Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh optimalizace traťového úseku Náměšť nad Oslavou – Vladislav v km 36,030 – 39,5
Jaroš, Petr ; Louma, Jaroslav (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Předmětem mé bakalářské práce je návrh optimalizace geometrických parametrů koleje, na vybraném traťovém úseku a zvýšení rychlosti na maximální možnou hodnotu. Dále navrhnout optimální skladbu železničního svršku a konstrukci pražcového podloží. Také se budu zabývat návrhem konstrukce u železničních přejezdů.
Opotřebení kolejnic v úsecích se směrovými oblouky malého poloměru
Schneider, Martin ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá ojetím kolejnic v obloucích malých poloměrů (R < 500 m) na celostátní koridorové trati v úseku mezi stanicemi Blansko a Svitavy . Řeší vliv podélného sklonu trati, směrových poměrů trati a skladby dopravy, zejména směru jízdy, na velikost bočního a svislého ojetí kolejnic. V práci je dále diskutován vliv kolejnicové oceli na výše zmíněné.
Moderní přístupy k projektování elektrických zařízení se zaměřením na železniční stavby
Forejtník, Jan ; Pěcha, Jiří (oponent) ; Bátora, Branislav (vedoucí práce)
Téma ,,Moderní přístupy k projektování elektrických zařízení se zaměřením na železniční stavby“ reaguje na rozhodnutí vlády České republiky o zavedení metody BIM pro státní nadlimitní zakázky od 1. ledna 2022. Metodu BIM vláda vyhodnotila jako účinný nástroj k digitalizaci stavebnictví. Diplomová práce řeší způsob projektování silnoproudých zařízení, technologií a rozvodů na železnici podle této nové metody. Práce shrnuje informace o aktuálním způsobu projektování, používaných silnoproudých elektrických zařízeních na železnici, blízké i vzdálené budoucnosti provozu železnice, organizaci správy a údržby řešených zařízení. Rozebírá princip metody BIM a základní softwarové řešení podporujících projekční činnost podle této nové metody. Podrobně je popsán také software Promis.e vydávaný firmou Bentley, který podporuje projektování elektrických zařízení liniových staveb právě podle této metody. Metoda BIM je prostředkem k naplnění podstaty Stavebnictví 4.0. Využívá k tomu jednotných datových formátů, společného datového prostředí, pracováváním negrafických informací. V rámci druhé části diplomové práce byla zpracována výkresová dokumentace pro ukázkový projekt silnoproudých rozvodů železniční stanice. Nejdříve byla tvořena pomocí softwaru AutoCAD. Následně ukázkový projekt demonstruje základní principy metody BIM pomocí softwaru Promis.e. Dále je tento projekt vyhodnocován, jsou porovnávány oba způsoby projektování. Je navržen postup zavádění metody BIM na projektování elektrických zařízení v konkrétní projekční firmě a jsou diskutovány další možné kroky v práci se softwarem Promis.e. Je popsán způsob vytváření a doplňování knihoven prvků. V závěru diplomové práce je konstatováno, že pro úspěšné zvládnutí projekční práce podle metody BIM je nutné mít zkušenosti s projekční prací v daném oboru, znát principy metody BIM, zvolit vhodné softwarové řešení, průběžně a důkladně spravovat tyto nástroje a proškolit personál. Za těchto podmínek bude možné plně využít potenciál metody BIM.
Nové možnosti využití druhotných surovin pro obnovu tělesa železničního spodku
Buřičová, Karolína ; Luňáček,, Martin (oponent) ; Drochytka, Rostislav (vedoucí práce)
Práce je věnována novým možnostem využití druhotných surovin a odpadu z kolejového lože s kombinací jak vhodných, tak nevhodných zemin. Cílem diplomové práce je vyvinout nový funkční vzorek vhodný pro obnovu tělesa železničního spodku na bázi druhotných surovin. Teoretická část řeší problematiku využití zemin a druhotných surovin jako podkladních vrstev železničních staveb, dále je zaměřena na možnosti úpravy či vylepšení zemin. Praktická část se zabývá analýzou a výběrem potencionálně vhodných surovin, návrhem nových surovinových směsí obsahující betonový recyklát, odpad z čištění autodomíchávače a odpad z čištění kolejového lože. Dále modifikací navržených směsí fluidním popílkem ze spalování biomasy pro dosažení vyšších pevností. Následně je provedeno jejich experimentální ověření a na základě výsledků je stanovena optimální receptura pro použití do tělesa železničního spodku. Výsledná optimální receptura dosahující základních požadovaných parametrů pro použití do aktivní zóny bez požadavku na mrazuvzdornost a ekologickou nezávadnost, je složena z 30% podílu F4–CS, 4 % portlandského směsného cementu CEM II-B/LL, 3 % vápenného hydrátu, 70 % betonového recyklátu a 10 % fluidního popílku ze spalování biomasy.
Stabilizace podkladních vrstev dopravních staveb pomocí druhotných surovin
Buřičová, Karolína ; Kulísek, Karel (oponent) ; Drochytka, Rostislav (vedoucí práce)
Práce se věnuje tématu využití druhotných surovin, které je v současné době aktuální. Cílem je navržení možného způsobu využití těchto surovin při stabilizaci podkladních vrstev dopravních staveb. Práce hodnotí parametry jednotlivých primárních i druhotných surovin a podává ucelený souhrn poznatků z oblasti stabilizace. Praktická část se věnuje návrhu optimální technologie provádění stabilizace, experimentálně ověřuje vhodnost použitých surovin a následně i navržených směsí.
Rekonstrukce železniční stanice Opatov
Živný, David ; Rotschein, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout rekonstrukci žst. Opatov včetně přilehlých částí mezistaničních úseků. V návrhu je třeba odstranit rychlostní omezení průjezdu stanicí a dosažení průběžné rychlosti 160 km/h alespoň pro rychlostní profily V150 a Vk. Další cíle jsou prodloužení kolejí ve stanici pro vlaky délky 740 m, zřízení nástupišť umožňující bezbariérový přístup a náhrada železničního přejezdu v km 234,997 mimoúrovňovým křížením. Součástí práce je obnova železničního svršku a spodku dle platných norem a předpisů, zřízení jeho odvodnění a výkaz výměr.
Opotřebení kolejnic v úsecích se směrovými oblouky malého poloměru
Schneider, Martin ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá ojetím kolejnic v obloucích malých poloměrů (R < 500 m) na celostátní koridorové trati v úseku mezi stanicemi Blansko a Svitavy . Řeší vliv podélného sklonu trati, směrových poměrů trati a skladby dopravy, zejména směru jízdy, na velikost bočního a svislého ojetí kolejnic. V práci je dále diskutován vliv kolejnicové oceli na výše zmíněné.
Nové možnosti využití druhotných surovin pro obnovu tělesa železničního spodku
Buřičová, Karolína ; Luňáček,, Martin (oponent) ; Drochytka, Rostislav (vedoucí práce)
Práce je věnována novým možnostem využití druhotných surovin a odpadu z kolejového lože s kombinací jak vhodných, tak nevhodných zemin. Cílem diplomové práce je vyvinout nový funkční vzorek vhodný pro obnovu tělesa železničního spodku na bázi druhotných surovin. Teoretická část řeší problematiku využití zemin a druhotných surovin jako podkladních vrstev železničních staveb, dále je zaměřena na možnosti úpravy či vylepšení zemin. Praktická část se zabývá analýzou a výběrem potencionálně vhodných surovin, návrhem nových surovinových směsí obsahující betonový recyklát, odpad z čištění autodomíchávače a odpad z čištění kolejového lože. Dále modifikací navržených směsí fluidním popílkem ze spalování biomasy pro dosažení vyšších pevností. Následně je provedeno jejich experimentální ověření a na základě výsledků je stanovena optimální receptura pro použití do tělesa železničního spodku. Výsledná optimální receptura dosahující základních požadovaných parametrů pro použití do aktivní zóny bez požadavku na mrazuvzdornost a ekologickou nezávadnost, je složena z 30% podílu F4–CS, 4 % portlandského směsného cementu CEM II-B/LL, 3 % vápenného hydrátu, 70 % betonového recyklátu a 10 % fluidního popílku ze spalování biomasy.
Stabilizace podkladních vrstev dopravních staveb pomocí druhotných surovin
Buřičová, Karolína ; Kulísek, Karel (oponent) ; Drochytka, Rostislav (vedoucí práce)
Práce se věnuje tématu využití druhotných surovin, které je v současné době aktuální. Cílem je navržení možného způsobu využití těchto surovin při stabilizaci podkladních vrstev dopravních staveb. Práce hodnotí parametry jednotlivých primárních i druhotných surovin a podává ucelený souhrn poznatků z oblasti stabilizace. Praktická část se věnuje návrhu optimální technologie provádění stabilizace, experimentálně ověřuje vhodnost použitých surovin a následně i navržených směsí.
Moderní přístupy k projektování elektrických zařízení se zaměřením na železniční stavby
Forejtník, Jan ; Pěcha, Jiří (oponent) ; Bátora, Branislav (vedoucí práce)
Téma ,,Moderní přístupy k projektování elektrických zařízení se zaměřením na železniční stavby“ reaguje na rozhodnutí vlády České republiky o zavedení metody BIM pro státní nadlimitní zakázky od 1. ledna 2022. Metodu BIM vláda vyhodnotila jako účinný nástroj k digitalizaci stavebnictví. Diplomová práce řeší způsob projektování silnoproudých zařízení, technologií a rozvodů na železnici podle této nové metody. Práce shrnuje informace o aktuálním způsobu projektování, používaných silnoproudých elektrických zařízeních na železnici, blízké i vzdálené budoucnosti provozu železnice, organizaci správy a údržby řešených zařízení. Rozebírá princip metody BIM a základní softwarové řešení podporujících projekční činnost podle této nové metody. Podrobně je popsán také software Promis.e vydávaný firmou Bentley, který podporuje projektování elektrických zařízení liniových staveb právě podle této metody. Metoda BIM je prostředkem k naplnění podstaty Stavebnictví 4.0. Využívá k tomu jednotných datových formátů, společného datového prostředí, pracováváním negrafických informací. V rámci druhé části diplomové práce byla zpracována výkresová dokumentace pro ukázkový projekt silnoproudých rozvodů železniční stanice. Nejdříve byla tvořena pomocí softwaru AutoCAD. Následně ukázkový projekt demonstruje základní principy metody BIM pomocí softwaru Promis.e. Dále je tento projekt vyhodnocován, jsou porovnávány oba způsoby projektování. Je navržen postup zavádění metody BIM na projektování elektrických zařízení v konkrétní projekční firmě a jsou diskutovány další možné kroky v práci se softwarem Promis.e. Je popsán způsob vytváření a doplňování knihoven prvků. V závěru diplomové práce je konstatováno, že pro úspěšné zvládnutí projekční práce podle metody BIM je nutné mít zkušenosti s projekční prací v daném oboru, znát principy metody BIM, zvolit vhodné softwarové řešení, průběžně a důkladně spravovat tyto nástroje a proškolit personál. Za těchto podmínek bude možné plně využít potenciál metody BIM.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.