|
Obraz čečenské války v českém dokumentárním filmu
Chaloupka, Zdeněk ; Kratochvíl, Jaroslav (vedoucí práce) ; ŘEZNÍČEK, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá obrazem čečenského konfliktu v českém dokumentárním filmu devadesátých let a snaží se postihnout, v jakém prostředí tento obraz vznikal. Značná část práce je věnována společenskému a politickému kontextu tehdejší doby. Jedná se především o porevoluční vznik institucí, jako byly Člověk v tísni a agentura Epicentrum, které se významně podílely na mediální interpretaci celého konfliktu. Práce dále analyzuje televizní dokumentární filmy reflektující čečenskou válku z hlediska obsahu a vyznění. Závěrem se dostává k úvaze, do jaké míry bylo vyznění dokumentárních filmů ovlivněno ideovými postoji tvůrců a společenskou objednávkou. Cílem práce je zjistit, jaké faktory ovlivnily výslednou podobu filmů a na základě čeho bylo straněno jedné ze stran konfliktu.
|
|
Reflexe osobnosti a díla Franze Kafky v české kinematografii
Císařovská, Natálie ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; ADLER, Rudolf (oponent)
Ve své bakalářské práci mapuji, jak se čeští filmoví tvůrci zabývali dílem a osobností Franze Kafky. Tento autor byl do 60. let opomíjen a ignorován, a objevila ho až generace převážně autorů Nové Vlny. Téma Kafka odrážela stav politického ale i společenského klimatu. V 70. a 80. letech autor zcela zakázáný, objevoval se v amatérských či exilových filmech, v 90. letech se jím kinematografie mohla zase volně inspirovat.
|
| |