Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 200 záznamů.  začátekpředchozí94 - 103dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Občanská angažovanost žen v období disentu s přesahem na další generaci
Dohnalová, Tereza ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Tématem této diplomové práce je občanská angažovanost v období disentu, tedy v období 70. - 90. let 20. století, s důrazem na ženskou roli v něm a následný přesah na další generaci. Objekty mého zkoumání jsou potomci disidentů a bojovníků proti režimu. Cílem práce je zjistit, zda mělo na tyto potomky nějaký vliv vyrůstání v aktivistické rodině, zda to tak sami vnímají a také to, zda se v současné době nějak angažují. V teoretické části jsou představeny různé pohledy na občanskou angažovanost, svět disentu a roli žen v něm, dále představuji teoretický koncept hodnot a postojů a jak se přenášejí z generace na generaci. Empirická část představuje výsledky výzkumu a zjištění, které byly získání kvalitativní výzkumnou metodou, konkrétně formou rozhovorů s respondenty. V závěru práce jsou výsledky shrnuty a konstatováno dosažení cíle.
Faktory přispívající k fungování sociální inkluze na školách
Jandová, Helena ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Práce se zabývá faktory, které přispívají k fungování sociální inkluze ve vzdělávání. Výzkum je zaměřen na jednu ze základních škol, která byla vybrána podle předem stanovených kritérií. V teoretické části došlo k vymezení nejdůležitějších pojmů, které se váží k sociální inkluzi ve školách s ohledem na výzkumné otázky. Mezi důležité faktory, na něž se zaměřuji, je kultura školy, do níž řadím prostředí školy, normy a hodnoty školy, formy komunikace a spolupráce s partnery školy, mezi něž patří zejména rodiče. Dále se orientuji na to, jakým způsobem škola nastoluje vztahy s organizacemi občanského sektoru, které se inkluzivním vzděláváním zabývají. Vzhledem k cílům práce byla zvolena kvalitativní strategie. Výzkumný vzorek byl sestaven z třech typů aktérů, kteří se k vybrané škole nějak vztahovali. Sběr dat probíhal formou hloubkových rozhovorů s aktéry vybranými převážně metodou sněhové koule. Každou ze skupin jsem poté zvlášť analyzovala a vytvořila nejdůležitější kategorie. V závěrečné práci jsou srovnávány nejpodstatnější zjištění z analýzy dat a vyvozeny závěry, které se váží k výzkumným otázkám. Klíčová slova: sociální inkluze ve vzdělávání, znevýhodněné děti, kultura školy, organizace občanské společnosti, spolupráce, partnerství, komunikace
Spolupráce Policie ČR a organizací občanského sektoru v prevenci a řešení domácího násilí
Titzová, Radka ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Hrabětová, Jaroslava (oponent)
Domácí násilí představuje celospolečenský problém, který je třeba řešit na všech možných úrovních. Do prevence a následného řešení této problematiky se tak v současnosti zapojuje celá řada aktérů, mezi něž patří i bezpečnostní složka státu, tedy Policie České republiky a také organizace občanského sektoru. V praxi se však stále častěji ukazuje, že právě v rámci sledované problematiky se práce policistů a pracovníků OOS velmi často propojuje, což mnohdy vyžaduje určitou míru spolupráce mezi těmito dvěma, v mnoha směrech odlišnými, aktéry. Tato diplomová práce tedy již pracuje s předpokladem, že mezi sledovanými aktéry již určitá míra spolupráce funguje. Hlavním cílem práce, je však zjistit, jaká je podoba této spolupráce. Jedinečnost výzkumu, který vychází z polostrukturovaných rozhovorů pak spočívá zejména v tom, že jsou v něm zahrnuty pohledy obou stran, tedy jak zástupců policie ČR, tak pracovníků organizací občanského sektoru, zabývajících se problematikou domácího násilí. Klíčová slova Domácí násilí, spolupráce, organizace občanského sektoru, Policie ČR, vztahy, občanský sektor, státní sektor, účinnost.
Občanská angažovanost rodičů v oblasti inkluzivního vzdělávání
Míčková, Lenka ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (oponent)
Tato práce se věnuje občanské angažovanosti rodičů, a to zejména v oblasti týkající se inkluze ve vzdělávání. Ve své práci se budu zabývat občanskou angažovaností rodičů v inkluzivním vzdělávání a pokusím se zjistit, jakými způsoby se rodiče angažují ve vzdělávání. Budu se zde věnovat také teoretickým pojmům, které s mou prací souvisí, jako například inkluze, či občanská angažovanost. Svou práci zaměřím především na alianci "rodiče za inkluzi", kterou vytvořili rodiče s cílem podpořit své a další děti i jejich rodiče v běžných školách. Aliancí se budu zabývat jak z teoretické, tak z praktické stránky. Praktická část mé práce je kvalitativní, a jako metodu jsem zvolila rozhovory se členy aliance. Zjistila jsem, jakými způsoby se rodiče angažují, a odpověděla jsem na všechny své výzkumné otázky. Klíčová slova: občanská angažovanost, vzdělávání, rodiče, inkluze, speciální vzdělávací potřeby
Vliv multikulturalismu na organizace občanské společnosti
Michalíková, Lenka ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Navrátil, Jiří (oponent)
Diplomová práce zjišťuje, jak nestátní neziskové organizace zabývající se migranty (NNO) do jeho používání. Do práce byla zahrnuta rovněž perspektiva zástupců státní správy, kteří by dle teorie vzájemné závislosti mohli mít významný vliv na vnímání a používání výrazu multikulturalismus ze strany NNO. Dále se práce věnuje hodnocení spolupráce mezi NNO a v němž navazuje na vybrané diplomové práce z Katedry studií občanské společnosti. Během sběru dat vypukla tzv. uprchlická krize, jejíž možný efekt na zkoumanou problematiku je také součástí práce. Stěžejní část práce tvoří kvalitativní výzkum, který byl den metodou polostrukturovaných rozhovorů a byl doplněn obsahovou analýzou dokumentů NNO a státní správy.
Práce s multikulturními tématy v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež
Vladyková, Barbora ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
V kontextu moderního světa se objevují různé přístupy k vypořádání se se soužitím lidí z různých kultur. Jedním z těchto přístupů je multikulturní výchova. Multikulturní výchově ve školním prostředí se věnuje mnoho autorů, ovšem vzdělávání se odehrává i mimo školu, a tomu je v kontextu multikulturní výchovy věnována malá pozornost. Cílem této práce je proto předložit náhled do oblasti multikulturní výchovy v kontextu mimoškolního vzdělávání, konkrétně v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Výzkum byl proveden v Plzeňském a Karlovarském kraji. Hlavní metodou sběru dat byly polostrukturované rozhovory s vedoucími nízkoprahových zařízení, doplňkovou metodou pak byla analýza dokumentů.
Vliv parlamentů dětí a mládeže na budoucí občanskou angažovanost jejich členů
Wágnerová, Zuzana ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent)
Předložená práce si klade za cíl porozumět tomu, jaký vliv mají parlamenty dětí a mládeže na budoucí angažovanost svých členů. Na téma nahlíží z pohledu aktéra. Teoretická část práce se věnuje konceptu občanské participace a specificky participaci mladých, zmiňuje také legislativní ukotvení participace mladých v České republice. Pro metodologickou část práce byl vybrán biografický design. Ke sběru dat byly použity hloubkové rozhovory s 10 vybranými aktéry, kteří byli členy organizace ve stejném časovém období. Výzkum ukázal, že účast v parlamentech dětí a mládeže má v některých případech vliv nejen na budoucí angažovanost bývalých členů, ale i na výběr a průběh studia na vysoké škole, zisk či výběr zaměstnání a celkově na životní dráhu těchto jedinců. Zároveň přehledně uvádí přínos angažování se ve struktuře parlamentů dětí a mládeže pro dané jedince.
Občanská participace v MČ Praha 10 - pohledem klíčových aktérů
Ferjenčíková, Kristýna ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Občanská participace má vzestupnou tendenci. Také na Praze 10 dochází k jejímu jednoznačnému rozšiřování - a to minimálně v oblasti úpravy veřejných prostor. V této městské části dochází díky participaci ke střetávání odlišných skupin klíčových aktérů (úředníci, aktivní občané, politici…). Stěžejní částí práce je proto kvalitativní výzkum založený na hloubkových rozhovorech s těmito aktéry. Autorka se tak snaží dobrat odpovědí na otázky, jak tito aktéři občanskou participaci vnímají, jaké role přisuzují jednotlivým skupinám a jakou úlohu v procesu participace sehrává (ne) důvěra. Jak se ukazuje, proces participace naráží v případě této městské části na nejrůznější potíže, skrývá v sobě ale také velký potenciál a náznaky pozitivních vyhlídek do budoucna. V závěrečné části jsou představeny návrhy na oblasti dalšího zkoumání a výsledky jsou zasazeny do kontextu současné teoretické literatury. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role občanského sektoru při realizaci inovativních projektů a jejich přínos
Pešatová, Veronika ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem inovativních projektů občanského sektoru v rámci pomoci při návratu rodičů s malými dětmi na pracovní trh. Hlavním cílem práce je za pomoci případové studie podat zprávu o roli občanského sektoru při realizaci inovativních projektů. Dílčím cílem práce je zjistit přínosy a inovativnost těchto projektů na základě výpovědí samotných aktérů. V teoretické části práce je uveden stručný popis občanského sektoru a jeho základních funkcí. Poté následuje definování pojmu inovace, sociální inovace a jeho vymezení. V další části práce se zaměřuji na problematiku návratu na pracovní trh po mateřské dovolené a rodinnou politiku v České republice a její podporu ve formě strukturálních fondů Evropské unie. Výsledek šetření je zjištění, že organizovaná občanská společnost má především roli toho, kdo propojuje nejen jednotlivce, ale také sektory. Tímto síťováním dochází k vzájemnému předávání informací, což je důležitý přínos těchto projektů. Klíčová slova Občanská společnost, občanský sektor, neziskový sektor, funkce občanského sektoru, inovace, sociální inovace, pracovní trh, rovné příležitosti, slaďování pracovního a rodinného života.
Neziskový sektor a jeho potenciál pro rozvoj regionu prostřednictvím místních akčních skupin
Bláhovcová, Šárka ; Haken, Roman (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Cílem práce je analýza neziskového sektoru a jeho potenciálu pro rozvoj regionu prostřednictvím místní akční skupiny (MAS), kterou je Chance in Nature působící na území Jižních Čech. Jedná se o evaluační studii období let 2007-2013. Teoretická část práce se věnuje problematice neziskových organizací, sociálnímu kapitálu, tématu partnerství a regionálnímu rozvoji. Empirická část obsahuje charakteristiku území MAS a jejího fungování a zkoumá zapojení nestátních neziskových organizací (NNO) v činnostech MAS s důrazem na spolupráci, vytváření partnerství, podávání projektových žádostí. Data byla získána analýzou dokumentů, dotazníkovým šetřením a rozhovory. Aktivita NNO byla zkoumána z pohledu manažera MAS, členů MAS a samotných NNO.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 200 záznamů.   začátekpředchozí94 - 103dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.