdravotnického zařízení. Na základě výsledků z výzkumu lze tvrdit, že hlavní motivací byl nedostatek míst nebo se jednalo o méně specializovanou péči na ZZS. Problémem při uplatnění zdravot-nických záchranářů na odděleních je upřednostňování všeobecných sester se specializací. I když má zdravotnický záchranář více kompetencí. Ale je to pochopitelné z důvodu vyšší univerzálnosti všeobecných sester. Po začlenění se zdravotničtí záchranáři shodli na splnění jejich představ o oddělení, na kterém byli. Hlavním problém na, který tato bakalářská práce poukazuje, souvisí s nedostatkem míst na ZZS. Z toho důvodu se množství zdravotnických záchranářů rozhodlo nastoupit do zdravotnického zařízení místo na ZZS, jen aby našli pracovní uplatnění.
Práce sestry s technikou na ARO- výukový materiál pro sestry
KOLÁŘOVÁ, Markéta
Tato diplomová práce se zabývala problematikou práce sestry s přístrojovou technikou na anesteziologicko resuscitačním oddělení a výukou nově nastupujících sester v oblasti obsluhování přístrojů. Nově nastupující sestry jsou proto zahlceny mnoha novými informacemi, které se týkají ošetřovatelské péče, dokumentace, přístrojů, kolektivu apod. Tato diplomová práce je složena ze dvou částí- části teoretické a části empirické. Teoretická část se zabývá popisem ARO, monitorace, technického vybavení, práce sestry na ARO a jejím adaptačním procesem. Empirická část byla realizována metodou kvalitativního výzkumného šetření. Informace byly shromažďovány formou polostrukturovaného rozhovoru. V první fázi výzkumného šetření byl analyzován současný stav v souvislosti s prací sester s technikou na ARO. Na základě zjištěných informací byl vytvořen výukový materiál, který byl aplikován v praxi. V poslední fázi byla zjištěna zpětná vazba na vytvořený výukový materiál. Výzkumný soubor tvořilo 10 respondentů, kteří pracují jako všeobecné sestry ve vybraných nemocnicích na ARO. Během výzkumného šetření byly stanoveny čtyři cíle a pět výzkumných otázek. Prvním cílem bylo zmapovat, s jakými technickými přístroji pracují sestry na ARO; druhým cílem bylo zjistit, jak probíhá zaškolování nově nastupujících sester na ARO; třetím cílem bylo vytvořit výukový materiál týkající se techniky nejen pro nově nastupující sestry na ARO; čtvrtým cílem bylo zjistit zpětnou vazbu na poskytnutý výukový materiál od sester na ARO. Výzkumné otázky zněly: 1. Jaké technické přístroje obsluhují sestry na ARO? 2. Jak se zaškolují nově nastupující sestry na ARO? 3. Jaké prostředky jsou využívány při zaučování nově nastupujících sester? 4. Jaké informace týkající se techniky by podle sester měla obsahovat příručka pro sestry na ARO? 5. Jaký názor mají sestry na ARO na vytvořený výukový materiál? Prvním cílem bylo zmapovat, s jakými technickými přístroji pracují sestry na ARO. Z výsledků výzkumného šetření je patrné, že sestry na ARO obsluhují velké množství přístrojů- monitory, infuzní pumpy, lineární dávkovače, ventilátory, dialýzy, odsávačky, defibrilátory, laminární boxy, ICP monitory, zvedáky pacientů, ohřívače, ochlazovače, nebulizátory, plazmaferézy, PICCO, LIDCO, Vigileo, enterální pumpy, antidekubitární matrace, narkotizační přístroje, EKG, hemoglobinmetry, glukometry, analyzátory ABR, bronchoskopy a Level. Druhým cílem bylo zjistit, jak probíhá zaškolování nově nastupujících sester na ARO. V této oblasti se výsledky výzkumného šetření liší. Každý z respondentů absolvoval jinou formu adaptačního procesu v různě dlouhých intervalech. Třetím cílem bylo vytvořit výukový materiál týkající se techniky nejen pro nově nastupující sestry na ARO. Výukový materiál byl vytvořen na základě analýzy rozhovorů s respondenty a při jeho tvorbě byly dodržovány didaktické zásady (názornost, spojení teorie s praxí, vědeckost, přiměřenost, aktuálnost, zpětná vazba, uvědomělost a aktivita, individuální přístup a soustavnost). Čtvrtým cílem bylo zjistit zpětnou vazbu na poskytnutý výukový materiál od sester na ARO. Výukový materiál byl poskytnut všem respondentům přibližně na 14 dní a poté byla zjišťována zpětná vazba. Z výsledků vyplývá, že se všem respondentům výukový materiál velmi líbil. Výsledky výzkumného šetření budou poskytnuty vrchním sestrám ARO z vybraných zařízení, kde bylo šetření realizováno. Vytvořený výukový materiál bude poskytnut na ARO v Nemocnici Pelhřimov, p. o. Pro ostatní zdravotnická zařízení bude na základě vyslovených přání respondentů vytvořen konkrétní výukový materiál pro dané pracoviště a přístroje. Domníváme se, že výukový materiál bude přínosný nejen nově nastupujícím sestrám na ARO.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.