Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí191 - 200dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Typy inscenačních přístupů pro potřeby edukace na 1. stupni základní školy
Fojtíková, Jitka ; Kasíková, Hana (oponent) ; Valenta, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá oblastí edukace divadelními prostředky. Kromě pohledu do historie divadla a výchovy v teoretické části je zaměřena na inscenační přístupy, které jsou blízké vnímání dětského diváka a pomáhají při pedagogické práci učitelům. Jejím cílem je najít možnosti koordinace působení mezi nabízeným inscenačním přístupem a jeho optimálním využitím dětskýmí diváky. Empirickou část tvoří psychologická, pedagogická a teatrologická východiska pro tvorbu a využití dětských divadelních představení. Empirická část obsahuje mé osobní zkušenosti s konkrétními typy inscenačních přístupů.
Techniky a hry pro ovlivňování koheze třídního kolektivu
Salvetová, Petra ; Valenta, Josef (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem se snažila upozornit na potřebu zařazení osobnostního a sociálního rozvoje žáků do školního vzdělávání. Je mnoho způsobů, jak osobnostní a sociální rozvoj žáků zařadit do kurikula. Ve své práci jsem se rozhodla popsat kohezní program, se kterým mám osobní zkušenost, a který je možnou alternativou zařazení aktivit, které umožňují osobnostní a sociální rozvoj žáků, do kurikula. Bude-Ii tato práce někomu inspirací pro vytvoření vlastního kohezního programu ve škole, budu ráda. Mým cílem bylo také v této souvislosti poukázat na potřebu dalšího odborného vzdělávání pedagogických pracovníků v osobnostně sociální oblasti.
Učební úlohy v učebnicích anglického jazyka
Dřímal, Daniel ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika učebních úloh v učebnicích anglického jazyka. Těžiště práce spočívá v analýze učebnic z hlediska výskytu didaktických úloh. Tyto úlohy rozvíjejí dvě základní oblasti - jazyk samotný (gramatika, slovní zásoba, výslovnost) a jazykové dovednosti (mluvení, poslech, čtení, psaní). Důraz je kladen na to, jaký typ úloh se v učebnicích angličtiny vyskytuje a co konkrétně jednotlivé úlohy rozvíjejí, v čem žáka obohacují a co konkrétně se jimi učí. Práce rozebírá nejprve konkrétní oblast teoreticky a poté se přesouvá k samotným učebním úlohám. V poměrně rozsáhlé teoretické části spočívá hlavní část této práce - teoretická část podává detailní popis dané problematiky. Výzkumná část práce spočívá v obsahové analýze některých vybraných učebnic anglického jazyka z hlediska výskytu učebních úloh. Zaměřuje se na míru zastoupení úloh zaměřených na jazyk a jazykové dovednosti. Výsledky této práce pomohou rozšířit povědomí o didaktickém obsahu učebnic angličtiny a přispět do diskuse o této problematice. Teoretická část zase může sloužit učitelům-praktikům k rozšíření jejich povědomí o výuce angličtiny, což může mít zásadní dopad na charakter výuky angličtiny v jejich třídách.
Prospektivní práce se seniory
Pekárek, Josef ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; VALENTA, Josef (oponent)
Hlavním záměrem mé práce je akční výzkum s využitím dramatické výchovy se seniory v Domově pro seniory. Přičemž otázkou není prevence nebo zpomalení nástupu patologických jevů spojených se stářím, nýbrž naopak pozitivní pohled na seniory a jejich celkovou socio-psychologickou osobnost jako zdroje seberozvoje a zkušenosti. Akční výzkum bude probíhat v 7 lekcích s dobrovolně přihlášenými jedinci přímo v Domově pro seniory v Rožmitále pod Třemšínem.
Využití metod dramatické výchovy v projektu Rande je hra
Soukupová, Kateřina ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; VALENTA, Josef (oponent)
Diplomová práce pojednává o přínosu a možnostech využití metod dramatické výchovy v rámci seznamovacích akcí. V teoretické části porovnává chování zvířat a lidí v procesu námluv, seznamuje stručně s historií seznamování, fenoménem "singles" a zabývá se dnešními možnostmi seznamování. Dále nahlíží do vzdělávání dospělých lidí ve spojitosti s dramatickou výchovou a do obecné roviny komunikace. Praktická část popisuje proces vzniku autorského projektu "Rande je hra" a představuje ukázku tří programů, které byly realizované jako seznamovací akce pro nezadané s využitím dramatických metod.
Rakša: Skauting a otázky boje za svobodu
Kolářová, Barbora ; VALENTA, Josef (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Bakalářská práce Rakša: Skauting a otázky boje za svobodu popisuje přípravu, průběh a zhodnocení výsledků stejnojmenného dramaticko-výchovného projektu, který byl realizován se dvěma skupinami skautů a skautek ve věku dvanáct až patnáct let převážně bez zkušenosti s dramatickou výchovou. Skupiny se lišily intenzitou přátelských vztahů. Jedna dlouhodobě existuje jako skautský oddíl. Druhá vznikla pouze pro potřeby projektu. Jako námět projektu jsem si zvolila životní příběh Dagmar Skálové, skautky a politické vězenkyně v době komunistického režimu, která byla později za své postoje a činy oceněna Řádem Tomáše Garrigua Masaryka. Tento námět jsem se pokusila zpracovat formou strukturovaného drama. Cílem této práce je skrze příběh otevřít téma boje za svobodu, učit se v rámci tématu posuzovat lidské jednání z různých úhlů pohledu a rozšířit povědomí účastníků o významu některých skautských ideálů. Práce se snaží hledat odpovědi na otázky, proč některé části projektu nefungovaly podle předpokladu.
Autenticita dětského jevištního projevu
Jurkasová, Jana ; VALENTA, Josef (vedoucí práce) ; ULRYCHOVÁ, Irina (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu autenticity jako cíli inscenačního procesu s dětmi a mládeží. V první části teoreticky popisuji, čím je inscenační tvorba s dětmi a mládeží specifická a které prvky mají vliv na scénickou autenticitu žáků. V druhé části začíná samotný výzkum, popis přípravy představení hraného žáky literárně-dramatického oboru a následného dotazování se diváků, hráčů a vybraných učitelek z oboru dramatické výchovy. Snažila jsem se zachytit moment, kdy jednající osoba před vámi vyjeví celou svou tvůrčí energii a téma prolíná všemi částmi práce. Hledám předpoklady a podmínky, které musím vytvořit k tomu, aby jevištní autenticita mohla nastat. Dívám se na ni z mnoha různých pohledů, které následně komparuji.
Využití DV v průřezových tématech na základní škole praktické
Laloušková, Kateřina ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; VALENTA, Josef (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o využití dramatické výchovy v průřezových tématech na základní škole praktické. Vzhledem ke specifikům cílové skupiny žáků se práce věnuje vymezení jednotlivých skupin postižených dětí, jejich zdravotním omezením, projevům a možnostem. Prostředí základní školy praktické je v mnoha ohledech odlišné od běžných základních škol, což výrazně modifikuje vzdělávání těchto dětí. Podrobnější náhled na problematiku žáků se zdravotním postižením přináší pochopení pro možnosti dramatické výchovy. Cílem této diplomové práce je ukázat, že i ve speciálním školství lze využívat metody dramatické výchovy ke vzdělávání žáků. Vycházím zde ze své praxe speciálního pedagoga a ze zkušeností s dramatickou výchovou u postižených jedinců. Součástí diplomové práce jsou tři projekty, které využívají dramatickou výchovu jako prostředek k pochopení daného problému. Projekty jsou propojeny také s výtvarnými a pracovními činnostmi, které jsou na základní škole praktické významně zastoupeny.
Dramatická výchova v speciálně pedagogic kém prostředí
Helemíková, Lenka ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; VALENTA, Josef (oponent)
Práce se zabývá možnostmi užití dramatické výchovy ve speciálně pedagogickém školství. Je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola se věnuje vymezení jednotlivých druhů a forem postižení, specifikuje nároky kladené na pedagoga ve speciálním školství i v oboru dramatické výchovy. Popisuje činitele, které ovlivňují reakce jedince na jeho postižení. Druhá kapitola vymezuje dramatickou výchovu v systému paradivadelních systémů, přibližuje i jiné systémy, které jsou v rámci speciálně pedagogického prostředí užívány. Třetí kapitola hledá možnosti aplikace dramatické výchovy do výchovného a vzdělávacího prostředí u různých skupin jedinců s postižením. Čtvrtá kapitola předkládá několik realizovaných projektů a hodin u jedinců s mentálním postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí191 - 200dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Valenta, J.
16 Valenta, Jakub
23 Valenta, Jan
19 Valenta, Jaroslav
7 Valenta, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.