Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení efektu různých typů chůze na posturální stabilitu u zdravých seniorů - literární rešerše
Novotová, Klára ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Pánek, David (oponent)
Název: Hodnocení efektu různých typů chůze na posturální stabilitu u zdravých seniorů - literární rešerše. Cíl: Cílem práce je na základě analýzy dostupných literárních zdrojů v souladu s výběrovými kritérii zhodnotit efekt různých způsobů chůze na celkovou posturální stabilitu u zdravých seniorů. Všechny studie zpracované v této diplomové práci využívají jako nástroj pro hodnocení a objektivizování svých výsledků snímání posturální stability probandů měřícími plošinami. Tato práce usiluje o zhodnocení, do jaké míry lze u starších jedinců terapeuticky využít chůzi jako prostředek ke zlepšení celkové posturální stability, případně jako nástroj prevence pádů. Práce má také za cíl určit, který typ chůze se v dané problematice jeví jako nejefektivnější. Rovněž se snaží nastínit, jaké je optimální dávkovaní prosté chůze ke zlepšení rovnováhy u seniorů. Metoda: Diplomová práce je zpracována formou literární rešerše. Literární zdroje práce byly vyhledávané v databázích PubMed, MEDLINE, PEDro, Web of Science, EBSCOhost a Scopus. První část práce obsahuje teoretický úvod do problematiky stáří a změn chůze s ním spojenými. Druhá část práce má deskriptivně - analytickou povahu a obsahuje analýzu jednotlivých studií, ze kterých každá zkoumá využití jiného druhu chůze s cílem zlepšit posturální stabilitu u...
Jak učitelé ZŠ vnímají děti se SPU
NOVOTOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce nese název "Jak učitelé ZŠ vnímají děti se SPU". Její obsah je členěn na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je posléze dělena do tří základních kapitol. První oddíl představuje problematiku specifických poruch učení (SPU), tedy definici, členění, etiologii a diagnostiku. V následující části je pojednáváno o žákovi s vývojovou poruchou učení. Tato kapitola se věnuje dítěti se SPU ve školním prostředí. Zahrnuje možnosti úpravy vzdělávání dítěte s vývojovou poruchou učení, jeho hodnocení a nápravu. Není zde opominut ani sociální a emocionální dopad těchto obtíží na dítě. Poslední a nejvýznamnější kapitola teoretické části je nazvána "Vnímání dětí se specifickými poruchami učení učiteli na 1. stupni ZŠ". Zde jsou rozepsané jednotlivé aspekty, které mohou ovlivňovat pedagogy a jejich percepci dětí se SPU. Druhou polovinou bakalářské práce je část praktická, tedy výzkumné šetření. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak vnímají učitelé 1. stupně ZŠ děti se specifickou poruchou učení. Konkrétněji je tento výzkum zaměřen na rozdíl percepce dětí s vývojovou poruchou učení mezi učiteli a studenty. Zabývá se i rozdíly ve vnímání role pedagoga pro tyto děti mezi muži a ženami. Celý výzkum byl vykonán kvalitativně.

Viz též: podobná jména autorů
1 NOVOTOVÁ, Kristýna
1 Novotová, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.