Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 210 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
SMV-2023-12: Konstrukce a depozice interferenčních filtrů - laserových brýlí
Pokorný, Pavel ; Oulehla, Jindřich
Konstrukce systému optických interferenčních vrstev splňujícího zadané spektrální vlastnosti a následné ověření teoretických úvah depozicí vzorků metodou napařování elektronovým svazkem.
SMV-2023-10: Konstrukce, vývoj a depozice interferenčních filtrů, antireflexních vrstev a zrcadel
Pokorný, Pavel ; Oulehla, Jindřich
Studium spektrálních vlastností systémů interferenčních tenkých vrstev a výzkum a modelování možností realizace optických vrstev pro komponenty optických přístrojů splňujících zadané spektrální vlastnosti a následné ověření teoretických úvah depozicí vzorků metodou napařování elektronovým svazkem a ověření reprodukovatelnosti. Konkrétně se jedná o širokopásmové antireflexní vrstvy, širokopásmová zrcadla a různé typy dichroických filtrů.
SMV-2023-09: Konstrukce, vývoj a depozice optických tenkovrstvých soustav
Pokorný, Pavel ; Oulehla, Jindřich
Výzkum a modelování možností realizace optických filtrů splňujících zadané spektrální vlastnosti a následné ověření teoretických úvah depozicí vzorků metodou napařování elektronovým svazkem a ověření reprodukovatelnosti. Konkrétně se jedná o LowPass-, HighPass- a BandPass-filtry, dichroická zrcadla, filtry korigující spektrální průběh propustnosti, antireflexní vrstvy, děliče apod. pro různé úhly dopadu světla.
SMV-2023-13: Konstrukce a depozice interferenčního filtru - průzor
Pokorný, Pavel ; Oulehla, Jindřich
Konstrukce systému optických interferenčních vrstev splňujícího zadané spektrální vlastnosti a následné ověření teoretických úvah depozicí vzorků metodou napařování elektronovým svazkem.
SMV-2023-11: Konstrukce a depozice interferenčního filtru - antireflexní vrstva
Pokorný, Pavel ; Oulehla, Jindřich
Konstrukce systému optických interferenčních vrstev splňujícího zadané spektrální vlastnosti a následné ověření teoretických úvah depozicí vzorků metodou napařování elektronovým svazkem.
Pohon sériovým zapojením rotačních hydromotorů
Pokorný, Pavel ; Knoflíček, Radek (oponent) ; Omes, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou velkokapacitní manipulace s velkými výkovky za pomoci kovacího manipulátoru. Popisuje současné techniky řešení, jejich charakteristiky, výhody a nevýhody. Na základě analýzy těchto technik práce představuje návrh zapojení hydraulického obvodu pro pohon pojezdových cévových kol kovacího manipulátoru QKK 100 firmy ŽĎAS a.s. se zaměřením na jednoduchost, bezporuchový provoz, efektivnost, ekonomičnost, změnu rychlosti a kroutícího momentu a možnosti modifikací dle aktuálního zatížení.
Měření průtoku pomocí diluční metody
Pokorný, Pavel ; Jiřík, Radovan (oponent) ; Harabiš, Vratislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na sestrojení programu v prostředí LabVIEW, který by dokázal měřit data pH sondou Vernier připojenou přes rozhraní LabPro, a dále tato naměřená data dokázal proložit fyzikálním modelem diluční křivky pro získání informací o modelu. Dále jsou zde popsány nezbytné požadavky na přípravek, ve kterém by bylo možné měřit diluční křivky, princip jeho sestrojení a využití v praxi spolu s výše zmíněným programem pro sestrojení laboratorní úlohy.
Měření parametrů pneumatik
Pokorný, Pavel ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Pneumatika zajišťuje přenos sil mezi koly automobilu a vozovkou a působí také jako primární odpružení vozidla. Její konstrukce, vlastnosti a stav výrazně ovlivňují jízdní vlastnosti vozidla a tudíž i bezpečnost posádky. Ve sportovním odvětví je pneumatika klíčovou součástí automobilu a pro dosažení nejlepších výsledků je potřeba bezezbytkového využití jejího potenciálu. Cílem této práce je návrh a konstrukce zařízení pro měření parametrů pneumatik a jejich vzájemných závislostí. Dalším úkolem je navrhnout měřicí systém pro sledování tlaku a teploty uvnitř analyzované pneumatiky. Za použití těchto zařízení je provedeno několik měření skutečných pneumatik a následné vyhodnocení získaných výsledků. Výstupem práce je přehled konstrukčních detailů, přehled vybraných parametrů pneumatik, návrh a výkresová dokumentace víceúčelového měřicího zařízení a výsledky mnou provedených měření.
Odhad zbytkové životnosti železničního dvojkolí
Pokorný, Pavel ; Zouhar, Michal (oponent) ; Náhlík, Luboš (vedoucí práce)
První část této práce je věnována problematice vysokocyklové únavy materiálu a zejména problematice rostoucí trhliny za použití lineární elastické lomové mechaniky. Velká část této práce je zaměřená na koncepci součinitele intenzity napětí. Tato koncepce je v dnešní době jednou z nejpoužívanějších koncepcí pro popis tělesa s trhlinou. První část je zakončena teoretickými přístupy pro stanovení zbytkové únavové životnosti tělesa s trhlinou. Druhá část je zaměřena na určení zbytkové únavové životnosti zadaného železničního dvojkolí. Na daném železničním dvojkolí je předpokládán defekt typu trhlina. Cílem práce je odhadnout, jak dlouho bude trvat, než trhlina naroste z iniciační velikosti na kritickou délku a dojde k lomu železničního dvojkolí. Poslední část této práce je věnována vlivu pořadí zátěžných cyklů na rychlost růstu trhliny.
Zbytková únavová životnost železničních náprav
Pokorný, Pavel ; Fajkoš,, Rostislav (oponent) ; Materna, Aleš (oponent) ; Náhlík, Luboš (vedoucí práce)
Předložená dizertační práce se zabývá metodikou pro stanovení zbytkové únavové životnosti železničních náprav na základě tzv. damage tolerance přístupu. Tento přístup akceptuje potenciální možnost výskytu defektu (trhliny), který může vést k únavovému porušení celé nápravy. Chování uvažované trhliny je popsáno pomocí lineárně elastické lomové mechaniky. Při užití tohoto popisu vstupuje do stanovení zbytkové únavové životnosti železničních náprav celá řada parametrů, které více či méně ovlivňují vypočtenou životnost a jejich vliv je třeba kvantifikovat. V první části dizertační práce je popsán současný stav poznání v oblasti únavového poškozování železničních náprav. Tato část se věnuje již zkoumaným parametrům, které ovlivňují chování únavových trhlin v materiálech pro železniční nápravy. V další části práce je popsána metodika pro určení zbytkové únavové životnosti vlakových náprav, která byla v nedávné minulosti vyvinuta na Ústavu fyziky materiálu AV ČR. Hlavním cílem předložené dizertační práce bylo tuto metodiku dále rozvíjet za cílem přesnějšího stanovení zbytkové únavové životnosti. Součástí studie je stanovení vlivu jednotlivých vstupních parametrů (např. vliv prahové hodnoty, zátěžného spektra, retardačních efektů, zbytkových napětí, geometrie, materiálu nápravy atd.) na zbytkovou únavovou životnost zkoumaných náprav. Získané výsledky poslouží nejen k přesnějším odhadům zbytkové únavové životnosti vlakových náprav, ale mají přesah i do obecné roviny, kde metodika může být užita pro i jiné cyklicky namáhané strojní součásti. Výsledky dizertační práce také mohou posloužit jako obecný podklad pro stanovení četnosti pravidelných inspekčních kontrol pro únavově namáhané strojní součásti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 210 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
68 POKORNÝ, Pavel
5 Pokorný, P.
8 Pokorný, Patrik
46 Pokorný, Petr
2 Pokorný, Petr,
3 Pokorný, Prokop
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.