Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Od operety k muzikálu
Bár, Pavel ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Disertační práce popisuje vývoj zábavněhudebního divadla ? operety a muzikálu především ? v Československu po roce 1945. Analyzuje konkrétní inscenace, sleduje významná vývojová období tohoto druhu divadla a také proměny přístupu totalitního režimu k jeho existenci a uměleckému vyjadřování, a to nejen v celkovém kontextu změn divadelního systému či společenské a politické situace u nás, ale i v kontextu vývoje v zahraničí. Ačkoliv se zabývá především děním ve velkých zábavněhudebních divadlech (zejména v pražském karlínském divadle), neopomíjí ani malé či regionální scény a jejich zásadní inscenace. Disertační práce vychází jak z existující literatury, tak především z autentických dobových pramenů, svědectví a vzpomínek.
Interpretační tradice české varhanní tvorby 2. poloviny 20. století
Kubátová, Jarmila ; ČERNÝ, Pavel (vedoucí práce) ; POPELKA, Josef (oponent)
Práce podává výčet nejvýznamnějších skladeb pro varhany od několika desítek českých autorů, kteří tvořili převážně ve druhé polovině 20. stol. Druhá kapitola se věnuje rozboru Kabeláčových Čtyř preludií pro varhany a Máchova cyklu Tři toccaty pro varhany. Jsou připojeny poznámky k registraci a další pokyny k interpretaci notového textu, založené na zkušenosti a svědectví interpreta, který se přímo účastnil premiéry těchto skladeb. Třetí kapitola zachycuje autentické postřehy doc. Václava Rabase v ucelené formě.
Lesní roh v Čechách po roce 1945
Petrusová, Vilma ; DIVOKÝ, Zdeněk (vedoucí práce) ; BABORÁK, Radek (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Lesní roh v Čechách po roce 1945" je zaměřena na nejdůležitější informace, týkající se lesního rohu v letech 1945 až 2012. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole je popsána ?Osobnost Zdeňka Tylšara?, génia, který dal světu hornistů nepřehlédnutelný přínos. Druhá kapitola je zaměřena na ?Akademii múzických umění v Praze? a ?Janáčkovu akademii múzických umění v Brně?, pedagogům na lesní roh a jejich významným absolventům. Třetí kapitola je věnována České filharmonii a historii členů hornové sekce od roku 1945. Čtvrtá kapitola stručně shrnuje přehled prvních mezinárodních kurzů na lesní roh v České republice ?Hornclass?. V přílohách jsou uvedeny doplňující informace - vzpomínky studentů na profesory Františka Šolce a Zdeňka Tylšara, osobní rozhovor s odb.as. Radkem Baborákem a prof. Bedřichem Tylšarem.
Vývoj kontrabasové literatury v uplynulých padesáti letech
Vokoun, Jan ; HUDEC, Jiří (vedoucí práce) ; ŽALUD, Radomír (oponent)
Práce zmiňující autory a jejich zkomponovaná nebo přepsaná díla pro kontrabas v období uplynulých padesáti let. Tato práce má sloužit sloužit jako zdroj pro studenty, kteří si chtějí moderní kontrabasovou hrou rozšířit své hudební obzory.
Problematika souboru po roce 1989
Etlíková, Barbora ; CÍSAŘ, Jan (vedoucí práce) ; TICHÝ, Zdeněk (oponent)
Cílem práce je načrtnutí vývoje motivačně-organizačního subsystému divadla v České republice po roce 1989. V první kapitole autorka shrnuje vývoj této oblasti v etapě předchozí, která počíná v druhé polovině padesátých let dvacátého století. Zabývá se zde také vývojem divadla obecně, jakožto umělecko-estetického systému. V tomto ohledu se však omezuje pouze na ty momenty, které přispívají k lepšímu pojmenování vlastního tématu práce. Zmiňuje je tedy tehdy, pokud se vztahují k subsystému motivačně-organizačnímu. Ve druhé kapitole se autorka pokouší ony podněty, jež s sebou přináší etapa počínající rokem 1989, pojmenovat a určit, jaký mají vztah k té předchozí. Také zde se zabývá otázkami umělecko-estetickými, ale pouze do té míry, do jaké mohou přispět ke zpřehlednění problematiky. V závěru shrnuje ony nově nalezené principy a pokouší se pojmenovat jejich vztah k těm, které charakterizovaly etapu předcházející.
Analogie medzi Indickým a Europským autorským filmom 1960 - 1980
Rampal Dzurenko, Viktória ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; ŠPAČEK, Radim (oponent)
Vo svojej magisterskej diplomovej práci sa sústredím na výskum v oblasti Indického nezávislého filmového hnutia, nazývaného ako "Indian Paralel Cinema", čo je zmes súčasného, experimentálneho a umeleckého (autorského) filmu. Sú to filmy produkované s veľmi nízkym rozpočtom. A sú v opozícii s takzavným mainstreamom v indickej kinematografii častokrát nazývanom ako "Bollywoodsky" či "Masala" film, ktoré sú známe svojím častým používaním hudby, piesní a melodramatických motívov.. No v 60. a v 70. rokoch prichádza práve indický nezávislý film, odlišný svojou experimentálnou formou filmovej narácie. Indický "Paralel Cinema" - nezávislý film je špecifický svojím serióznym obsahom, realizmom a naturalizom, ktorý odzrkadľuje sociálne a politické témy daného odbobia. Indický nezávislý film prezentuje výraznú zmenu smeru kinematografickej tvorby v porovnaní s tradičnou indickou kinematografiou.
Postwar Japanese photography from document to memory
Tryputen, Stanislav ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; GRYGAR, Štěpán (oponent)
Photography of Japan during the postwar period went through a radical transition from photo-realist approach which was focused on the study of national identity of the country to a more subjective approach of a new generation of photographers affected by the devastation of war. They have developed a new visual language and the themes of their photography were often highly personal in nature. The goal of this work is to analyze the influences on this change within the historical and social context of postwar Japan.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.