Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hidden Treason: Aspects of the Protagonist's Action in Ralph Ellison's Invisible Man
Redchitc, Daria ; Robbins, David Lee (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
bakalářské práce O románu Neviditelný Ralpha Ellisona se zeširoka diskutovalo hned od chvíle jeho publikování v roce 1952, ale podle mého názoru nezískal jeho Prolog patřičnou pozornost. V této bakalářské práci se chystám dokázat, že právě v Prologu čtenáři vidí Neviditelného jednat v plné míře, i když si toho hlavní postava zdánlivě nevšímá, a to dokonce ani v Epilogu, ve kterém je stále nejistý ohledně svojí budoucí činnosti. Taková možnost existuje na základě toho, že hlavní hrdina není tak pronikavý, jak si myslí, což naznačuje tón celého románu. V opačném případě, pokud Prolog nemá projevit, že protagonista skutečně jedná, zdá se Prolog jako pouhý úvod zbytečný, víme-li, že v prvním odstavci první kapitoly hlavní hrdina klíčovou informaci Prologu opakuje, čili hovoří o své neviditelnosti. Ve své bakalářské práci se budu zabývat činností protagonisty v Prologu a její funkcí v rámci románu. Klíčovou činností je "boj proti Monopolizovaným Světlu a Moci", což může být pojímáno dvojím způsobem: jako přímočará občanská neposlušnost a jako symbolické umělecké prohlášení. První jmenovaný pojem je důležitý v rámci románu i černošské tradice, a proto bude důkladně prozkoumán. Druhý pojem byl velice důležitý pro Ellisona osobně v důsledku vlivu díla Kennethe Burkea, jehož myšlenka, že umění je činnost...
Elements of the Grotesque in the Novels of Toni Morrison
Hädler, Victoria ; Veselá, Pavla (vedoucí práce) ; Roraback, Erik Sherman (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je analýza prvků groteskna v románech Toni Morrison. Analyzovaná literatura obsahuje nejznámější romány Toni Morrison Milovaná, Sula a Velmi modré oči. Práce se v úvodu zabývá žánrem groteskní literatury a snaží se vymezit jeho hranice. Dále jsou zohledněny literární počátky groteskního žánru. Poté je teorie prakticky aplikována přímo na romány Toni Morrison, analyzována je role, funkce a vliv groteskních prvků. Prvky groteskna jsou analyzovány v rámci konkrétního literárního provedení, jako například stigmatizovaná groteskní těla. Dominantní koncepce západního modelu ideálu krásy je interpretována za účelem kontrastu oproti modelu afro-americkému. Navíc je zdůvodněn možný autorčin výběr groteskních elementů. Tato práce se tedy pokouší uchopit groteskno, jak je chápáno ve vztahu ke specifikům afro-americké literatury, zejména specifikům díla Toni Morrison.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.