|
Optimalizace pro stereoskopické zobrazení
Zelníček, Leoš ; Seeman, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce shrnuje základní vlastnosti lidského vidění, popisuje podstatu vnímání hloubky. Je zde rozebrán základ binokulárního vidění u lidí, omezení s ním spojená, která je nutná při stereoskopickém zobrazování dodržet. Dále jsou uvedeny nejčastější metody stereoskopické projekce, čtenář je seznámen s jejich vlastnostmi, výhodami i úskalími. Samotným optimalizacím je věnována největší část práce. Optimalizace se zaměřují na co nejvýkonnější zobrazení trojrozměrné scény stereoskopickým zařízením. Snahou je jak vyrobit co nelepší stereoskopický engine, tak i prozkoumat a vylepšit zobrazovanou scénu, aby výsledný pocit byl co nejlepší. Pro testování byla použita náhlavní souprava Trivisio ARvision-3D HMD.
|
|
Použití OpenGL z jazyka Java
Židek, Michal ; Letko, Zdeněk (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou použitelnosti jazyka Java v aplikacích využívajících grafickou knihovnu OpenGL. Poskytuje základní informace o samotné knihovně OpenGL a o nejběžněji používaných způsobech jejího propojení s jazykem Java. Cílem je také porovnat výkon Javy při vykreslovaní 3D scén s jazykem C++. K tomuto účelu byli vytvořeny dva testovací programy, jeden v Javě a jeden v C++. Oba programy byli podrobeny sadě testú, které změřili výkon implementací při vykreslování stejné scény.
|
| |
|
Použití OpenGL z jazyka Java
Židek, Michal ; Letko, Zdeněk (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou použitelnosti jazyka Java v aplikacích využívajících grafickou knihovnu OpenGL. Poskytuje základní informace o samotné knihovně OpenGL a o nejběžněji používaných způsobech jejího propojení s jazykem Java. Cílem je také porovnat výkon Javy při vykreslovaní 3D scén s jazykem C++. K tomuto účelu byli vytvořeny dva testovací programy, jeden v Javě a jeden v C++. Oba programy byli podrobeny sadě testú, které změřili výkon implementací při vykreslování stejné scény.
|
|
Optimalizace pro stereoskopické zobrazení
Zelníček, Leoš ; Seeman, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce shrnuje základní vlastnosti lidského vidění, popisuje podstatu vnímání hloubky. Je zde rozebrán základ binokulárního vidění u lidí, omezení s ním spojená, která je nutná při stereoskopickém zobrazování dodržet. Dále jsou uvedeny nejčastější metody stereoskopické projekce, čtenář je seznámen s jejich vlastnostmi, výhodami i úskalími. Samotným optimalizacím je věnována největší část práce. Optimalizace se zaměřují na co nejvýkonnější zobrazení trojrozměrné scény stereoskopickým zařízením. Snahou je jak vyrobit co nelepší stereoskopický engine, tak i prozkoumat a vylepšit zobrazovanou scénu, aby výsledný pocit byl co nejlepší. Pro testování byla použita náhlavní souprava Trivisio ARvision-3D HMD.
|