Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Apologie klouzavého pohybu. Filosofická interpretace románu Hermanna Hesseho Stepní vlk
Petříčková, Taťána ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Kouba, Petr (oponent) ; Stašková, Alice (oponent)
Jádrem práce je filosofická interpretace románu H. Hesseho Stepní vlk, avšak jako celek je tato práce pokusem o rozvinutí širšího kontextu literárního díla. Proto je její konstitutivní součástí tematizace hry jako filosofického problému (včetně problematiky rozumění světu i sobě ve smyslu pochopení pravidel hry), tematizace umělecké tvorby ve vztahu k mimésis a zejména předvedení takové interpretační praxe, jež není komentářem, ani překladem obsahu a spočívá spíše v rozvinutí pohybu amplifikace. První část práce tvoří filosofická analýza pojmu hry s ohledem na její základní charakteristiky, aspekty, formy (zejména pak na krajní podobu hry karneval) a na specifika herního pohybu ve smyslu ,sklouznutí po skutečnosti'. Druhá část pak rozvíjí interpretační možnosti Hesseho Stepního vlka, přičemž sleduje ,optikou herního pohybu' jednotlivé momenty tohoto díla s ohledem na jeho chronologii. Hlavním chronotopem románu je bytí na pomezí, na prahu, v čase svátečnosti čase karnevalu, jenž odkazuje k otevřenosti jako ,nepodmíněné pohostinnosti' jinakosti světa. Širší interpretační souvislosti pak dovolují uvažovat např. o motivech klouzavého pohybu, o heterotopii zrcadla v ,magickém divadle', o znepokojivé zkušenosti cizího v podobě smíchu, o emoci jako vztaženosti ke světu a o transcendenci ,já' ve hře obrazů...
Předmětnost a procesualita hry
Skořepová, Kateřina ; Chavalka, Jakub (vedoucí práce) ; Petříčková, Taťána (oponent)
Kateřina Skořepová Předmětnost a procesualita hry, Praha 2018 ANOTACE Představa hry jako omezeného časoprostoru využívaného převážně jako náplň volného času, zábavy nebo účelového nástroje se ukazuje být velmi omezená. Z takto pojatého střípku obsáhlého fenoménu hry a hraní nelze porozumět, co vše nám hravost může přinést. Odlišení předmětnosti hry a procesu hraní (si) ukazuje obecný pojem hry v novém, tajemnějším pohledu. Odklon od obecně přijatého výkladu co je hra a co hraní, znamená vnoření se do pojetí hravosti jako principu, který řečtí i novověcí filosofové přirovnávali k principu bytí. Novým pohledem na hru můžeme změnit vnímání hodnot světského života a proměnit způsob vnímání vlastní bytnosti. KLÍČOVÁ SLOVA hra, hraní (si), procesualita, paidia, svět, bytí

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.