Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analyticko - syntetické modelování edukačního procesu v předmětu "integrovaný záchranný systém"
MENDLOVÁ, Ludmila
Mezi hlavní složky Integrovaného záchranného systému (IZS) patří Hasičský záchranný sbor (HZS), Policie České republiky (PČR) a Zdravotnická záchranná služba (ZZS). Systém vzdělávání těchto složek není však jednotný a tudíž se pak vyskytují určité problémy, které z této nesjednocenosti vyplývají. Jedním z mnoha takových důsledků je např. neznalost kompetencí při řešení krizových situací a při provádění záchranných a likvidačních prací. Cílem této práce bylo zanalyzovat systém vzdělávání pracovníků základních složek IZS a navrhnout určité opatření, které by eliminovalo některé problematické body. Na základě podrobné analýzy byly zjištěny určité nedostatky. Nejzávažnější nedostatek v systému vzdělávání pracovníků hlavních složek byla nesjednocenost tématických náplní v rámci vzdělávání jednotlivých složek. Důsledkem toho, nejsou pak pracovníci hlavních složek IZS vzděláni v některých, pro ně stěžejních, disciplínách (legislativa IZS a krizového řízení, toxikologie nebo radiační ochrana). Proto byl navržen sjednocující vzdělávací kurz pro všechny pracovníky hlavních složek IZS, který poskytuje ucelené informace, jež tito pracovníci potřebují. Výuka je navíc rozčleněna do dvou modulů. První modul je tématicky zaměřen na disciplíny, které jsou společné pro všechny hlavní složky IZS. Zahrnuje nejen legislativu a organizaci IZS, ale např. také psychologii. Modul druhý je pak zaměřen na potřeby jednotlivých hlavních složek a zahrnuje např. základy toxikologie a základy radiační ochrany. Navržený sjednocující kurz je možné převést na kurz celoživotního vzdělávání, který bude pod patronací nějaké univerzity nebo vysoké školy.
Plán na znovuobnovení kritické infrastruktury na místní úrovni
LÁCHOVÁ, Veronika
Práce {\clqq}Plán na znovuobnovení kritické infrastruktury na místní úrovni`` se zabývá jednou ze specifických a velmi aktuálních oblastí krizového řízení a podrobným rozpracováním této problematiky. Primárním zájmem krizového managementu je samozřejmě ochrana obyvatel-stva a tímto problémem se také většina odborníků zabývá. Má práce záměrně opomíjí ochranu člověka jako jedince, i když si uvědomuji jeho potřebu jako výkonné síly. Tento fakt je záměrně zdůrazněn, z obavy že bude práci vytýkáno, že se nesoustředí na již výše zmíněnou ochranu jedince. Nicméně ve chvíli, kdy dojde k narušení základní infrastruktury, je narušeno celé fungování lidské společnosti jako celku. Kritická infrastruktura (KI) zahrnuje zařízení, služby a informační systémy, které jsou pro státy natolik životně důležité, že jejich nezpůsobilost nebo zničení způsobí oslabení národní bezpečnosti, národního hospodářství, veřejného zdraví a bezpečnosti a efektivního fungování vládního systému. V současné době není téma KI ČR souhrnně zpracováno. Jedním z mála dokumentů v této oblasti je vzhledem k EU {\clqq}Zelená kniha o Evropském programu na ochranu KI``. Jedním z cílů této práce je posunout aplikaci tohoto dokumentu do praxe krizového řízení na místní úrovni {--} Jihočeského regionu, města České Budějovice. V současné době chybí určení priorit při obnovování KI na regionální úrovni, stejně tak jako metodika přístupu k soukromým subjektům, jakožto subjektům KI. Mimo jiné nejsou přesně definovány typové situace, které jsou potenciálním ohrožením pro KI. V této práci jsou novým způsobem identifikována rizika pro KI, vzájemné závislosti oblastí KI a je navržen obecný proces, který lze použít při jejím znovuobnovování, a jeho praktická aplikace. Je nutné podotknout, že zásadním vstupem této práce byl projekt realizovaný za podpory Grantové agentury ZSF JU, jehož jsem byla hlavním řešitelem. Mnohé použité metody byly v rámci tohoto projektu aplikovány na problematiku krizového řízení poprvé. Dvě z těchto metod jsou zcela nové (FRAP, analyticko-syntetické modely) a pravděpodobně nebyly ještě v českém jazyce publikovány.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.