Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Program Škola zad jako řešení MSD
Gilbertová, Sylva ; Malý, Stanislav
Jednou z nejpropracovanějších a účinných intervenčních programů v prevenci bolestí zad je Škola zad (dále jen ŠZ) ─ Back School. Stručně řečeno, ŠZ poskytuje uživateli programu (dále jen uživatel) základní teoretické a praktické dovednosti pro snížení bolesti zad a jejich prevenci – podstatný je tedy efekt výchovný, behaviorální s důrazem na změnu pohybových návyků. Vychází z předpokladu, že páteř je v pracovní i mimopracovní činnosti přetěžována a pomocí ŠZ se snažíme vysvětlit, jak k tomuto přetížení dochází a jak si můžeme v různých zátěžových situacích pomoci.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Možnosti ovlivnění bolesti ramenního kloubu pomocí fyzioterapeutických technik zaměřených na axiální systém. Podtitul: U pacientů se specifickou sportovní zátěží.
Jakovcová, Barbora ; Konopáčová, Eva (vedoucí práce) ; Heřmanová, Ivona (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Barbora Jakovcová Vedoucí práce: Ing. Eva Konopáčová Název bakalářské práce: Možnosti ovlivnění bolesti ramenního kloubu pomocí fyzioterapeutických technik zaměřených na axiální systém. U pacientů se specifickou sportovní zátěží. Abstrakt: Možnosti ovlivnění bolesti ramenního kloubu pomocí fyzioterapeutických technik zaměřených na axiální systém. Cílovou skupinou byli aktivní hráči volejbalu. Tři probandi s bolestí v oblasti ramenního kloubu se účastnili celkem pěti setkání, do kterých byly zařazeny čtyři terapie v průběhu 1 měsíce. Hlavním cílem bylo aktivně pracovat pouze s axiálním systémem bez zapojení ramenního kloubu, abychom zjistili, zdali se tyto dvě oblasti navzájem ovlivňují. Dalším cílem byla samotná eliminace bolesti. V teoretické části byla popsána anatomie a kineziologie pletence ramenního a axiální systému, dále biomechanika smečování, dysfunkce ramenního kloubu a fyzioterapeutické techniky zabývající se touto problematikou. Součástí praktické části jsou tři kazuistiky probandů. Výsledky jsou zhodnoceny na základě subjektivního hodnocení bolesti a na základě funkčních testů. Klíčová slova: kineziologie, biomechanika, dynamická neuromuskulární stabilizace, škola zad, volejbal
Škola zad pro návštěvníky posiloven
Líbalová, Kateřina ; Vacek, Jan (vedoucí práce) ; Mende, Karel (oponent)
V úvodních kapitolách práce pojednává o teoretických východiscích pro cvičení ve fitcentrech. Zabývá se anatomicko-fyziologickými základy cvičení a nervosvalovými dysbalancemi, které mohou vzniknout neadekvátní zátěží. V dalších kapitolách podává informace o základech sportovního tréninku, tréninku síly a modelové stavbě tréninkové jednotky. V závěrečných kapitolách jsou popsány vhodné postupy cvičení jednotlivých svalových partií i s chybami, kterých se cvičící často dopouštějí.
Škola zad u vertebrogenních pacientů
ZEISKOVÁ, Kateřina
Světové statistiky uvádí, že s bolestmi zad se setká až 80 % populace. Tyto problémy akcelerovala moderní doba, která díky technickému komfortu přinesla mnohým lidem zdravotní potíže plynoucí z nedostatku pohybu. Téma školy zad jsem si zvolila, protože pracuji jako fyzioterapeut, a lidé s bolestmi zad patří denně k mé profesi, zároveň se danou problematikou sama zabývám. V současném stavu dané problematiky jsem se zaměřila na nejdůležitější souvislosti týkající se školy zad. Nejprve jsem popsala páteř jako součást hybného systému. Dalším vodítkem bylo zapojení svalových skupin zad, hrudníku, břicha a pánve, tvořící svalový korzet. Pohybové stereotypy a jejich poruchy jsem popsala v jednotlivých souvislostech. Nedílnou součástí současného stavu je vznik bolesti, její příčina, diagnostika a léčba. V teoretické části jsem se věnovala obecným zásadám školy zad a jejímu významu při léčbě vertebrogenních pacientů. Cílem práce a výzkumu bylo zjistit, zda došlo ke změně pohybových stereotypů před a po terapii u pacientů s bolestmi v lumbosakrální oblasti páteře. Navrhnout u tří rozdílných profesí terapeutické řešení včetně režimových opatření. Hypotéza byla stanovena následující, zda dojde ke změně pohybových návyků u samotných klientů vlivem terapie, zahrnující také školu zad. Jako technika výzkumu byla použita sekundární analýza dat zdravotnické dokumentace, v kombinaci s přímým pozorováním samotných klientů a poslední formou výzkumu je dotazníkové šetření u pacientů s bolestí v lumbosakrální oblasti páteře. Jedná se o integrovaný výzkum s převládajícími technikami výzkumu kvantitativního. Základním souborem jsou klienti rehabilitační kliniky, kde pracuji a trpí bolestmi zad v lumbosakrální části páteře. Celkem prošlo terapií 100 klientů. Byl rozdán stejný počet dotazníků, návratnost byla stoprocentní. Dotazníkové šetření probíhalo od října 2007 do března 2008. Na zpracování dat jsem použila grafy a výsledky uvádím v procentech. Během terapie jsem si zvolila tři rozdílné profese {--} sekretářku, lesníka a studenta - sportovce a navrhla jsem jim terapeutické řešení bolesti zad, zahrnující také školu zad a režimová opatření jako prevenci bolesti. V souvislosti s cílem práce se stanovená hypotéza potvrdila. Mnou provedený výzkum předkládá rozbor jednotlivých pohybových stereotypů. Výsledky ukázaly, že došlo po terapii ke zlepšení pohybových návyků směrem k fyziologii. Pokud budou klienti dodržovat naučené stereotypy a pokračovat v léčebné rehabilitaci, dojde k ústupu bolestí zad. Doufám, že mnou zvolená terapie zahrnující školu zad nepomohla jen samotným klientům, ale byla přínosem pro celou rehabilitační kliniku. Práce bude nadále využita k pořádání semináře na daném pracovišti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.