Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudební život na Českolipsku po roce 1945
Bendová, Eliška ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Stříteská, Leona (oponent)
Autorský abstrakt Česká Lípa je okresním městem v Libereckém kraji. Vzhledem ke své vzdálenosti od německých a polských hranic zastávala již od středověku důležitou funkci dopravního uzlu. S tím souviselo i pronikání kulturních zvyklostí z okolních zemí, zejména vliv během staletí vzrůstající německé většiny obyvatel hrál významnou roli v dění ve městě i jeho okolí. Po první i druhé světové válce se snažili čeští starousedlíci i noví přistěhovalci obnovit nebo vybudovat zázemí pro společenský život. Přestože od druhé světové války drtivou většinu společenského dění ovlivňovala socialistická ideologie, zakládali tito obyvatelé spolky, pořádali soutěže či festivaly a mnohdy tak budovali tradice, které se zachovaly a z jejichž odkazu čerpají další generace českolipských obyvatel dodnes. Práce, kterou naši předci odvedli, a odkaz, který nám zanechali, jsou z hlediska kulturního dědictví nesmírně cenné. Vzhledem k limitovanému rozsahu a studijnímu zaměření autorky představuje tato diplomová práce zejména hudební ústavy a sborová tělesa na Českolipsku. Množství dochovaných materiálů zároveň neumožňuje obsáhnout veškerou hudební činnost a zmínit všechna hudební tělesa ani osobnosti a události s nimi spojené. Je třeba připomenout, že některé dokumenty mají stále jejich původci, patří do nezpracovaných archivních...
Sborové tradice a současnost v Ústí nad Orlicí
Barvínková, Lenka ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za úkol zmapovat historii sborového zpěvu v Ústí nad Orlicí a postihnout její vliv na současné hudební dění ve městě. Objasňuje roli pěveckých sborů v kulturních dějinách Ústí nad Orlicí a předkládá souhrn pěveckých sborů a vokálních skupin působících v tomto městě v minulosti i v dnešní době.
Současné chrámové sbory v Praze
Vitteková, Lucia ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Bakalářská práce s názvem Současné chrámové sbory v Praze se zabývá charakteristikou a popisem deseti pěveckých smíšených sborů, které aktivně působí při významných chrámech v Praze. Obsah kapitol je zaměřen na historii sborů, jejich působiště, organizační strukturu, repertoár, vydaná CD, atmosféru a spolupráci uvnitř sborů i ve farnostech. Zdrojem informací jsou rozhovory se sbormistry, dotazníkové šetření se členy sboru a jiné dostupné materiály. Výstupem této práce je sumarizace a porovnání získaných informací.
Sborová tvorba Jana Bernátka
Glaserová, Iva ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Práce pojednává o osobnosti a skladatelské činnosti současného českého skladatele Jana Bernátka. V základních bodech je představen život skladatele a jeho profesní dráha, značná část práce je věnována kompozicím autora se zaměřením na díla určená pro pěvecká tělesa. Z kompletního seznamu všech sborových skladeb autora byla vybrána zásadní díla, která jsou představena v hlubším rozsahu. Nejvíce prostoru je věnováno duchovní skladbě Missa brevis a folklornímu cyklu Mezi dvěma vinohrady. Hudební rozbory těchto kompozic obsahují kompletní textovou předlohu a jsou doplněny notovými ukázkami. Součástí práce jsou také partitury uvedených dvou děl. Na základě podrobných analýz patnácti děl jsme se pokusili vystihnout charakteristické rysy Bernátkovy tvorby a specifikovat jeho skladebné techniky. Samostatná kapitola je také věnována jeho skladatelským úspěchům a oceněním.
Bambini di Praga
Jindřich, Lukáš ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Résumé V diplomové práci na téma "Bambini di Praga" podává autor ucelené informace o dětském pěveckém sboru s dlouholetou tradicí. Detailně mapuje historii sboru od jeho úplných začátků, tzn. od roku 1940 až do současnosti. Představuje zakladatele sboru i sbormistry, kteří se sborem dnes pracují. Popisuje také činnost Školy sborového zpěvu při Bambini di Praga, která byla po sametové revoluci první soukromou školou tohoto typu v Československu. V dalších kapitolách se autor zaměřuje na sborové prostředí, na vztahy uvnitř pěveckého kolektivu i na to, jaký vliv má sborové prostředí na své členy. Vychází přitom i ze své vlastní zkušenosti, kterou získal ve sboru Bambini di Praga. V závěru práce se autor zamýšlí nad smyslem dětských pěveckých sborů ve 21. století. Obohacením diplomové práce jsou rozhovory s hudebními skladateli, kteří pro sbor komponovali, a dále osobní vzpomínky Blanky Kulínské, která je sbormistrem sboru a jedním z jeho zakladatelů. V příloze autor uvádí soupis veškerého repertoáru, který sbor od začátku své existence provedl, dále soupis celé diskografie a také všech zahraničních zájezdů, které doposud absolvoval.
Zrození barokní kantáty
Konvalinková, Anna ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Autorský abstrakt Diplomová práce se zabývá vznikem barokní kantáty na území severního a středního Německa. Představuje hudební formy, které zapříčinily vznik kantáty a významně tak ovlivnily její podobu, která vykrystalizovala v období pozdního baroka. Obraz německé hudby raného baroka doplňují medailonky tří stěžejních skladatelů, na jejichž vybrané tvorbě je doložen postupný zrod nové hudební formy - německé barokní kantáty. Druhá část práce je věnována analýze reprezentativního díla Dietricha Buxtehudeho Membra Jesu nostri, které představuje vrcholnou podobu této formy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 VALÁŠEK, Michal
1 Valášek, M.
15 Valášek, Martin
1 Valášek, Matouš
4 Valášek, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.