Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ztělesňovat Krista: Smysl a význam rituálu v 1. Korintským 12-14.
Bukovský, Jiří ; Roskovec, Jan (vedoucí práce) ; Tichý, Ladislav (oponent) ; Ryšková, Mireia (oponent)
Ztělesňovat Krista: Smysl a význam rituálu v - Tato práce hledá odpověď -14 prozrazuje o symbolickém světě a sociálních implikacích rituálu, o kterém se v něm mluví. Raně křesťanskou bohoslužbu chápe jako základě postupné - významu. Smyslem se míní komunikovaný obraz světa, významem pak vliv popisovaného dění účastníky a jejich komunitu. Jako smysl rituálu vystupují z tři obrazy Kristovo tělo s představa působí ve věřících. Tyto představy jsou v přehrávány, potvrzovány, ztělesňovány. Kromě předávání tohoto obrazu světa a s dění z - , který vytváří. Charismata představují dynamické dění, které není vázané základě analýzy pramenů pochopené jako řeč pronášená okamžiku naplnění Duchem. přitom zřejmě jednalo o modlitby, díkůvzdání a hymny. Praktikování těchto projevů Ducha pak otvíralo prostor, kde každý mohl vstoupit do některé z dění patřily. Po skončení tohoto dění častníci znovu začleňovali do sociálních struktur církevní komunity a vnějšího světa. Toto dění napomáhalo soudržnosti komunity, formování vztahů, utváření -14 tak nenabízí určitý "model" církve, ale spíše obraz komplexní události, kd popisované fenomény (zejména prorokování a glosolálie) přispívají k utváření pohledu na svět a formování křesťanské komunity.
Slovo o kříži: Význam motivu kříže v parenetickém kontextu 1. Kor 1,10 - 2,5
Tomeš, Jiří ; Roskovec, Jan (vedoucí práce) ; Pokorný, Petr (oponent)
Bakalářská práce "Slovo o kříži: Význam motivu kříže v parenetickém kontextu 1. K 1,10-2,5" se zabývá vymezeným textem Nového zákona, krátce pojednává také o jeho autorovi, o sboru, jenž je adresátem. V hlavní části věnované biblickému oddílu jde o vztah prvního oddílu, který nese název "Rozkol ve sboru" (kde jde o rozdělení ve sboru) se zbytkem textu, kde jde o kříž, který je bláznovstvím pro ty, kdo jdou do záhuby, ale moudrost a moc Boží pro vyvolené. Apoštol Pavel tuto tezi ukazuje na dvou příkladech, kterými jsou sbor samotný, ve kterém není mnoho urozených, mocných, moudrých, ale kteří jsou přesto vyvoleni, což je pro mnohé zahanbením. Druhým příkladem je vlastní vystoupení ve slabosti a bázni. Tak zvěstoval evangelium, aby Kristův kříž nepozbyl skrze moudrost slov smysl. Apoštol Pavel upozorňuje, že spoléhání se na člověka (významné osobnosti), jeho moudrost, osobnost a řečnické umění nemá smysl, protože jen skrze kříž, který je člověku bláznovstvím, lze stanout na cestě ke spáse. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.