Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie pro hodnocení výše škody na vozidle po nehodě běžným řidičem
Benda, Aleš ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá odhadem škody na osobním vozidle při autonehodě bez zranění. Podstatnou část diplomové práce je sociologický průzkum, postup při dopravní nehodě, analýza vozového parku a výstupy z programu Audatex. Výsledkem diplomové práce je brožura Jak správně zvládnout dopravní nehodu s podrobným popisem jak odhadnout vzniklou škodu při dopravní autonehodě.
Technická přijatelnost výpovědí svědků a účastníků dopravních nehod
Nosek, Jakub ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o problematice technické přijatelnosti výpovědí svědků dopravních nehod především z pohledu vnímání prostoru a času a z hlediska časového vývoje změn obsahu výpovědí. Problematika je řešena nejprve po teoretické stránce, získané poznatky jsou následně použity u několika skutečných dopravních nehod. U každé dopravní nehody bylo vybráno několik otázek důležitých pro řešení jejího průběhu a ve výpovědích svědků a účastníků byly nalezeny odpovědi na tyto otázky. U odpovědí byla sledována jejich technická přijatelnost a vývoj v čase, následně bylo provedeno hodnocení technické přijatelnosti každé odpovědi a bodové hodnocení shody s předchozí odpovědí. Díky tomu mohla být u každého svědka i každé dopravní nehody určena míra technické nepřijatelnosti odpovědí a míra změny v čase.
Defenzivní jízda
Zapletalová, Kateřina ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje problematice vzdělávání řidičů a praxi bezpečné a naopak nebezpečné až agresivní jízdy. Cílem práce je zmapovat problematiku bezpečné a defenzivní jízdy a nadefinovat tak zásady defenzivní jízdy. První část práce se zabývá teorií defenzivní jízdy, která je rozebrána jak z psychologického, tak právního hlediska. Další část práce se zabývá bezpečností silničního provozu, která je popsána v rámci přímých a nepřímých ukazatelích bezpečnosti silničního provozu. Empirická část práce pak podrobně rozebírá konkrétní situace v silničním provozu, které vedou k dopravním nehodám. Tato analýza je provedena na základě podkladů k reálným dopravním nehodám. Z konkrétních situací dopravních nehod jsou pak nadefinovány zásady defenzivní jízdy.
Vyhodnocení doplňkové výbavy karoserií vozidel z pohledu legislativy
Knebl, Vladimír ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech doplňkové výbavy karoserií vozidel. Obsahem je teoretická a praktická část. Teoretická část je zaměřena na objasnění základních pojmů dané problematiky včetně legislativních předpisů a zákonů. Praktická část se zabývá konkrétními příklady v oblasti úprav karoserií, které jsou následně zkoumány z pohledu legislativy a je objasněna jejich případná montáž a podmínky užití.
Jízdní dynamika motocyklů
Šplíchal, David ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce s názvem Jízdní dynamika motocyklů zachycuje vznik a vývoj motocyklů, popis druhů motocyklů, konstrukční prvky a techniku správné jízdy na motocyklu. Cílem této práce je připravit, provést a vyhodnotit experimenty zaměřené na měření brzdného zpomalení a příčného přemístění motocyklů. Před samostatným zpracováváním naměřených dat je navržena teoretická metodika pro měření příčného přemístění a brzdného zpomalení. K tomu je zapotřebí množství motocyklů, zkušených jezdců, dvou kamer, měřicího přístroje a přesně rozměřených čar. Poté je provedeno a následně vyhodnoceno měření příčného přemístění a brzdného zpomalení. K výstupům této práce patří krom videí také přehled hodnot příčného zrychlení, časy příčného přemístění, nebo výstupní hodnoty podélného zpomalení dosahované při brzdění motocyklů.
Analýza doby příčného přemístění motocyklů
Friedel, Daniel ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Analýza doby příčného přemístění motocyklů zachycuje vznik a vývoj motocyklů, popis jejich typů, konstrukčních prvků a techniku správné jízdy na motocyklu. Hlavním cílem této práce však je zorganizovat a provést měření příčného přemístění a brzdného zpomalení motocyklů. Tyto hodnoty poslouží pro práci soudních znalců. Před samotným zpracováním je navržena metodika pro měření příčného přemístění motocyklů pomocí dvou kamer a dlouhých přesně odměřených čar. Poté je provedeno a vyhodnoceno samotné měření příčného přemístění a brzdného zpomalení. Mezi výstupy této práce tak patří stanovení hodnoty příčného zrychlení, potřebné pro výpočet nejkratší doby příčného přemístění motocyklů a soubor 96 zpracovaných videí průběhů měření pro názornou ukázku všech fází příčného přemístění při jízdě na motocyklu.
Analýza běhu hnacího ústrojí vozidla po úniku provozních kapalin
Paťha, Vladimír ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší problematiku poškození hnacích ústrojí automobilu v důsledku úniku provozní náplně. Cílem bylo objasnit závažnost poškození, případně doby, za kterou dochází k poruše. V teoretické části byla popsána problematika mazání a chlazení včetně následků za neoptimálních provozních podmínek. Vyhodnocení probíhalo na základě provedených experimentů a porovnáním s již dříve publikovanými testy. Současně byla popsána místa, kde nejčastěji dochází k poškození. Na závěr jsou formulována doporučení snižující případný rozsah poškození.
Interpretace výsledků technické analýzy nehody na křižovatce ve vztahu k právním rozhodnutím
Běloušková, Kristina ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Interpretace výsledků technické analýzy nehody na křižovatce ve vztahu k právním rozhodnutím se zabývá interpretací právních rozhodnutí k nehodám s nedáním přednosti v jízdě. Hlavním cílem této práce je najítí zaužívané hranice pro posuzování zavinění u srovnatelných nehodových situací. Před samotnou analýzou 230 soudních rozhodnutí je provedeno měření na odhad vzdálenosti a rychlosti, neboť to úzce souvisí s předností v jízdě. V rámci teoretické části práce je charakterizovaná přednost v jízdě, postavení znalce v trestním řízení, silniční předpisy, sankce a faktory, které nás během řízení ovlivňují. Analytická část čerpá z 230 soudních rozhodnutí a 5 znaleckých posudků poskytnutých Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Závěr analytické části je najití zaužívané hranice pro posuzování zavinění u srovnatelných nehodových situací.
Využití diagnostické sady VAG-COM PROFI v soudním inženýrství
Wertheim, Adolf ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi využití diagnostické sady VAG-COM PROFI v soudním inženýrství. Po vymezení teoretických souvislostí, v rámci možnosti zjišťování technického stavu vozidla, předkládá aplikace diagnostických postupů provedených předmětnou sadou. Z hlediska možnosti zjišťování jízdních parametrů prezentuje možnosti měření zrychlení vozidla a odhadu výkonu motoru. Součástí jednotlivých měření je uvedení metodiky a interpretace výsledků.
Hodnocení technické úrovně vozidel značky FORD pro účely oceňování
Valešová, Jaroslava ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Kledus, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou současné produkce vozidel značky FORD a také analýzou z hlediska vývoje jejich technické úrovně. Bylo vytvořeno parametrické porovnání současně vyráběných vozidel na trhu. Pro nejběžnější modely Fiesta, Focus a Mondeo je porovnána změna technické úrovně za období posledních 10 let. Na základě těchto vyhodnocení byl vytvořen podklad pro stanovení koeficientu technické úrovně. A dále je provedeno posouzení změny směnné hodnoty pro nejběžnější modely za období 10 let a jejich porovnání s příslušnými amortizačními stupnicemi v souladu s metodikou Znaleckého standartu číslo I/2015 a to tak, aby byly důsledně zohledněny změny technické úrovně pro starší modely.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.